Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:45



Antwoord op onderwerp  [ 250 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Keep it Original - Save La Targa Passaggio 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Keep it Original - Save La Targa Passaggio
De meeste hardcore tunnel-knallers weten het waarschijnlijk al wel, maar voor diegenen die het gemist hebben, wil ik er toch ook hier nog even ruchtbaarheid aan geven…

Eerder dit jaar heeft Olaf (na 10 jaar trouwe dienst - bedankt Olaf) de organisatie van La Targa Passaggio aan Sylvia over gedragen, en aan de LTP Amsterdam van vorige maand te beoordelen is dat een goede keus gebleken.
Sylvia heeft met haar stichting PSC Events (o.a. ook bekend van de PF Jubi-Rit van vorig jaar) het stokje vlekkeloos overgenomen, en daardoor kunnen we ook in de toekomst lekker door de tunnels van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Antwerpen en Brussel blijven ronken.

Of toch niet?
Want er lijkt nu toch wat spaak te lopen, waardoor de toekomst van La Targa Passaggio onzeker is...

Een niet-nader-te-noemen onverlaat heeft namelijk het merkenrecht van La Targa Passaggio gekaapt.
Of is dat in ieder geval aan het proberen.

Dit "boefje" heeft stiekem het merk La Targa Passaggio gedeponeerd bij het Benelux Merkenbureau, een weinig origineel logo laten ontwerpen en een website gelanceerd.
Deze copy-cat is zelfs van plan om op de zelfde datum als de echte LTP Brussel een tunnel-evenement in Brussel te organiseren.
Het moet niet gekker worden...

En dat gaan we ook zeker niet zo maar zonder slag of stoot laten gebeuren!

Inmiddels heeft PSC Events protest aangetekend bij het Benelux Merkenbureau tegen de onrechtmatige registratie.
Daar zijn echter wel (aardig wat) kosten aan verbonden, die vooraf betaald moeten worden omdat het protest anders niet in behandeling wordt genomen.

Dus daarom (jawel, je voelt 'm al aan komen) bij deze een oproep aan alle PF-ers die in de afgelopen 10 jaar (meestal gratis) hebben deel genomen aan één of meer van de vele Targa Passaggio's (en dat in de toekomst ook willen blijven doen).

Keep it Original, Save La Targa Passaggio!

Via de website www.targapassaggio.com (de enige echte) kan je een donatie doen d.m.v. een bank overschrijving of PayPal, en zo een bijdrage leveren in de kosten.

Zit je op Facebook, kijk dan even op deze pagina: www.facebook.com/KeepItOrginal
Volg, like, share, nodig al je vrienden uit, etc.

Voel je vooral tot niets verplicht, maar je steun wordt uiteraard wel enorm gewaardeerd!
(dus bij deze alvast bedankt :wink: )
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


02 mei 2015 1:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Helemaal mee eens Jeroen!
Het kan en mag niet gebeuren dat een copy-cat dit gaat winnen en wij onze LTP van PSC-Events kwijt raken.
PSC-events moet hierbij ondersteund worden.

Ook hier is de kracht van vele kleintjes maken één grote om dit te ondersteunen.

€1000,- om oppositie aan te tekenen is niet meer dan bijvoorbeeld 50x €20,- Dat moet op dit enthousiaste forum met bijna12.000 leden en gemiddeld 400 elke 24uur online een appeltje/eitje zijn. Maar er is wellicht (helaas) meer nodig om de copy-cat te elimineren.
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


02 mei 2015 4:31
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Om te beginnen heb ik alvast een donatie gedaan. Ondanks het feit dat er meer nodig is dan alleen een website neer zetten en een evenementje naäpen.

De "oude garde" zal niet zomaar overlopen, het is vervelender als "onze" goede naam misbruikt wordt. Ik zag meldingen over goede doelen bij de website van het "schelmpje". Zijn er controles op of is het mogelijk om te zien of er wel echt gedoneerd wordt? En kunnen wij daar vervolgens iets mee?

We hebben zo vaak kostenloos mee gereden, nu maar eens wat doneren allemaal als deelnemer? Zoals Ivo zegt met zijn allen stelt het niet veel voor. Misschien zijn er op het forum ook nog juridische experts met ervaring in dit soort zaakjes aanwezig?


