Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:51



Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
997 DFI rookpluim bij starten 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Porschenovice schreef:
Dank voor de antwoorden. Mijn 996 (ruim 3 jaar gehad) heeft dit nooit gehad. Ik kijk het even aan, en heb het gemeld bij PCLeusden waar hij is gekocht. Vind het toch een wat "armoedige" ervaring, je auto te starten en dan de straat vol blauwe rook. Zie ik dat bij een ander, heb ik daar ook zo "mijn mening over" :-)


Een 997 type II verkeert in de gelukkige omstandigheid dat hij geen van de probleemvlakken heeft zoals de motoren tussen modeljaar '98 en '08. Dus om die reden zal hij niet roken. Soms is het niets, als het echt alleen bij het starten is. Kan ook te maken hebben, hoe je hem uitzet, misschien de motor na parkeren nog even een seconde of 10-15 stationair laten draaien.

Maar zekerheid krijg je bij Porsche Centrum Leusden!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


03 dec 2016 11:47
Profiel
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Wat een gedoe toch met die Porsches :roll: :pale: :bang:


03 dec 2016 12:14
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
ver boven de 200 schreef:
Een 997 type II verkeert in de gelukkige omstandigheid dat hij geen van de probleemvlakken heeft zoals de motoren tussen modeljaar '98 en '08.


Oh? Dat zou ik maar niet te hard roepen hoor.... :popcorn:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 dec 2016 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Gewoon ieder jaar een nieuwe motor ophalen, ten minste zolang hij in de garantie zit :shock:
Porsche, das war einmal...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 dec 2016 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
MarcoB schreef:
Oh? Dat zou ik maar niet te hard roepen hoor.... :popcorn:


Ik ben benieuwd? Zijn er ook over die serie regelmatig voorkomende problemen bekend?
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


03 dec 2016 21:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
We zullen zien ... Eens de auto's ouder worden, met meer kilometers, goedkoper en sneller van eigenaar gaan wisselen. Dan zullen de problemen als die er zijn beter bekend zijn.

En zeg nu zelf, ik denk dat elk merk wel zijn probleempjes heeft.

In ieder geval lijkt het er op dat er toch veel minder stuk gaan als bij de eerste watergekoelde.


03 dec 2016 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Als het zou gaan zoals jij zegt Kheldar, dat het vaker voor zou komen maar onder garantie vervangen zou worden zou best kunnen maar toch geloof ik dat niet helemaal. Dan hadden we echt al wel meer mensen gehoord die dit hebben gehad, ook al is het onder garantie opgelost.
Van hen kan ik me dan ook de reactie voorstellen zoals CSV zegt maar die reacties heb ik nog niet veel voorbij zien komen behalve van mensen die dit ene verhaal kennen en het nog niet eens zelf hebben ondervonden en niet eens een 997.2 bezitten...

Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit lezen en erop reageren als zij deze slechte ervaring ook hebben (gehad). Dan is er wellicht sprake van een probleem ipv een exces. Ik kan nl, net zoals jullie wrs, van ieder merk en type wel een voorbeeld uit mijn omgeving noemen waarbij er moterproblemen zijn geweest en er een nieuwe moter in moest. Porsche is dus geen uitzondering. Of komt het vaker voor dan gemiddeld? :salut:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


03 dec 2016 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Ben ik met je eens. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Er zullen altijd wel motoren zijn die stuk gaan. En voor een sportwagen zal het misschien wat vaker gebeuren dan een andere. Denk dat de grootste oorzaak ligt hij de bestuurder die te snel plankgas gaat zonder goed warmrijden.


03 dec 2016 23:02
Profiel
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Citaat:
Kheldar;.....En voor een sportwagen zal het misschien wat vaker gebeuren dan een andere.


Zeker maar het is wel opvallend dat tegenwoordig (vanaf 1990???) onze Oosterburen vaker ontwerpfouten in hun motoren hebben dan andere fabrikanten. Of zou het komen omdat ze gewoon meer verkopen dan anderen en daarom ook statistisch gezien vaker genoemd worden?? Dat betwijfel ik toch. Ik denk dat ze door de concurrentie gedwongen zijn goedkoper te fabriceren( m.n. VAG!!) maar onderwijl houden ze wel vast aan hun exorbitant hoog , tegenwoordig onverdiend, prijsniveau . En dan krijg je dit. :scratch:
En............ Porsche is tegenwoordig toch ook gewoon VAG :?: :idea: :pale: :cry:


04 dec 2016 1:24
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Net andersom toch ... Denk dat porsche zich in vag in gekocht heeft.


04 dec 2016 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Ken je klassiekers. Porsche heeft geprobeerd VW over te nemen, maar dat liep net even iets anders ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 dec 2016 9:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Idd ken je klassiekers: Porsche Automobil Holding SE is grootaandeelhouder en heeft meer dan 50% (50,76 om exact te zijn) van Volkswagen AG in handen. Aandelen Porsche zijn sinds 2013 weer in handen van familie Piech en Porsche :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 dec 2016 11:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
The owners of Porsche (the Porsche and Piech families) created a separate company (Porsche SE) for the sole purpose of managing Porsche AG (the car manufacturing division). And so, Porsche SE owned 100% of Porsche AG which is responsible for actually building the sports cars we all love. Porsche SE sold about 50% of Porsche AG to VW, but at the same time, Porsche SE (again, controlled by the Porsche and Piech families) bought a little over 50% of the entire VW Group. Years later, Porsche SE sold the remaining 50% to the VW Group but by that time, the Porsches and Pieches had already gotten a comfortable 50% majority of the entire VW Group. So basically, the owners of Porsche bought (the controlling majority) of th VW Group and later just allowed VW to take control of the Porsche brand which will be controlled by them any way. So I guess in terms of companies, if we consider the fact that Porsche SE doesn't really build cars and is not the "Porsche" we usually refer to, you could say VW owns Porsche, BUT in terms of stockholders, Porsche definitely owns VW.

