Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
07 aug 2016 4:18
Prachtig horloge. Die natobandjes heb ik ook een tijdje geprobeerd maar ze zijn me veel te lang.
07 aug 2016 9:18
Ja, die lengte vind ik ook niet echt handig, maar ik zocht een alternatief voor een stalen band (die ik heb) dat tegen de regen moest kunnen.
Toen kwam ik hierop uit (want origineel en ik vind het een mooie combi). Aan een rubber band heb ik niet gedacht eerlijk gezegd.
07 aug 2016 10:09
Nato's kun je toch vrij eenvoudig inkorten?
07 aug 2016 10:39
Mee eens, maar dan past de band niet meer om een jas heen.
07 aug 2016 11:20
Om je jas heen? Ik draag m'n horloge altijd onder mijn jas..
07 aug 2016 11:21
Militairen dragen soms horloges over de mouw van de jas.
07 aug 2016 11:36
Zo ook astronauten of duikers, maar op straat ben ik nog niet vaak iemand tegen gekomen met een horloge over z'n jas heen..
07 aug 2016 11:40
Let maar op, dat wordt de trend van 2017
07 aug 2016 12:03
klaasvs31 schreef:Zo ook astronauten of duikers, maar op straat ben ik nog niet vaak iemand tegen gekomen met een horloge over z'n jas heen..
Niet vaak ? Dus je bent wel eens iemand tegengekomen die zijn horloge over zijn mouw droeg ?
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat deed.
07 aug 2016 12:20
Je moet gewoon "s wat meer met astronauten en duikers omgaan.
07 aug 2016 13:28
Just don't..
07 aug 2016 13:31
Enguess schreef:Let maar op, dat wordt de trend van 2017

Voor Rolex-bezitters waarschijnlijk, cool op de camping
07 aug 2016 14:15
Haha, ik gebruik die horloges inderdaad professioneel. Een Speedy is voor mij de best afleesbare stopwatch en erg bedrijfszeker (maar ik sta open voor suggesties!).
07 aug 2016 14:18
Cazzo Super Veloce schreef:Enguess schreef:Let maar op, dat wordt de trend van 2017

Voor Rolex-bezitters waarschijnlijk, cool op de camping

Op een camping zal je me niet snel aantreffen
07 aug 2016 14:37
Nicolò schreef:Haha, ik gebruik die horloges inderdaad professioneel. Een Speedy is voor mij de best afleesbare stopwatch en erg bedrijfszeker (maar ik sta open voor suggesties!).
Haha, ok duidelijk. Heb de Speedy zelf ook, draag hem vaak met nato, maar dan onder mijn jas
07 aug 2016 16:02
van al mijn horloges, ja ik heb ook een speedmaster , vind ik mijn seiko's het best afleesbaar!
07 aug 2016 16:36
Doe eens wat plaatjes?
08 aug 2016 22:35
Was een beetje aan het rondstruinen tussen de horloges, en terwijl ik eigenlijk naar andere merken aan het kijken was kwam ik de Oris Aquis tegen.
Verleid door de verkoper om 'm een tijdje in m'n hand te houden en om m'n pols, en begin 'm erg fraai te vinden. Zowel qua looks als het gevoel van kwaliteit.
Is deze dus:

Heb geen ervaring met Oris, ken alleen de naam. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de kwaliteit, duurzaamheid, waardevastheid, etc. over Oris?
Ga ook nog wel wat online zoeken, maar misschien is er hier iemand die een Oris horloge draagt of er gewoon meer van weet.
08 aug 2016 22:55
Heb sinds 1999 een Oris Worldtimer, met twee uurwerken, waarvan de ene met een knop links en/of rechts telkens een uur versteld kan worden, terwijl het (kleine) andere uurwerk op je 'thuistijd' blijft staan. Horloge loopt mooi en heeft een jaar geleden een klein servicebeurtje gehad (olie verversen). Nooit probleem mee gehad; draag het regelmatig en staat ongedragen op een watchwinder.
Heb zelf geen ervaring met waardes.
09 aug 2016 8:22
Ronaldo schreef:Was een beetje aan het rondstruinen tussen de horloges, en terwijl ik eigenlijk naar andere merken aan het kijken was kwam ik de Oris Aquis tegen.
Verleid door de verkoper om 'm een tijdje in m'n hand te houden en om m'n pols, en begin 'm erg fraai te vinden. Zowel qua looks als het gevoel van kwaliteit.
Is deze dus:

Heb geen ervaring met Oris, ken alleen de naam. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de kwaliteit, duurzaamheid, waardevastheid, etc. over Oris?
Ga ook nog wel wat online zoeken, maar misschien is er hier iemand die een Oris horloge draagt of er gewoon meer van weet.
Uiteindelijk wil je toch gewoon een Submariner....
09 aug 2016 8:36
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk maar ik vind die Oris zelfs mooier (cleaner) dan the real deal...
09 aug 2016 13:15
RS-R schreef:Uiteindelijk wil je toch gewoon een Submariner....
Als je ook een adresje hebt waar ik die voor 1600,- nieuw kan kopen.
09 aug 2016 14:11
dat zijn van die adresjes van na 18.00 u
09 aug 2016 14:57
Heb paar jaar terug een Oris met oranje markers ( weet zo ff niet meer het type ) is 2 x onder garantie terug naar de fabriek geweest omdat de markers binnen een jaar verkleurden.
Heb hem weggedaan omdat het de 3e keer weer gebeurde.
Teleurstellend ...
09 aug 2016 17:50
Rijmt trouwens perfect op kloris.