02 mei 2015 5:51
Profiel
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Ik zal maandag eens bij de afdeling patenten navragen of dit kan.
Is LTP in enige (rechts)vorm geregistreerd, bv KvK?

Donatie onderweg.

De vraag is of het 'boefje' wil procederen, daar wordt niemand vrolijk behalve de advocaat.

Uiteindelijk aan tafel zitten met deze gast levert vaak eerder resultaat op dan meteen gaan knokken.

Porsche is een klein wereldje. Voldoende ruchtbaarheid geven (en dat gebeurt al) lost mogelijk het problem ook op.


02 mei 2015 8:14
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Tuurlijk moet iedereen die een Porsche hart heeft een steentje bijdragen (moreel of financieel) en steun ik deze actie.
Juridisch gezien een hele sterke positie voor PSC Events. Helaas is het Benelux Merkenbureau (BBIE) slechts een register waar in eerste instantie het eerst ingeschreven merk automatisch de oudste rechten heeft maar waar geen juridische strijd wordt gevoerd. Daarmee kan het een lange weg worden.
De oppostie aantekenen is een uitstekende stap om het aan te vechten. Mocht dat worden toegekend door het BBIE dan is het opgelost.
Anders wordt het een gang naar de rechter en voor zover ik de achtergronden ken is de kans van slagen daar erg groot. Een negative beslissing van het BBIE betekent dus absoluut niet dat PSC Events verloren heeft en ook dan moeten we niet opgeben. Kost alleen een flinke berg geld voor PSC Events. (been there, done that)

Maar zoals Ivo al schrijft, als we met z'n allen de handen in een slaan, doneren, en wie kennis en ervaring op dit gebied heeft deze inbrengt, kunnen we deze trieste actie met succes aanvechten.

Sylvia staat hier niet alleen mensen, help een handje.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


02 mei 2015 9:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Kappi2907 schreef:
Uiteindelijk aan tafel zitten met deze gast levert vaak eerder resultaat op dan meteen gaan knokken.


Is er al met het "boefje" contact geweest?
Is er al met hem/haar gesproken? Of is al duidelijk dat het "boefje" het via de rechter wil uitvechten?

Ben het met Kappi2907 eens.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


02 mei 2015 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
KvK registratie is geen merkregistratie maar een handelsbenaming en die twee begrippen moeten niet verward worden.
Een schoenenfabriek kan een merk op de markt brengen als "Fastwalker" maar als handelsnaam "Schoenenfabriek Koos" heten.
Echter het helpt wel bij een rechtsgang als naast ander bewijs ook "La Targa Passaggio" is vastgelegd bij KvK.

In het voeren van de oppositie wordt eerst twee maanden bekoelingstijd gehanteerd waarbij beide partijen moeten proberen er onderling uit te komen.
Wat ik er van begrijp is dat het "boefje" op ramkoers af stevend. Laten we hopen op het tegendeel maar ons voorbereiden op het slechtste scenario.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


02 mei 2015 9:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Ik neem aan dat het "boefje"bekend is ? Waarom niet openbaar maken et wie we te doen hebben ?
_________________________________________
Nie janken.


02 mei 2015 10:02
Profiel
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
...als het naar de rechter moet, dan zijn handelingen als 'openbaar maken' niet gunstig.

In deze moet 1 van de 2 in beweging komen om de zaak opgang te brengen.

Ik ben overigens zeer benieuwd hoe het "boefje" denkt de benodigde P's bij elkaar te brengen. Zoals eerder gesteld is de P wereld klein.

Ik heb het vermoeden dat dit wel gaat overwaaien na gesprek met Mr of Mw "Boef".


02 mei 2015 10:11
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Waaraan kunnen we zien dat we met de enige echte te maken hebben of met "het boefje"?
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


02 mei 2015 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Een lage achterbakse actie.

Wat bezielt dit vrouwmensch? Hier heb ik geen peper en zout meer voor nodig,heb al gegeten en gedronken....

Donatie gedaan :salut:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


02 mei 2015 10:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Dit haal ik uit het register.

Naam en adres van de houder

V LIKES OVERWINNING S.A.
51 rue de Luxembourg
L - 4221 Esch - sur - Alzette
Luxemburg

O, ja en donatie gedaan!!
_________________________________________
-718 Spyder
-Ex 987 Porsche Boxster Spyder
-Audi TT '04 3.2 V6 Quattro
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue


02 mei 2015 10:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Uw donatie is nu voltooid.


