Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:17



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Radarcontroles in Frankrijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
ben afgelopen weekend in Parijs geweest, volgens mij 2x geflitst :oops: zal binnenkort de schade melden 8)
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


09 mei 2016 17:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Ja je mocht zondag helemaal niet met de auto Parijs in, dat zal wel een dure worden dan :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


09 mei 2016 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
MarkS schreef:
In NL is de situatie als volgt, zal in het buitenland niet veel verschillen ...

Snelheid vanaf 100 km/u
Bij een andere automobilist die op een 120-km weg rijdt, meet de apparatuur 128 km/u. De politie corrigeert de snelheidsmeting met 4 km (3% van 128). De automobilist wordt bekeurd voor 4 km te hard rijden.
.


Je moet je dus realiseren dat als je werkelijk 124 rijdt, de meting in t gekste geval 128 kan aangeven, en je dus precies een bon krijgt voor die werkelijke 124. Het is dus een misverstand dat je zorgeloos 3% harder kan rijden door die correctie....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


09 mei 2016 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Jij legt het allemaal net wat anders uit dan ik zou doen / hoe ik het zie. (misschien bedoelen we wel hetzelfde)

Als jij "werkelijk" 124 rijdt, dat is dan dus per definitie niet 124 op jouw teller ivm tellerafwijking
en je wordt gemeten dan meten ze bijna zeker (want met geijkte apparatuur) ook 124 "echte" kilometers.
En daar gaat dan de meet correctie nog vanaf.

Dus bij een maximum snelheid van 100 en stel ik heb een tellerafwijking van 5kmu. 105 op mijn teller is dan 100 echte kilometers. Dan zou ik daar idd nog de meet correctie bij op kunnen tellen om een boete te ontlopen. Dat is dus je veiligheidsmarge.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 mei 2016 21:40
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Tellerafwijking is weer iets anders, verschilt van auto tot auto. Sommigen hebben bijna 0 afwijking en anderen dan weer bijna 10%.
Daar hoef je geen rekening mee te houden, het kan de overheid denk ik niets schelen wat je tellerafwijking is :D .

Wat lindemans bedoelt is de afwijking van de flitscamera zelf. Dus los van de marge die de overheid geeft en de potentiële afwijking van jouw wagen.
Hoeveel marge zou er eigenlijk effectief op een flitscamera zitten? 2% of minder?

In België werkt het trouwens op dezelfde manier als in NL, enkel krijgen wij 6km/u of 6% boven de 100.
En geen ondergrens, vanaf 107km/u kunnen we boete krijgen voor '1km/u' overschrijding.


10 mei 2016 6:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
In het kader van "voorkomen is beter dan betalen" of een "gewaarschuwd mens telt voor heel veel": Onderstaand een link naar foto's van de methoden waarmee de Franse politie snelheid controleert in Frankrijk. Je zou er bijna bang van worden. Elke auto die langs de kant van de weg staat kan "verdacht" zijn. Dat is wel even iets anders dan de Volkswagenbussen met verhoogd dak die in ons land worden ingezet langs de snelwegen. De apparatuur wordt steeds kleiner en kan eigenlijk overal ingebouwd worden. En dat doen ze dan ook. Zelfs in Dacia's :!:

https://www.google.nl/search?q=controle ... D9IQvwUIEg


10 mei 2016 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
MarkS schreef:
Jij legt het allemaal net wat anders uit dan ik zou doen / hoe ik het zie. (misschien bedoelen we wel hetzelfde)
Als jij "werkelijk" 124 rijdt, dat is dan dus per definitie niet 124 op jouw teller ivm tellerafwijking
en je wordt gemeten dan meten ze bijna zeker (want met geijkte apparatuur) ook 124 "echte" kilometers.
En daar gaat dan de meet correctie nog vanaf.
Dus bij een maximum snelheid van 100 en stel ik heb een tellerafwijking van 5kmu. 105 op mijn teller is dan 100 echte kilometers. Dan zou ik daar idd nog de meet correctie bij op kunnen tellen om een boete te ontlopen. Dat is dus je veiligheidsmarge.


Korte cursus meetkunde zoals ik me nog kan herinneren uit Delft:

Meetapparatuur wordt inderdaad geijkt, ijken is apparatuur zo afstellen dat deze bij meerdere metingen gemiddeld genomen de juiste waarde aangeeft.
Ondanks ijken heb je nog steeds een meetonnauwkeurigheid / meetonzekerheid. Ook een gekalibreerd meetinstrument heeft altijd een meetonzekerheid waardoor een individuele meting af kan wijken van de werkelijkheid. Kennelijk gaat de overheid zekerheidshalve uit van 3%.

Meestal wordt zo gekalibreerd dat het gemiddelde van meerdere metingen precies correct is (daar ga ik in dit voorbeeld even van uit), hier betekent dat dat een individuele meting er in werkelijkheid max. 3% naast kan zitten, daar houdt wetgever dus terecht rekening mee.

Dus als de geijkte radar 128 aangeeft, dan weet de veldwachter met zekerheid dat je in werkelijkheid ergens tussen de 124 en 132 moet hebben gereden, en krijg je dus een bon voor die 124.

