Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 11:10



Antwoord op onderwerp  [ 1845 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 74  Volgende
Formule 1, Seizoen 2016 
Auteur Bericht
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Lol :-)...


10 jul 2016 23:14
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Binnen 4 dagen zal er een definitieve uitspraak zijn. Vorige week moest Hamilton het nog zelf oplossen, als Rosberg dat nu ook had moeten doen had ie veel verder teruggevallen. Ik denk dat ze niet mogen klagen met deze 10 sec straftijd...
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 jul 2016 0:05
Profiel
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Enguess schreef:
Vandaag heeft Max laten zien dat ie niet alleen sneller is dan Ricciardo, maar ook Rosberg. Iedereen heeft dat gezien, ook Toto.


Dat is toch de sidekick vanThe Lone Ranger ?? :mrgreen:
6888668885


11 jul 2016 0:07
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Is gewoon juiste oplossing. Zonder instructies zou hij achter Verstappen zijn teruggevallen en zo ook 3de zijn geworden. Prima dus.

En de Lone Ranger is zo Lone dat ik hem niet ken :res:


11 jul 2016 2:19
Profiel
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Yep I agree. Hi ho Silver (z'n paard) :res:


11 jul 2016 2:22
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Enguess schreef:
Zonder instructies zou hij achter Verstappen zijn teruggevallen en zo ook 3de zijn geworden.


We zullen het nooit weten. Wellicht was de hele versnellingsbak vast komen te zitten en was hij uitgevallen.


11 jul 2016 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
MickRS schreef:
10 seconden is een lachertje. Zijn auto bleef in de 7e versnelling hangen en dus was hij zonder de instructies naar de pitstraat gehobbeld... Mercedes heeft bewust de gok genomen en ze komen erg goed weg. Dat schept een precedent. Of ik het met deze regels eens ben is een ander verhaal...


Volgens mij was het juist dat hij niet in de 7e versnelling kon/mocht? Hij moest hem overslaan toch?

Verder is deze sanctie inderdaad voor Mercedes minder zwaar dan voor de andere teams, maar gelijke monikken gelijke kappeen ofzoiets toch?


11 jul 2016 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Het meest vreemde vind ik dat er wel een regel is die het verbied om info te verstrekken uit de pits, maar dat daar dan weer uitzonderingen op zijn en dat de straf bij overtreding niet vast ligt. :scratch:
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


11 jul 2016 9:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Vorige week vloog er iemand hard de bandenstapel in door deze regel. :roll:
Volgens mij kan dat nooit de bedoelig zijn.
Ik ben benieuwd hoe lang de regel stand houdt in deze vorm.


11 jul 2016 10:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
ze zullen toch wel bepaalde codes hebben afgesproken voor de meest voorkomende ellende? "Het weiland is groen voor de haas..." :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 jul 2016 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Hahaha :lol: :mrgreen:
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


11 jul 2016 14:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Horn, je dacht toch niet dat "je bak is naar de maan, selecteer mode 1 en sla de 7de versnelling over" letterlijk genomen moet worden?! Zo stom zijn ze echt niet hoor. Dat is code voor: "je band linksvoor loopt lanzaam leeg en je achterruitverwarming is kaduuk". En dát is wat er echt aan de hand was met Rosberg's Benz!


11 jul 2016 15:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
horn schreef:
ze zullen toch wel bepaalde codes hebben afgesproken voor de meest voorkomende ellende? "Het weiland is groen voor de haas..." :lol:

Gevaarlijke code. Hij kan ook denken dat Romain Grosjean op het gras gespind is met zijn HAAS. :lol:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


11 jul 2016 17:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Scherp weer Franzie :lol: :res:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


11 jul 2016 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Patrick schreef:
Vorige week vloog er iemand hard de bandenstapel in door deze regel. :roll:


Door deze regel of omdat sommige coureurs de auto niet meer zo aanvoelen dat als er een probleem is ze hier rekening mee houden. Dit als gevolg van het feit dat ze jaren zijn gepemperd (of zoiets). Spreek dan af als iemand stil staat in de pits mag je met deze persoon over alles praten.
Het is voor iedereen het zelfde verhaal he.
Wat ik wel toevallig vind is dat de teams met de Mercedesmotor het hardst klagen.
En natuurlijk als de veiligheid in het gedrang komt moet je iets melden, maar dit kan ook gewoon he, alleen krijg je dan blijkbaar 10 seconden straf aan je broek.
_________________________________________
Mvg,