02 mei 2015 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
boxster550spyder schreef:
Waaraan kunnen we zien dat we met de enige echte te maken hebben of met "het boefje"?


Als iets georganiseerd wordt door PSC, staat het daar op de website of op de juiste FB pagina.

De enige echte.


Verder is namen noemen in een zaak als deze onverstandig. Als PSC verder wil komen met alles, moet je zo neutraal mogelijk blijven in je berichtgeving.
Smaad en laster zijn op zo'n moment woorden waar PSC dan niet op zit te wachten.

En als je dit draadje goed leest en enige kennis hebt van de Porsche wereld, dan kun je al weten om wie het gaat.
_________________________________________
Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....


02 mei 2015 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Tuig....

Altijd met veel plezier meegedaan aan de tunnelritten, aantal keer in NL en 3x Brussel...

Donatie gedaan!
_________________________________________
......


02 mei 2015 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Ook gedoneerd.
Btw: Er zit hier op t forum vast wel een advocaat/bedrijfsjurist met kennis van merkenrecht die hierover kan adviseren.

Edit: Net even die site bekeken. Is gelinkt aan driveformiles. Die waren toch al verbonden aan LTP Brussel? En de namen die worden genoemd onder Sponsors / volunteers, zijn die eerder betrokken geweest bij de echte LTP? Oftewel, in hoeverre pronkt deze site met de veren van de echte LTP? Als dat zo is, zouden genoemde personen wellicht ook in actie moeten komen.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


Laatst bijgewerkt door Targa Floriaan op 02 mei 2015 11:48, in totaal 1 keer bewerkt.



02 mei 2015 11:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Devil's son lijkt mij iemand die zich prima in zo'n zaak kan vastbijten.


02 mei 2015 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Nog even verder zitten kijken. Weet Gijs van Lennep dat hij hiermee in verband wordt gebracht en dat dit niet de echte organisatie is?
Weet Brussel zelf dat ze niet te maken hebben met dezelfde organisatie als voorgaande jaren.
Zou haast denken dat de nepper handig gebruik heeft gemaakt van de overdracht van de organisatie aan PSC, en zich nu voordoet bij iedereen als DE nieuwe organisator.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 mei 2015 11:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Ik heb verleden week nadat "haar" evenement op FB verscheen meteen een comment achtergelaten met als melding dat ik het niet sjiek en netjes vond wat ze deed. Ik kreeg meteen een jippie terug wat reeds in bezit van Olaf is.

Met een beetje zoeken op FB weet je over wie het gaat. De vraag is of het handig is om iets pittiger comments achter te laten zodat (vnl. de Duitsers, Belgen en Fransen) die aan "haar" evenement deel willen nemen weten met wat voor sujet ze te maken hebben.

Walgelijk dit soort personen.


02 mei 2015 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
chelsea schreef:
Ik neem aan dat het "boefje"bekend is ? Waarom niet openbaar maken et wie we te doen hebben ?


Info is niet heel moeilijk te achterhalen.
http://latargapassaggio.com
http://pepperandsaltevents.com

Raar verhaal: "La Targa Passaggio® is a fabulous and European eerie of rallies that started in Brussels in 2010, where else?!". Meteen al pronken met een trademark en eigendom claimen op eerdere, door anderen georganiseerde evenementen?

[edit]
Herstel: blijkbaar organiseren zij inderdaad al een aantal jaren tunneltochten onder dezelfde naam.
https://www.youtube.com/watch?v=wsyRxX4nMsQ
https://www.youtube.com/watch?v=cCmDQzC ... e=youtu.be


02 mei 2015 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
djin schreef:
Herstel: blijkbaar organiseren zij inderdaad al een aantal jaren tunneltochten onder dezelfde naam.

Spoel even door naar 3:29, dan hoor je van Olaf zelf precies hoe het zit ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=wsyRxX4nMsQ

Olaf: "...We started these events in amsterdam and rotterdam in 2005. And then we were asked if we wanted to do the similar event in Brussels.
And Brussels city is actually very fit for this purpose, so we said OK, but only if Pepper and Salt wanted to assist us..."
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 02 mei 2015 12:38, in totaal 2 keer bewerkt.



