Ik rijd iedere dag 20 km enkele reis naar kantoor. Vaak binnendoor over 60 wegen. Ja ik ga ook rijden in de winter. Ook als ze hebben gestrooid. Dat zal onderhoud kosten. Soms moet ik wat verder weg naar cliënten. Dan heb ik geluk met de Porsche, of (als het bijvoorbeeld erg slecht weer is) pak ik de X5. Mijn vrouw rijdt toch niet zo vaak.
Maar ik rijd graag auto. Al vanaf dat ik mijn rijbewijs heb. Mijn vrouw ook. Ze rijdt (blijkt nu) veel liever in de 16 jaar oude x5 dan ze deed in de veel modernere a6. Die x5 brult niet alleen lekker, maar geeft veel feedback tijdens het rijden. Grappig om te merken dat die stap terug in de tijd ons beiden zo goed bevalt. Ik ben er inmiddels echt van overtuigd dat het een 964 moet worden. misschien niet de meest logische keuze als dd, maar ook een 997 is dat niet. Dan kan ik beter een Skoda rijden. Of als het wel leuk mag zijn een mooie BMW. Dat wil ik niet. Ik wil een Porsche. Dan maar een van mijn dromen. Die ik al zo lang als ik leef mooi vindt. F*ck logica

. Ik zal er vast wel eens spijt van krijgen als hij onderhoud nodig heeft, maar het mag ook wat geld kosten.
Bijkomend voordeel is dat zakelijk rijden dan toch weer interessant wordt. Zeker met eventueel wat meer onderhoud scheelt dat een hoop. Niet dat er een ongelimiteerd budget is voor zakelijk rijden, maar ik zoek ook geen zeldzame uitgave. Gewoon een mooie 964 met acceptabele km stand in goede staat. Of voor een goede prijs met de mogelijkheid hem terug te brengen in topstaat.
Ben me aan het inlezen, maar dat kost denk ik nog wel tijd. Zo weet ik ook nog niet welke kleuren origineel zijn, uit welke landen geïmporteerde auto's interessant zijn of dat het per se een NL geleverde auto moet zijn. Ik heb wel al een paar goede locaties gevonden voor onderhoud en advies. Een is zelfs client op kantoor, haha. Ik heb er een heel positief gevoel over. Als de juiste voorbij komt, is hij er dit jaar nog

. In ieder geval leuk om te merken dat er zoveel verschillende visies zijn op dit forum, maar iedereen elkaar in zijn waarde laat. Uiteraard zijn jullie tips specifiek voor een 964 erg welkom.
Wat begon als een zoektocht naar een mooie degelijke moderne 997 is toch geëindigd in het zoeken naar een roestbak die olie lekt...