03 sep 2005 8:33
Nicolò schreef:... daar liggen de N1's van Conti op voorraad. Vond dat verbazingwekkend, tot ik het betreffende industrieterrein opreed
03 sep 2005 8:50
Jurgen schreef:
Mijn (!) ervaring is dat de S-O2's op droog beter plakken, maar dat er eerst meer warmte in de band gereden moet worden.. . Ik vond 't meer een echte zomerband, terwijl de O3 gemiddeld genomen beter voldoet...maar ik kan het best mis hebben hoor..
03 sep 2005 8:53
Rene914 schreef:Wil je gewoon toeren dan kun je prima met "normale banden over de weg. Slijten niet zo snel en is nog comfortabel ook.
03 sep 2005 17:30
03 sep 2005 17:34
03 sep 2005 17:41
03 sep 2005 18:10
03 sep 2005 18:17
911-lover schreef:Ik wist niet dat ze die in die nieuwere modellen hadden gelegd.
03 sep 2005 18:49
dirkie schreef:Een Astraatje 1.2 bestaat niet. Het lichtste model is een 1.4
Toch maar de opelbijbel er es op na slaan koentje ....
03 sep 2005 23:04
dirkie schreef:Banden approved by Porsche hebben verstevigde flanken.
03 sep 2005 23:11
Onzin. Punt.
04 sep 2005 0:07
dirkie schreef:wij wachten dan op de enige echte juiste verklaring met betrekking tot de N coderingen ...
04 sep 2005 0:21
04 sep 2005 0:24
Devils son schreef:Geloof mij nou maar dat een CL65AMG veel meer van banden verlangt dan een Porsche (meer vermogen EN meer gewicht EN dezelfde remafstand). En dan moet een band verstevigd worden voor een Porsche? Kom nou.
04 sep 2005 0:25
Olaf schreef:Nicolò schreef:... daar liggen de N1's van Conti op voorraad. Vond dat verbazingwekkend, tot ik het betreffende industrieterrein opreed
..... enne, waarom was het niet meer verbazingwekkend toen je het industrieterrein op reed![]()
04 sep 2005 0:29
ppp 356 schreef:
Ik denk dat je ook de invloed van de motorwarmte op de achterbanden van een 911 Niet mag onderschatten
04 sep 2005 1:05
04 sep 2005 1:30
04 sep 2005 1:51
04 sep 2005 7:41
Waarom moeten er dan zowel aan de voor- als achterzijde N-codering banden? Aan de achterzijde kan ik dan nog wel begrijpen, maar waarom aan de voorkant ontgaat me dan volledig...
Geeft dat niet aan dat het 911-concept gewoon volledig 'off balance' is?
Een klant van ons rijdt een 993 4S en had nog nooit van N-codering gehoord. Zijn banden bleken geen N-codering te hebben, maar hij had nog nooit enig verschil gevoeld.
Dus een lauter Fysica probleem
Hetzelfde geldt voor een merk als Fulda die nooit een N-codering hebben gehad
Ik denk dat je ook de invloed van de motorwarmte op de achterbanden van een 911 Niet mag onderschatten
de volgende bandenwissel 'gewoon weer Toyo's (Proxes; dus zonder N-codering) erop zouden komen, want de wegligging en het bochtengedrag was dan véééél beter!
04 sep 2005 8:00
dirkie schreef:Omdat de wet voorschrijft dat je GEEN verschillende banden mag monteren.
04 sep 2005 8:50
Marcel schreef:Dat is dan toch zeker alleen het geval in Belgiedirkie schreef:Omdat de wet voorschrijft dat je GEEN verschillende banden mag monteren.
04 sep 2005 8:53
dirkie schreef:Omdat de wet voorschrijft dat je GEEN verschillende banden mag monteren.
04 sep 2005 9:51
En de hitte? Wat denk je dat het hitteschild bij de uitlaat doet? En hoe denk je dat het bij andere merken aan de voorkant zit? Een motor is niet minder warm dan een uitlaat.
04 sep 2005 10:22
De N-codering is uit een tijdperk dat banden niet zo goed waren als nu. Je haalde de hoogste snelheidsspecificatie als de band 240 km/u aankon. Maar diverse Porsche liepen (veel) sneller. Niet iedere ZR band was dan ook geschikt. Vandaar de N-codering (ook typisch Duits, want aldaar krijgt een voertuig een lijstje gehomologeerde banden, kijk maar eens als je een Duitse auto invoert in de autopapieren).