Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:09



Antwoord op onderwerp  [ 538 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Voetbalseizoen 2015-2016 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
geertsabine schreef:
Overigens, qua beleving is dat simpelweg Rotterdam.....

Vlak vooral Utrecht niet uit :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2016 7:15
Profiel
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Oeps....1e keer dat ik dit topic open, gezellig!

Ik ben een rasechte PSV fan, inmiddels 40 jaar.

Terugblik, PSV heeft fantastisch gepresteerd tijden CL. Tikte bijna Atletico eruit. Ajax heeft het ronduit slecht gedaan.
In de competitie matig gevoetbald, geldt overigens ook voor Ajax.

Schaal is in Eindje en dat is terecht.


Indien Ajax op het geld blijft zitten acht ik de kans groot dat volgende jaar de schaal weer in Eindhoven land!


20 mei 2016 7:36
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Tuurlijk is PSV terecht kampioen. Alleen is het wel bijzonder dat Willem II wel een plaatsje stijgt terwijl de competitie al is afgelopen en omdat het om het kampioenschap gaat gebeurt het bij Ajax niet. De KNVB gaat dus selectief om met deze situatie.

Ook Cambuur word nu benadeelt. Omdat Twente rechtstreeks degradeert zou Cambuur nacompetitie hebben mogen spelen. Maar ipv van dat Cambuur nu nacompetitie mag spelen zijn ze afhankelijk van wat Willem II doet. Willem II, dat nergens meer om speelt en al veilig is moet winnen om Cambuur de eredivisie in te spelen. Voor zichzelf doen ze het iig niet meer.

Ondanks dat ik vind dat PSV gewoon terecht kampioen is (zij hebben immers de meeste punten na 34 wedstrijden) denk ik dat Ajax inderdaad een zaak zou hebben. Want waarom heeft de uitsluiting wel invloed op willem II en niet op Ajax (en Cambuur). Ze staan toch beide in de zelfde ranglijst
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


20 mei 2016 7:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
horn schreef:
geertsabine schreef:
Overigens, qua beleving is dat simpelweg Rotterdam.....

Vlak vooral Utrecht niet uit :idea:

NAC
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 mei 2016 9:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Bij FC "Utreg" is de beleving er meestal 1 keer per jaar, en dat is als er tegen Ajax wordt gespeeld. Zelfs de Bunniksite is de laatste tijd een stuk rustiger. In de Kuip kolkt het nagenoeg iedere wedstrijd.


20 mei 2016 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
NAC
Hoogste bieromzet in de eredivisie (en naar ik aanneem ook van de Jup-league :mrgreen: )
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 mei 2016 10:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Aha, vandaar dat er scheuren in het beton van de hoofdtribune ontstonden :mrgreen:


20 mei 2016 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Dubbel gepost
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


Laatst bijgewerkt door rens914 op 20 mei 2016 21:41, in totaal 1 keer bewerkt.



20 mei 2016 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Die 2 extra punten kunnen er ook niet komen want dan zullen ze alle resultaten van Twente moeten schrappen. Zowel in de competitie als in de beker. Betekent wellicht andere clubs die degradatie en EL kwalificatie voetbal spelen en dikke schadeclaims van uitgeschakeld clubs in de beker.
Klopt, Ajax heeft veel meer gepresteerd als je de historie erbij betrekt en daar alle lof voor maar qua organisatie, bestuur en selectie zijn ze de afgelopen jaren ondanks de kampioenschappen voorbij gestreefd door Psv.
Mochten ze de voorronde niet doorkomen dan wordt het gat alleen maar groter.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


20 mei 2016 18:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Ik begreep je na één keer ook wel hoor :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 mei 2016 19:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Citaat:
maar qua organisatie, bestuur en selectie zijn ze de afgelopen jaren ondanks de kampioenschappen voorbij gestreefd door Psv.


