En het sleuten gaan door
Wat me opvalt is dat ik heel erg verwend ben door de 964, alle onderdelen is altijd voorradig bij Porsche of de specialisten. En is het niet voorradig is het te bestellen en meestal binnen leverbaar. Met de 924 valt het soms zwaar tegen. Ik heb nu al meerdere malen de zoektocht moeten afblazen of heel lang moeten wachten voor levering

Maar ik heb gelukkig heel veel geduld en vind altijd waar ik op zoek naar ben op de interwebs, dus ook met al de "niet meer leverbaar" onderdelen gaat het met lukten.
Anyhoo, gisteramiddag weer een zwikkie onderdelen en materiaal opgehaald.
- Een busje anitsteenslag coating en een rubberen isolatiemat om de nieuw gelaste carrosserie weer te beschermen
- Rubberenbusjes (meer dan een week op gewacht vanuit Porsche DLD

) en spanningsregelaar voor de dynamo (Binnen een halve dag geleverd bij Brezan)
- voetmatten
- Koppelingsplaatinspectiegatafdekrubber
- Kentekenplaathouders en tijdelijke kenteken
-17mm inbusdop om de vuldop van de versnellingsbak open te krijgen. Hij zat muurvast
Dus gisteravond nadat ik de kinderen in bed heb gestopt weer richting het PBVH clubhuis. Daar trof ik de werkplaatschef nog druk aan het werken.
Ik ging meteen aan de slag met de antisteenslag coating want er moet toch een aardig dikke laag opgebouwd worden en er zou vele laagjes nodig zijn. Omdat de wagen dan toch in de lucht is ook maar, voor de vierde keer inmiddels, besloten te kijken of ik de aftapplug van de versnellingsbak los kunnen krijgen. Nu is de vraag natuurlijk of het komt door mijn nieuwe Duitse 17mm inbusdop, de liters WD40, of mijn nieuw geknutselde hefboom maar de plug liet uiteindelijk los

Dus nu is de vul-en aftapplug los en kan ik eindelijk de bakolie verversen na mijn volgende illegale rondje industrieterrein.
Het laatse klusje onder de auto was het plaatsen van de Koppelingsplaatinspectiegatafdekrubber
Voor
Na
Volgende op de agenda was de dynamo. Demontage ging vrij vlot, maar natuurlijk trof ik weer veel viezigheid en troep aan achter en onder de dynamo. Dus even weer de remmenreiniger en borsteltjes gepakt om de boel schoon te maken. Ik heb ook de massa punten goed schoon gemaakt waar ik eerder nit bij kon met de dynamo op zijn plaats. Daarna de rubbertjes en spanningsregelaar vervangen en voor de 6e keer de V-snaar gemonteerd en op spanning gebracht.

Toen even de auto gestart om de controleren of mijn gokje dat de spanningsregelaar verantwoordelijk was voor de de lage opbrengst van de dynamo. En ja hoor, nu laad hij weer op zoals het hoort

Hierna ben ik aan de slag gegaan met het bescherming van de nieuwe laatwerk aan de binnenzijde van de auto. Primer erop en daarna satin black op de delen zie zichtbaar zijn. En toen dat allemaal droog was, ben ik met de isolatiemat aan de slag gegaan.

Ik ben zeer tevreden met de resultaat. Hierna kon ik de rest van het interieur wee opbouwen. Alles weer al stofzuigend en poetsend weer gemonteerd.

Vandaag ga ik weer verder met de bestuurdersraam en dan begint het grote poetsbeurt
Laatst bijgewerkt door
Johann op 25 jun 2016 23:30, in totaal 1 keer bewerkt.