Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

20 sep 2005 19:02

bij zuiger 1 bdp staat het vliegwiel de nokkenas en de krukas op tijd

20 sep 2005 19:05

op de vraag te veel brandstof ga ik akoord maar zelfs koud met de injektoren naast de motor blijft het zelfde

20 sep 2005 19:05

sorrie dan wel op zijn koudstart sproeier

20 sep 2005 19:33

aart langendoen schreef:na alle bezigheden heeft de motor even gelopen maar blijft uitvallen met vlammen uit de inlaat of de uitlaat


Met al die vlammen, misschien stomme opmerking, maar heeft ie geen flinke terugslag gehad met schade aan het inlaatcircuit :?: :?:

Hierdoor zuigt de motor valse lucht aan, waardoor het niet "aanslaan" verklaarbaar is.
Door de valse lucht komt namelijk de luchtweger niet omhoog en geeft dan geen brandstof door aan de verstuivers. De motor "doet" een poging tot aanslaan op het beetje brandstof die via de koudestartsproeier komt.

Verder rest slechts: Meten is weten

20 sep 2005 19:47

daar had ik ook al aan gedacht en heb een andere luchtweger geplaatst en de lucht slangen nageken,daar was niets mee aan de hand. de injektoren reageren goed op de klep als je hem met de hand bedient . heb een ander de ontsteking na laten kijken en vond daar geen problemen, maar deze man had verder geen verstand van de k jet en weite de trugslag aan te veel brandstof ,een nabrander in de inlaat/uitlaat

20 sep 2005 20:00

om alles eens terug te koppelen zou het niet kunnen dat de stroomverdeler kaduk is, in mijn ogen is het een onregelmatige ontsteking

20 sep 2005 20:02

pakkingen van inlaatspruitstuk al gecontroleerd?

20 sep 2005 20:04

yes is in orde

20 sep 2005 20:08

heb vandaag alle komponenten los gehad en getest ook de bedrading . en nieuwe pakkingen geplaatst

20 sep 2005 20:15

bij mijn beste weten, kan back-fire (knallen door de inlaat) twee oorzaken hebben:

1) ontsteking te vroeg=> mbv werkplaatshandboek tog nogmaals alle merktekens nalopen (let op sommige merktekens kunnen dicht bij elkaar staan bijvoorbeeld die van bdp en ontsteking)

2) lekke inlaatklep => compressie nogmaals laten meten, zou een klep stroef kunnen lopen waardoor deze soms niet en soms wel geheel sluit.


als er nog meer opties zijn mag men mij corrigeren


P.S. toch niet pas geleden de startmotor gewisseld voor een audi of vw exemplaar deze draairen andersom namelijk

20 sep 2005 20:23

ik ga morgen opnieuw compressie meten .ben het met je eens moet ergens in die hoek zitten. en nee de motor draait rechts om . :lol:

20 sep 2005 20:44

wellicht dat dit helpt, 1 persoon start, de ander drukt de luchtweger een heel klein stukje omhoog en houd deze stand en open de gasklep een beetje, kijk of hij blijft lopen., beetje op gevoel met de luchtweger, indien dit de revenuen zijn van een backfire dan slaat hij ieder geval aan en blijft dan lopen.
Indien dit het geval is iets meer brandstof geven. de inbus tussen mengkop en luchtweger.

20 sep 2005 22:56

Nog een paar tips:
- HAL gever kapot ?
- draadbreuk bij de HAL gever ?
- massa kabel van het blok ?
- gaat gedurende het starten de pomp lopen ?

20 sep 2005 23:54

Cherif, of de cylinders in de goede volgorde worden onstoken...

21 sep 2005 10:06

oorzaken lijstje van diverse storingen;



Afbeelding

21 sep 2005 19:31

ben een klein stukje verder ,heb de diode van de stroomverdeler vervangen, en de kap van de luchtklep afgehaald motor loopt nu weliswaar niet harder dan 300 toeren als ik nu met de had de luchtklep en de luchttoevoer regel dan wil hij wat vlotter gaan draaien. met alles aangesloten zit er geen beweging in dan verzuipt hij.

21 sep 2005 19:37

klein foutje in vorig andwoord was 1300 toeren :lol:

22 sep 2005 21:39

Zit de plunjer van de brandstofverdeler / luchtweger niet vast?
Of gaat stroef op en neer.
Is de regeldruk niet buiten de waarden?

Nogmaals: meten is weten

Begin bij het begin en hou aan het storingzoek schema vast, anders kom je er nooit uit.
Lukraak delen vervangen en/of terugmonteren heeft niet zo veel zin.

Ik zou als de rest, vonk en brandstofvoorziening OK is systeemmatig gaan meten, met name regeldrukken koud en warm, systeemdruk en eventueel restdruk.

22 sep 2005 21:55

tot zover allemaal bedankt,heb inmiddels de motor totaal uitelkaar liggen .
er zat namelijk benziene in mijn karter dus nu begonnen aan een revesie voor wat de zuigers ,veren,voering meld wl als het weer draait

22 sep 2005 22:44

Benzine in het carter ??
Heb ik 1 keer eerder meegemaakt: plunjer van de brandstofdoseur zit vast, blijft vol brandstof naar binnen gieten bij startpogingen, en die zijn er volop geweest natuurlijk.
Bougies slaan vet en carter loopt vol.
Motorrevisie is imho niet nodig, brandstofdoseur (spinnekop) vervangen wel !!!

22 sep 2005 23:20

Ik wil niet veel zeggen, maar dit is wel een erg eenvoudige motor en een eenvoudig brandstofsysteem. Dit ding moet gewoon lopen, ik snap er weinig meer van.

Schoonmaken, onderdelen goed inspecteren en schoon in elkaar zetten. Nachtje over slapen en dan aanzwengelen. Dan moet ie t doen want het is net volle maan geweest.

Succes. Ik ga slapen. Mijn 924 loopt nog, net gecheckt.
Plaats een reactie