Denk je niet dat een organisatie, bestuur en selectie beter zijn als de ene ploeg vaker kampioen wordt dan de ander? :scratch: Ik ben het overigens totaal met je eens dat PSV Europees veel en veel meer indruk heeft gemaakt dan Ajax. In de competitie vind ik beide ploegen gelijkwaardig en dat blijkt ook wel uit de apotheose van afgelopen jaar.


20 mei 2016 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Geld is niet echt een issue bij Ajax. PSV kan het geld dat ze verdienen mooi gebruiken om de gemeente terug te betalen :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


20 mei 2016 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Geld niet, t voetbal wel :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 mei 2016 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Citaat:
Geld niet, t voetbal wel


Ik vind het niveau in Nederland in het algemeen bedroevend. Weinig goede wedstrijden. PSV laat o.a. punten liggen tegen Excelsior, Ajax o.a. tegen de Graafschap om over Feyenoord maar niet eens te spreken. Bij de meeste ploegen mis ik de passie, de beleving en de inzet. In Engeland is het ook niet altijd goed maar daar zijn die facetten in ieder geval wel aanwezig waardoor het kijken van die wedstrijden een stuk prettiger is.


20 mei 2016 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Zou de manier waarop de contracten zijn opgesteld en het geld dat voorhanden is daar niet debet aan kunnen zijn.
In Engeland maar ook Spanje krijgen clubs al snel 200 miljoen tv rechten inkomsten per jaar en als ik kijk hoe contracten van bijv mephis maar ook neymar zijn opgebouwd dan is veel afhankelijk van het halen van bonussen.
Ik denk dat je toch even een stap meer zet als er een batterij concurrenten op de bank zitten en een groot deel van je salaris ervan afhankelijk is.
Hier heeft men al snel iets van: ach, volgende week een nwe wedstrijd.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


21 mei 2016 7:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
dat vraag ik me af. de top- en profsporters die ik ken hebben allemaal een ongelofelijke drang om alles te winnen dat ze doen. ik denk niet dat Memphis extra zijn best doet omdat hij dan een financiële bonus op zijn salaris van 6 mio krijgt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 mei 2016 7:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
ok, maar misschien dan wel de extra drive omdat je er anders voorlopig naast staat.
in nederland kun je gewoon 4 wedstrijden middelmatig spelen (maar wel net je taken uitvoeren ???) en de 5de wedstrijd gewoon weer opgesteld worden omdat het alternatief niet beter is.

ik heb in mn jeugd gebokst.
Wij zeiden altijd dat je als nederlander nooit kon winnen van een "donkere". de mentaliteit was idd gewoon anders.
Elke wedstrijd was voor die gasten kwa beleving hun laatste terwijl er voor ons elke keer weer een volgende kwam.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


21 mei 2016 8:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Ok ok, speciaal voor cazzo dan.

Peter Bos
2de geworden in Israel
Ideale trainer voor ajax.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


23 mei 2016 7:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
rens914 schreef:

ik heb in mn jeugd gebokst.
Wij zeiden altijd dat je als nederlander nooit kon winnen van een "donkere". de mentaliteit was idd gewoon anders.
Elke wedstrijd was voor die gasten kwa beleving hun laatste terwijl er voor ons elke keer weer een volgende kwam.



Persoonlijk vind ik dat dat meer over jouw mentaliteit zegt dan over de rest. Ik ging er elke wedstrijd vol in zowel met kickboksen als met voetbal. Als je iets competetief doet wil je ten koste van alles winnen anders wordt het nooit wat. ik heb maar 1x getwijfeld tijdens een wedstrijd en dat was in Bangkok, dat ventje moest zijn familie er van voeden en ik deed het voor hobby. Die pot verloor ik dus ook.


23 mei 2016 9:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
rens914 schreef:
Ok ok, speciaal voor cazzo dan.

Peter Bos
2de geworden in Israel
Ideale trainer voor ajax.


