Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 aug 2015 17:37
Technisch heb ik er geen zinnige bijdrage over. Maar bekijk het vanuit communicatie-perspectief. In de hoogtijdagen van de 996 GT3 bestonden nog geen Porsche-fora, althans zeker niet zo actief als we die nu kennen. Dus het roddelcircuit bestond echt alleen uit insiders. Nieuws, zeker slecht nieuws, verspreidt zich nu veel sneller. Ik denk dat de eerste 991 GT3 brand binnen 48 uur onder Porsche liefhebbers was gedeeld, met filmpje en al. Reputatieschade is nu veel sneller opgelopen.
25 aug 2015 17:42
Godspeed schreef:Tja, 125 pk/liter en bijna 9000 toeren... Een blok dat onder intensief gebruik wel wat meer te verduren krijgt dan mijn pa zijn oude onverslijtbare Toyota

Honda kreeg dat wel goed voor elkaar met de S2000 met 120 p/liter en 9000RPM
25 aug 2015 18:14
En hoeveel zijn er daar niet van vroegtijdig toe aan een revisie? Internet staat er vol mee.
25 aug 2015 19:08
Onzin. S2000 blok is een zeer betrouwbaar blok. Niet voor niets dat ze ook vaak in een Caterham gelegd worden voor circuitgebruik.
25 aug 2015 19:36
+1
Is een zeer betrouwbaar blok....en janken
Je moet jezelf er echt toe zetten dat je nog 3000 toeren over hebt wanneer je voor je gevoel bij 6000 al aan de max zit.
25 aug 2015 20:15
Nine-eleven schreef:Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de 997 GT3 RS 4.0 allemaal, vroeger of later, motorproblemen krijgen
Drijfstangen door het carter zoals bij de 3.8 ook voorkomt?
.
25 aug 2015 20:18
3.8 en de 4.0 zijn toch ook geen metzgers meer dacht ik !
.
25 aug 2015 20:21
Jawel. Daarna ging het helemaal mis.
25 aug 2015 21:21
Eric schreef:Drijfstangen door het carter zoals bij de 3.8 ook voorkomt?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet weet, ik zal het bij mijn informant eens navragen
25 aug 2015 22:00
giulia schreef:Godspeed schreef:Tja, 125 pk/liter en bijna 9000 toeren... Een blok dat onder intensief gebruik wel wat meer te verduren krijgt dan mijn pa zijn oude onverslijtbare Toyota

Honda kreeg dat wel goed voor elkaar met de S2000 met 120 p/liter en 9000RPM
Maar een 3.8 bij 9K rpm is toch iets anders dan een 2.0 met 9K rpm.
Iets andere massatraagheid.
(Yamaha R6 doet 16K rpm, maar is maar 600cc over 4 cilinders)
25 aug 2015 22:10
Wist het wel van de 4.0 dat deze problemen gaven, maar ze worden meest voor de show gekocht
Jullie moeten het maar aan "Taxi Hans" vragen, hij melde dit al een paar jaar terug
26 aug 2015 8:01
Hans, kom er maar in......
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.