Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

01 aug 2016 22:22

Ik heb een paar jaar in het testlab van een bandenfabrikant gewerkt. Daar deden we testen om de grenzen op te zoeken, ik heb geleerd dat de grens tussen het gaat goed en het gaat verschrikkelijk mis soms heel smal is. Inderdaad ik heb onder alle auto's de juiste banden :).

Mijn trackday auto (geen P.) is flink verlaagd en het onderstel is aangepast. Die rijdt als de sodemieter én is voorspelbaar in grensgevallen.
Mijn leven is me meer waard dan een paar honderd euro. Zoals ik al eerder zei: ieder maakt zijn eigen keuzes.

De huidige setup van de Topic Starter is onbetrouwbaar en gevaarlijk.

02 aug 2016 0:22

Let wel t gaat niet om euro's anders laat je dit niet bij de dealer monteren
T moet goed zijn anders niets,

Op de vraag van Dr Knauff,de aanpassing is gedaan bij H&R je zult mijn auto komend weekend zien

02 aug 2016 0:53

oh cool komje langs bij MIVW :cheers:

Ik ben benieuwd 8)

.

02 aug 2016 7:49

drknauf schreef:het moet goed kunnen, mijne staat lang niet zo hoog
.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

02 aug 2016 19:20

De set is vanuit H&R zo geleverd en in originele H&R verpakking

30 sep 2016 13:37

nou eindelijk, maar dan ook eindelijk rijd de schroefset zoals een schroefset hoort te rijden.

inmiddels door een lokale kennis van mijn zoon, de complete schroefset gedemonteerd.
set even ingevet, bevestigingspunten weer helemaal schoon gemaakt en de set opnieuw geplaatst.

verder kwamen ze erachter dat de achterbanden totaal aan flarden waren na 2200km
links achter, binnenkant tot op het karkas- rechtsachter het midden op het karkas. tevens nog een spijker in het linker voor wiel.

meteen dus 4 nieuwe N-Codering banden geplaatst van Michellin.

auto her-uitgelijnd door de lokale garage, sporing en wielvlucht klopte van geen kanten.
tevens kon de auto nu ineens nog 1cm naar boven waardoor er niets meer aan loopt.

de auto rijd nu echt geweldig, 10x beter als originele vering :mrgreen:

heeft dus toch aan de uitlijning gelegen. :(

30 sep 2016 13:58

slecht vakmanschap van de dealert dan.

30 sep 2016 20:01

Kun je wel zeggen ja ,rijdt nu zo strak als een scheermes :lol: :lol
Wordt nog vervolgt

30 sep 2016 20:19

Welke dealer?

Voordat het straks lijkt alsof alle Porsche dealers geen onderstellen kunnen afstellen.

01 okt 2016 11:25

De zuidelijkste,

01 okt 2016 11:25

Onder mijn 996 zitten ook H&R veren. Weet niet welk type. Na mijn smaak veel te laag en loopt aan in de wielkast bij volledig insturen. Auto is ook zo hard als een blok hout en vind hem waardeloos sturen. Das het eerste wat ik ga aanpassen van het winter/najaar. Ook even goed laten uitlijnen gelijk. Mijn inziens als je teveel verlaagt met rechte niet verstelbare veren dat je camber te negatief word. Voor circuit ongetwijfeld goed maar voor DD niet echt een pluspunt. Bij de 996 kun je die wel iets corrigeren op de sleufgaatjes, maar als je te laag gaat niet genoeg.

Op de boxster heb ik een schroefset van KW. Deze staat wel wat hoger als de 996, maar stuurt als een scheermes. Een wereld van verschil. Hopenlijk krijg ik de 996 net zo en anders gaan de veren er af. Mijn inziens is H&R en KW geen troep.

01 okt 2016 18:19

is wel een beetje appels met peren vergelijken hoor alleen en setje veren of en schroefset :mrgreen:

.

01 okt 2016 19:54

Typ foutje mijnerzijds. Beide zijn schroefsets :mrgreen:

01 okt 2016 19:56

Gijbels schreef:De zuidelijkste,

:thumleft:
Plaats een reactie