:lol: :lol: :lol:
Ga zo door Rens :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 mei 2016 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Ruudje schreef:
Persoonlijk vind ik dat dat meer over jouw mentaliteit zegt dan over de rest. Ik ging er elke wedstrijd vol in zowel met kickboksen als met voetbal. Als je iets competetief doet wil je ten koste van alles winnen anders wordt het nooit wat. ik heb maar 1x getwijfeld tijdens een wedstrijd en dat was in Bangkok, dat ventje moest zijn familie er van voeden en ik deed het voor hobby. Die pot verloor ik dus ook.


+1
Op onze school was een mooie mix van nationaliteiten en met deze instelling maakten we elkaar alleen maar beter.
Niks je kan nooit winnen.


23 mei 2016 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Ruudje schreef:
Persoonlijk vind ik dat dat meer over jouw mentaliteit zegt dan over de rest. Ik ging er elke wedstrijd vol in zowel met kickboksen als met voetbal. Als je iets competetief doet wil je ten koste van alles winnen anders wordt het nooit wat. ik heb maar 1x getwijfeld tijdens een wedstrijd en dat was in Bangkok, dat ventje moest zijn familie er van voeden en ik deed het voor hobby. Die pot verloor ik dus ook.


Dit gaat niet over jou of mijn mentaliteit.
Het is bedoeld als metafoor voor de stelling dat als er niet alles vanaf hangt, de focus minder is en er minder voor gedaan wordt.
Goede kennis van me (oud wereldkampioen Teun v Vliet) zegt dat ze vroeger zeiden dat een goede wielrenner uit een arm milieu afkomstig moest zijn.
Betekent niet dat er geen respect is voor de verrichtingen van types als Breukink cs.

Terug naar het voetbal
Bij engelse clubs zit er een straat aan kwaliteit op de bank te wachten op 1 mindere wedstrijd van jou.
Die ene wedstrijd kan ervoor zorgen dat je eruit gaat en het hele jaar ernaast staat.
In Nederland is dat gewoon niet zo.
Of dat goed of slecht is laat ik in het midden maar het kan er wel voor zorgen dat de wedstrijd mentaliteit hier absoluut anders is en men al tevreden is als de taken goed uitgevoerd zijn in het veld.
Volgens mij ook iets waar onze Louis nu op sneuvelt.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


23 mei 2016 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Ik snap wel wat je bedoelt maar toch denk ik dat het allemaal persoonlijke mentaliteit is een echte topsporter kan uit elk milieu komen.

Het feit dat er in Engeland meer op de bank zit te azen op "jouw" plekje is een kwestie van meer geld. Hier is minder te besteden dus minder kwaliteit op de bank. Als de basisspeler daardoor minderhard werkt ligt dat toch aan zijn mentaliteit?

Als ik kijk naar een jongen als Vilhena, die komt denk ik uit een "minder" milieu en is juist eerder geneigd om voor geld te kiezen dan voor hard werken. En zo zijn er een heleboel voorbeelden.


23 mei 2016 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
Zeker, afkomst kan meespelen, concurrentie zeker ook.
Of dat in Nederland niet zo is durf ik niet zo breed te stellen.
Ik zie toch menige ploeg ook gewoon regelmatig wijzigingen doorvoeren. Ook in de top van het amateurvoetbal.
Maar dat levert vaak niet veel verschil op, ook niet in Engeland.
Tijd in Australie gewoond, die do-or-die mentaliteit vanuit de sporter zelf, kijk er graag naar en dat maakt wel degelijk verschil.
En dat is in Nederland ook echt wel aanwezig, alleen wordt het zoals je zelf aangeeft te weinig gestimuleerd.


23 mei 2016 12:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Voetbalseizoen 2015-2016
van Gaal exit, Mourinho + Zlatan onderweg. En als het allemaal klopt, Zlatan kon voor 50 mlj Euro/jaar naar China !! maar gaat liever naar MU omdat ie daar assistant trainer kan worden straks..... en waar blijft Ryan Giggs??? die staat met lege handen en gaat waarschijnlijk na 35 jaar MU verlaten...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


23 mei 2016 16:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 538 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.