02 mei 2015 12:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Jeroen914 schreef:
djin schreef:
Herstel: blijkbaar organiseren zij inderdaad al een aantal jaren tunneltochten onder dezelfde naam.

Spoel even door naar 3:29, dan hoor je van Olaf zelf precies hoe het zit ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=wsyRxX4nMsQ


Dus van een vanuit samenwerking naar een event/name hijack? :|

Mooie aftiteling: Olaf . . . . Founder La Tage Passaggio


02 mei 2015 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Djin, het staat iedereen vrij om een tunneltocht te organiseren maar wanneer je een keer hebt meegeholpen heb je daarmee nog niet het intelectueel eigendom in handen waar je aanspraak op kunt maken.

Graag de discussie even zuiver houden hier. Of iemand wel of niet ritten mag organiseren is niet de discussie.
Het gaat hier om het Intellectueel eigendom dat bij Olaf lag en aan aan PSC is overgedragen en nu ten onrechte door iemand anders geclaimed wordt en daarmee het originele initiatief en gedachtengoed ten gronde wordt gericht. Het is niet kuis dat iemand wil voortvaren op het succes van een ander.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


02 mei 2015 12:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
maurice schreef:
Djin, het staat iedereen vrij om een tunneltocht te organiseren maar wanneer je een keer hebt meegeholpen heb je daarmee nog niet het intelectueel eigendom in handen waar je aanspraak op kunt maken.

Graag de discussie even zuiver houden hier. Of iemand wel of niet ritten mag organiseren is niet de discussie.
Het gaat hier om het Intellectueel eigendom dat bij Olaf lag en aan aan PSC is overgedragen en nu ten onrechte door iemand anders geclaimed wordt en daarmee het originele initiatief en gedachtengoed ten gronde wordt gericht. Het is niet kuis dat iemand wil voortvaren op het succes van een ander.


Graag verzoek ik om mijn comments nogmaals te lezen, want ik constateerde precies hetzelfde. Allereerst was ik in de veronderstelling van een toevalligheid, maar werd er op gewezen dat zij gestart zijn vanuit (een samenwerking met) het initiatief van Olaf. Ik heb bewust deze latere constatering er bij gezet om zaken duidelijk te houden.

Overigens is er geen sprake van intellectueel eigendom, want, zoals je zelf ook al aangeeft, staat het iedereen vrij om een tunneltocht te organiseren en dit dus onvoldoende onderscheidend is. Het is inderdaad weinig chique om mee te varen met het succes (en naam) van een ander en al helemaal niet nu er een poging gedaan lijkt worden om dit succes 'over te nemen'.

Op basis van wat ik terug kan vinden, vermoed ik echter dat het indienen van oppositie zonde van de Euro 1.000 is. Er is namelijk geen inbreuk op een bestaand gedeponeerd merk en ik schat in dat het Merkenbureau dit ook zal concluderen. Het betreft namelijk geen patent icm. 'prior act'. Om dit aan te pakken zou mijns inziens een sociale campagne het meest effectief zijn. Vooralsnog komt de originele Targa Passaggio ruim bovenaan in de zoekresultaten en aangezien de deelnemers gepassioneerd zijn over het evenement zou dit goed gebruikt kunnen worden om het zo te houden. Tweede stap kan het indienen van het beeldmerk zijn (kosten 240,00). Zo te zien ontbrak het men niet alleen aan orginaliteit in het bedenken van een naam voor hun evenement.


Laatst bijgewerkt door djin op 02 mei 2015 13:17, in totaal 2 keer bewerkt.



02 mei 2015 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht Re: Keep it Original - Save La Targa Passaggio
Moet deze dame zich niet langzaam achter de oren gaan krabben met van : heb ik dit wel goed gedaan ?
Zeker nu er zoveel weerstand ontstaan is bij de hardcore van de Targa.
Boycot vanuit de nederlandse Porsche rijders groep is simpel, toch? aangezien 90% van de rijders bekend is bij de
targa en weten wie de organisatoren zijn.
Grote kans dat dit evenement onder het bewind van deze "dame " dan vrij snel zal dood bloeden.

my2cents ( zeker als non Porsche rijder momenteel )
_________________________________________
HOOTERS.....;)


02 mei 2015 13:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 250 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.