25 maart 2015 22:28
Justin schreef:@1000bochten: goed te begrijpen stuk tekst. Zou ook de bronvermeldingen nog toevoegen en de melding van het probleem met de cilinderwanden en gebrek aan evenredige koeling met bijbehorende link. Betreffende porsches hebben in ieder geval 2 constructies die achilleshiel zijn.
26 maart 2015 21:22
27 maart 2015 1:40
27 maart 2015 7:30
sandernl schreef:IMS Guardian leek me wel een betaalbare preventieve maatregel...helaas voor mij....volgens de US en UK leverancier "This kit is only suitable for 986 & 996 models."
27 maart 2015 8:53
27 maart 2015 21:54
frankv schreef:Wat ik apart blijf vinden is dat er nog altijd mensen zijn die zeggen dat de 3 problemen (IMS, koeling en kantelende zuigers) liggen aan slecht onderhoud, onregelmatig olieverversen, of hoog in de toeren jagen. Het is toch intussen wel duidelijk dat het alledrie ontwerpfouten betreft die zelfs bij een perfect onderhouden auto tot problemen kunnen leiden? Porsche hoeft hier niet in verdedigd te worden.
Auto's die zoals door de fabriek gespecificeerd onderhouden worden zouden tenminste 250.000km moeten kunnen halen voor er zich serieuze problemen voordoen die misschien een revisie rechtvaardigen. Mijn vermoeden is dat de uitval van de geplaagde Porsche modellen tot 250.000km richting de 30% gaat, en nee, daar heb ik geen bron van, dat is een inschatting.
27 maart 2015 21:56
skeijmel schreef:de reden dat ik voor een 987 gen2 ben gegaan en heb doorgespaard.
Goed dat dit gepost wordt om mensen te informeren.
Er zitten meerdere ontwerpenfouten in de oudere blokken. m96 m97
27 maart 2015 21:58
dpRide schreef:sandernl schreef:IMS Guardian leek me wel een betaalbare preventieve maatregel...helaas voor mij....volgens de US en UK leverancier "This kit is only suitable for 986 & 996 models."
als deze sensor in de bodem van de oliepan gemonteerd wordt, dan helpt dit systeem volgens mij juist NIET om falen van het IMS lager te detecteren/melden.
de IMS heeft een sealed bearing, dus wanneer deze stuk gaat komt er geen schraapsel in je motorolie terecht. met een direct oil feed systeem zou dit wel het geval zijn maar dan is het IMS probleem onbestaande.
27 maart 2015 22:02
Marcel schreef:Als die 8% inderdaad klopt, dan kan men zeggen wat men wil dat dit wel meevalt want 92% heeft geen problemen, klinkt soort van ok, maar uiteindelijk heeft 1 op 12 deze probelemen wel, en dat is MEGA en hebben dus 1000-en Porsches dit euvel.... daarmee wil ik wel in de staatsloterij spelen, en is de kans aanzienlijk dat je bij bezichtigingen voor aankoop tenminste 1 exemplaar aantreft die dit probleem gaat ontwikkelen. Dit soort statistische percentages zijn giga in betrouwbaarheidsberekeningen.
28 maart 2015 15:46
28 maart 2015 16:46
28 maart 2015 18:54
smartbart schreef:Gizmo schreef:wat ik nog mis is de onderbouwing % voor mijn gevoel is het eerder 8% niet en 92% wel plof.
Precies, dat was het "bang maak" verhaal. Maar intussen heb je voor 4.000 euro weer een nieuw origineel blok van Porsche......
28 maart 2015 19:36
Roberto-R schreef:Ik krijg als eerste de nieuwste variant, een retrofit.
28 maart 2015 19:53
28 maart 2015 20:42
912 schreef:Roberto-R schreef:Ik krijg als eerste de nieuwste variant, een retrofit.
Lekker hoor, proefkonijn zijn...
Mag hopen dat je voor die gunst in ieder geval een gratis installatie krijgt...
28 maart 2015 23:13
28 maart 2015 23:57
29 maart 2015 0:00
Roberto-R schreef:912 schreef:Roberto-R schreef:Ik krijg als eerste de nieuwste variant, een retrofit.
Lekker hoor, proefkonijn zijn...
Mag hopen dat je voor die gunst in ieder geval een gratis installatie krijgt...
Dit is een lager van LN engineering...... Ik vertrouw Johan volledig, hij doet wekeijks deze mods......
29 maart 2015 11:37
Roberto-R schreef:Een verbeterde versie van de al bewezen upgrade van LN Engineering.........
29 maart 2015 18:28
29 maart 2015 20:56
Ber schreef:Heb ook eens een artikel gelezen dat er ook veel problemen waren met de luchtgekoelde motoren en daar praat nu niemand meer over. Die staan na de aanpassingen nu te boek als betrouwbaar. Wie weet gebeurd hetzelfde nu ook met de 996/997 motoren.
31 maart 2015 12:09
09 mei 2015 21:33
09 mei 2015 22:19
09 mei 2015 22:39