Snap je het nog? :D

On Topic: ik ben nog weinig problemen op het internet tegengekomen betreffende de DFI boxer motoren. En dan moet je natuurlijk niet hier in Nederland kijken (sorry Porscheforum) met dat handjevol Porsches die hier worden verkocht. Duitsland en natuurlijk de USA is dan een beter graadmeter.


04 dec 2016 12:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Porsche Automobil Holding SE is idd niet hetzelfde als de autobouwer Porsche. Porsche is sinds een aantal jaar onderdeel van het Volkswagen concern. Dus in die zin is Porsche (ook) gewoon VAG.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 dec 2016 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Preciez, stelt in kikkerland niks voor, ... Vooral de USA fora zijn aan te bevelen. Erg veel expertise daar.

Ook veel koudere wintertemperaturen in sommige staten. Blijkt killing te zijn voor de eerste generatie watergekoelde boxer motoren.


04 dec 2016 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Even on-topic, na wat spookverhalen op dit draadje, schrok ik ook behoorlijk toen ik mijn P 997.2 zaterdagmorgen startte. Witte pluimen. Ik dacht zal toch niet........echter was het -3 graden. Auto vanochtend gestart in de verwarmde garage, geen enkel pluimpje.
Dus mocht je wat witte pluimen hebben, eerst even naar de temperatuur buiten kijken 8) :wink:


04 dec 2016 19:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Kheldar schreef:
... Vooral de USA fora zijn aan te bevelen. Erg veel expertise daar. Ook veel koudere wintertemperaturen in sommige staten. Blijkt killing te zijn voor de eerste generatie watergekoelde boxer motoren.


houd rekening dat in de sunny states vele autos rondrijden zonder anti-vries. de tweede eigenaar die wel koude winters ervaart is zich hiervan niet bewust ... typisch VS verhaal, niets exclusief voor eerste generatie watergekoelde boxers.


04 dec 2016 19:33
Profiel
PorscheForum Rookie
cabrio 997mk2-4s
Oudenbosch
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Ik ben wel aan de 3e motor bezig maar de 2e gereviseerde motor.
Ze zijn inderdaad onder de fabrieksgarantie vervangen,maar wel gereviseerd bij de porschedealer zelf.
Er zijn geen wijzigingen aan de motor aangebracht i.v.m. het gevoelige IMS Lager.


05 dec 2016 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
ook al eens gedacht om met een DFI motor zwavelarme brandstof te tanken ? !
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


07 dec 2016 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
mbembe schreef:
Als het zou gaan zoals jij zegt Kheldar, dat het vaker voor zou komen maar onder garantie vervangen zou worden zou best kunnen maar toch geloof ik dat niet helemaal. ... :salut:


Voila ... Hartech en Flatsix Innovations gaan samen 997.2 problemen onderzoeken.

http://rennlist.com/forums/997-forum/97 ... lease.html

De tendens is is dat het erg meevalt maar er wel paar zwakheden zitten in de cilinders, qua aantal thermische cycli en bore scoring.


16 feb 2017 1:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Ze hebben er toch al 48 te pakken met serieuze problemen...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 feb 2017 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Vooral in de US.
Niet vergeten dat daar regio's zijn waar het weer ook meer extreem is. Warne zomers en in de winter strenge vorst doodnormaal. Vooral dat laatste heeft een effect op de kwetsbaarheid van de coatings die porsche gebruikt voor de cilinderwanden.


16 feb 2017 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Die dingen staan s'winters gewoon in de garage.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 feb 2017 14:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Ja ... Thuis ... Maar er zijn er best veel die in de winter ook rijden. Als je dan de auto ergens buitenhuis een uurtje parkeert ... Bij deze temperaturen komt de motor ook nooit echt helemaal op temperatuur tenzij je een hele lange trip maakt.

Geen idee verder hoor. Flatsix zelf refereert naar het koudere klimaat als een van de hoofdoorzaken voor bore scoring in de 996 en 997.1 motoren.


16 feb 2017 15:07
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: 997 DFI rookpluim bij starten
Mariooos schreef:
Ik ben wel aan de 3e motor bezig maar de 2e gereviseerde motor.
Ze zijn inderdaad onder de fabrieksgarantie vervangen,maar wel gereviseerd bij de porschedealer zelf.
Er zijn geen wijzigingen aan de motor aangebracht i.v.m. het gevoelige IMS Lager.


Hebben ze de injectoren vervangen? Door vervuiling van de injector word het mengsel in de cilinder te arm. Door de hierdoor hogere verbrandingstemperaturen word de zuiger te warm en zet teveel uit. De zuiger trekt hierbij de nodige vreters.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


22 feb 2017 21:29
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.