René


11 jul 2016 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Mercedes heeft maandag het beroep tegen de tijdstraf voor Nico Rosberg ingetrokken, waardoor de tweede plaats van Max Verstappen bij de Grand Prix van Groot-Brittannië zeker is.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 jul 2016 19:03
Profiel
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Yezz :thumleft:


11 jul 2016 20:01
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Vanaf 9:45 weer een mooi stukje over Max door Peter Windsor:
https://youtu.be/VKCmDwd9Z44
_________________________________________
Mvg,

René


11 jul 2016 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Gewoon geen tijdstraf uitdelen voor zulke dingen, maar plaatsen terug zetten.
Op zo'n manier kan er door een beter team geen misbruik gemaakt worden.
Die kunnen tenslotte maling hebben aan een tijdstraf omdat ze toch al meer dan bijvoorbeeld 20 seconden voor liggen, op hun achterligger.

Ik heb het net even terug gekeken; Nico was nog niet verder gekomen als "gear box probl...." en er werd gelijk door hem heen over de radio meerdere keren geroepen "Chassis Default Zero One, Nico".
Vlak daarvoor zag je dat hij in de 7e versnelling bleef hangen, door twee bochten heen en het rechte eind op.
Op het team radio moment was hij alweer uit 7 en zat in een lagere versnelling, al opschakelend zat hij te prutsen op zijn stuur om de code in te geven.
Nadat hij de code in had gegeven werd er gezegd, je moet de 7e versnelling niet gebruiken.
Onboard beelden lieten echter zien, dat hij daarna die 7e versnelling gewoon weer kon gebruiken en weer goede tijden kon neerzetten.

Het is goed dat hij een straf heeft gekregen.
Echter "ruikt" het er sterk naar, dat dit van tevoren is doorgesproken met het team, in de trend van wat te doen als iemand weer een technisch probleem heeft.
Die 10 seconden straf is een kleinigheid in vergelijking met de tijd die hij had verloren, als het probleem niet was gefixed.
Een veel zwaardere straf (bijvoorbeeld 5 plaatsen terug) had meer op zijn plaats geweest.


11 jul 2016 22:58
Profiel
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Formule 1 is toch Top of the Bill, High Tech, maw het beste wat er technologisch mogelijk is? Waarom niet gewoon voor alle rijders toestaan? "Just because we can" Of is dat te simpel gedacht? :mrgreen:


11 jul 2016 23:06
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Of dit van te voren zo is doorgesproken? Het lijkt mij onwaarschijnlijk. De eerste radiomelding van dat chassis is klaarblijkelijk wel toegestaan. Dat van die 7de versnelling overslaan is niet toegestaan.
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


11 jul 2016 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Marquez93 schreef:
Formule 1 is toch Top of the Bill, High Tech, maw het beste wat er technologisch mogelijk is? Waarom niet gewoon voor alle rijders toestaan? "Just because we can" Of is dat te simpel gedacht? :mrgreen:

Ken je de tijd van de telemetrie niet meer?
Wie rijd er dan, de coureur of de mannen achter de laptop.


11 jul 2016 23:18
Profiel WWW
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Met z'n alluh, met z'n ahalluh. :mrgreen:
Telemetrie is een hedendaags gegeven. Gebruik het dan ook volledig en hink niet op 2 gedachten. Ze hebben de bolide toch ook niet zelf gebouwd? Wat zei Tonto? Een team van 1600 Man? Laat ze tot het eind meedoen. Wil je een Whizzkid achter het stuur of een coureur?? :mrgreen:
68885


11 jul 2016 23:20
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Ik vond een uitgebreid en interessant artikel over het voorval, waar veel meer uit de doeken gedaan wordt, als op de meeste sites.
Ik moet een deel van mijn beweringen intrekken, want volgens de betreffende website is er vooraf toestemming gevraagd om instructies over het verhelpen van het probleem te mogen geven;

Citaat:
When Mercedes detected that the transmission had failure they contacted the FIA to ask if they were allowed to inform Rosberg of what steps to take, permission was given and and the following exchange was had:


http://www.racecar-engineering.com/blog ... explained/

Het is een lang artikel, maar zeker de moeite waard om door te nemen.


12 jul 2016 22:42
Profiel
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2016
Helder artikel! Ik geef Mercedes een goede kans in beroep!


12 jul 2016 22:55
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1845 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 74  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.