Het is m.i. een misverstand dat die correctie voor meetonzekerheid jou marge biedt om iets harder te kunnen rijden zonder risico op een bon. Omgekeerd is het nl ook zo dat als je werkelijk 124 rijdt, de radarmeting ergens tussen de 120 (-3%) en 128 (+3%) zal aangeven. In het ene geval heb je mazzel, in het laatste geval pech want dan krijg je gewoon de bon voor 128-3% = 124 ...

Dit staat uiteraard weer helemaal los van de meetfout + meetonzekerheid van je eigen snelheidsmeter.
Een snelheidsmeter in een auto geeft standaard te veel aan (bewust aangebrachte meetfout om zeker te stellen dat hij niet te weinig aangeeft). Je kunt je eigen snelheidsmeter redelijk ijken door hem te vergelijken met meerdere GPS metingen bijvoorbeeld. Daarmee weet je dan de fout van je eigen teller. Ik weet dat bij mijn 911 deze fout bij 100 km/h ca. 10 km/h is, en daar kan je dus prima rekening mee houden als extra marge zoals bjft ook aangeeft. Maar ook dan hou je daarnaast nog een meetonzekerheid; geen idee hoe groot die is voor de snelheidsmeter in mn 911. Stel dat die 2% is dan weet ik dat als mn klokje 110 aangeeft, mn werkelijke snelheid ergens tussen 98 en 102 zal liggen (110 minus de meetfout van 10 en plus/minus meetonzekerheid).

Als ik dan helemaal zeker wil zijn dat ik in een 100 km/h gebied geen bon wil krijgen, dan moet ik in dit voorbeeld m'n teller op max 108 houden ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


10 mei 2016 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Joh, ik weet toch niet dat jij hiervoor hebt gestudeerd.

Alleen doctoraal of was het een promotie onderzoek? :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 mei 2016 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Heel helder wel.

@lindemans
10% afwijking op de teller? Is dat niet veel? Heb ooit een A4 gehad met 10%, alle andere hadden minder.
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


10 mei 2016 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Om al die razend knappe berekeningen van ons gewaardeerd forumlid Lindemans te voorkomen gebruik ik mijn tomtom voor de echte snelheid, cruise-control om me zelf niet te verrassen en mijn ogen.
Ik weet dat het misschien wel een doodzonde is om in een 993 als een slome duikelaar over de franse route national te cruisen met 90 km/u, maar het is zo lekker relaxt. Dakje naar beneden en genieten. Kan natuurlijk dat met elke cabrio, maar ik vind mijn 993 zo waanzinnig mooi en lekker rijden, daar kan voorlopig niks tegen op.


10 mei 2016 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Nog een tip: snelheidsafwijkingen veranderen met het slijten van je banden :thumleft:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


10 mei 2016 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Maar in dat geval kan de afwijking kan alleen maar groter worden, nooit kleiner.


11 mei 2016 7:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Maar GPS is niet afhankelijk van de bandjes toch? :o Of is de afstand van de auto tot de satelliet van invloed op de gemeten snelheid? Want door het slijten van het profiel wordt die afstand natuurlijk véél groter ........... :lol:


11 mei 2016 9:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
GPS is wel afhankelijk van je bandenspanning daarentegen :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 mei 2016 20:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Idem als er een zwaar iemand in de auto zit, de auto beladen is, volle tank, enz. :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 mei 2016 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
GPS heeft een nauwkeurigheid van ca plus / min 1% voor het meten van snelheid.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


12 mei 2016 11:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Dat is natuurlijk de marge van de slijtage van de banden en mogelijk ook de windsnelheid.........


12 mei 2016 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Ben net terug van een fantastische week vakantie met m'n SC (en m'n vrouw). Vanuit Groningen voor 3 dagen naar Zuid-Limburg en vervolgens 3 dagen Normandië (D-Day stranden bezocht). Al met al 2300 probleemloze kilometers :D . Nu maar hopen dat ie bekeuringsloos is verlopen. En wat zijn de wegen in België overigens k*t :|


15 mei 2016 11:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Weet iemand een goede vervanger van flitsmeister in Frankrijk?


11 apr 2017 16:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Coyote schijnt daar goed te werken (zelf geen ervaring mee).
Flitsmeister doet het ook in Frankrijk, maar dan alleen voor vaste camera's (en ze noemen het veiligheidszones).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 apr 2017 16:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Coyote System is "uitgevonden" in Frankrijk :idea:


11 apr 2017 17:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Coyote werkt samen met de overheid in Frankrijk, ze mogen geen flitspalen/mobiele flitsers meer aanduiden. Enkel veiligheidszones.
Waze doet dit tegenwoordig ook. Ik weet niet of er nog apps zijn waar je in Frankrijk nog de flitspalen kunt lokaliseren.


11 apr 2017 18:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
En is/was het niet zo dat Coyote alleen op Android werkt/werkte?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


11 apr 2017 20:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Bedankt voor jullie reactie!


11 apr 2017 21:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Radarcontroles in Frankrijk
Voor degene die lekker wil gaan toeren over de Franse Route Nationale (dus binnendoor) even een reminder dat de maximum snelheid op die wegen per 1 juli van dit jaar is verlaagd van 90 naar 80 km/u. De Fransen kennende zal er flink gecontroleerd gaan worden. De verlaging is met name van toepassing op tweebaans wegen zonder middengeleiding.


02 jul 2018 10:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bjft, dunnerudy, Majestic-12 [Bot], RubenR6


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.