Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Haha, zo gaat het wel vaak
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 jan 2017 13:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Erwin doet hierboven in ieder geval een poging om die overweging uit te leggen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jan 2017 13:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
... eigenlijk moet je dat al doen, als de ruitenwisserbladen versleten zijn
|
18 jan 2017 13:51 |
|
|
Mr.Borrie
924Den Bosch
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Dit lijkt mij ook voor de hand liggend.
_________________________________________ My other ride is a Volvo
|
18 jan 2017 14:06 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
ohhh dat valt mee, ik dacht dat je dat al moest doen als het ruitenvloeistof reservoir leeg is
|
18 jan 2017 17:17 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Nou, nou, het is maar een auto... We laten zelf ons hart toch ook niet transplanteren als we hoge bloeddruk hebben Ik had vorige week kiespijn; moest gelijk aan een kunstgebit denken
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
Laatst bijgewerkt door Brulaap op 18 jan 2017 20:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 jan 2017 17:36 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Een motor die technisch in orde is en dan gaan reviseren is grote onzin. Ik heb zelf ook nog nooit gezien dat iemand dat gedaan heeft. Maar een motor die goed loopt is technisch gezien niet altijd in orde. Hoe hoger de kilometerstand, hoe groter de kans is dat er technisch gezien meer aan mankeert dan de eigenaar in de gaten heeft. Meestal geen probleem zolang je hem niet loshaalt en lekker blijft doorrijden en op tijd olie ververst met een goede olie. En dat kan wel tot ver over de 300.000 km zijn. Maar haal je een luchtgekoelde 911 motor los met een kilometerstand van meer dan 180.000 km dan kan het heel handig zijn meteen bijvoorbeeld de distributiekettingen te vernieuwen. Kosten weinig en vaak zitten ze tegen de slijtgrens. En dat van die slijtgrens geldt voor meer onderdelen. Dus zit je niet te wachten op een deelrevisie, vooral verder niks bekijken en zeker niks gaan meten.
_________________________________________ Rebel engineering
|
18 jan 2017 18:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
"niet meten is niet weten" zei de wijze chinees....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jan 2017 18:53 |
|
|
P32again
3.2 coupe '87Flevoland
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Nielske, je hebt helemaal gelijk en toch staat ons forum er vol mee. Van natte vloermat tot gehele interieur update, van remblokje tot gehele ophanging. Het gaat dus verder dan het rationele plaatje alleen. Ergens komt dat mi omdat het hobby (auto en techniek) is van velen hier en ook omdat de andere onderdelen toch vaak ook de beste tijd hebben gehad.
|
19 jan 2017 7:37 |
|
|
nielske
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
ik mag niks zeggen hoor, aangezien mijn auto helemaal uit elkaar ligt.
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f315/nielsvdhout/IMG_3478_zpsbamopsii.jpg[/img]
krijg foto niet goed helaas.
|
19 jan 2017 9:20 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Op de foto gaan staan, rechter muisknop en dan "Copy Image Location" en deze tussen img][/img plakken
|
19 jan 2017 11:09 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Ah, je had zeker een kapotte zekering? Lekker grondig aangepakt! Ja, als je toch bezig bent...
|
19 jan 2017 14:11 |
|
|
oliver
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Zie ik dat nu goed, is die volledige voorzijde verdwenen?
|
19 jan 2017 14:43 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
De voorzijde is smaller zodra de schermen eraf zijn...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
19 jan 2017 15:46 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
_________________________________________ Less is more !
|
19 jan 2017 15:47 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Heb dit probleem ook bij mijn SC gehad. De kopbouten an sich kosten niet zoveel, dus die moet je allemaal vervangen - aan de uitlaatzijde. Als de boel weer in elkaar wordt gezet zonder revisie gaat ie geheid (veel) meer olie verbruiken. Je kunt dat deels voorkomen door alle zuigers te voorzien van nieuwe zuigerveren. Maar bij deze km stand zou ik voor een completer plaatje gaan. Minimale reparatie gaat sowieso al 5k kosten. Voor 5 meer ben je het heertje, zo ongeveer...
|
20 jan 2017 0:44 |
|
|
Mr.Borrie
924Den Bosch
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Waar zit dit hem dan precies in, de schraapveren zijn na het loshalen van de kop toch niet opeens ruimer geworden? Vind het wel een interessant verhaal als het waar zou zijn
_________________________________________ My other ride is a Volvo
|
20 jan 2017 10:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Volgens mij beschrijft Erwin dat hierboven
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jan 2017 11:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Had in de vorige eeuw ook een SC en mn knip was duidelijk wat minder gevuld Bij het kleppen stellen zagen ze dat de nokkenas en distributie kettingen versleten waren. Natuurlijk was het beter om hem toen helemaal onder handen te nemen, maarja de kosten Werden nieuwe kettingen met schakels ingezet en een nieuwe nokkenas en liep weer top Toch naar verloop van tijd schoot opeens het olieverbruik omhoog en moest de motor alsnog uit elkaar Heb daarna nog vele mooie km's mee gereden en aan een vriend verkocht die hem nu nog steeds bezit met dezelfde motor
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
20 jan 2017 12:01 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Inderdaad Aangezien Erwin altijd zo lang van stof is zal ik het relevante deel (bijna zijn volledige bericht ) hier nog een keer quoten
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 jan 2017 13:03 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Altijd ff honen als er nieuwe zuigerveren op gaan, dan zal de stijging van het olieverbruik wel meevallen. Maar dan ga je al aardig richting een complete revisie, en honen kan alleen als de zuigerspeling het toelaat...
De vraag is ook hoe erg olieverbruik is. Stel je auto verbruikt 1:500. Das best veel, maar voor de meesten onder ons is dat 5 liter per jaar...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 jan 2017 13:08 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Nou Paul zo reed ik nog naar Stuttgart met een krijt witte (toen nog) uitlaat en zo kwam de rookwolk voorbij bij het stoppen bij het stoplicht En idd 1 liter op de 500, steeds bij het tanken en dat word je snel zat
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
20 jan 2017 13:39 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Als de zuigerveren vast in de zuiger zouden zitten zou dit een logische verklaring zijn, maar zuigerveren zitten los in de groeven en draaien zelfs t.o.v. zuiger en cilinder...
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
20 jan 2017 15:36 |
|
|
Mr.Borrie
924Den Bosch
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Ik moet eroverheen gelezen hebben (lees: geskipt?) Dank voor de herhaling, is mij nu helemaal duidelijk. In dit geval zou ik zelf ook overwegen de hone erdoor te trekken en nieuwe veren te monteren
_________________________________________ My other ride is a Volvo
|
20 jan 2017 17:35 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Gebroken kopbout 3.2; en nu???
Blok mee en door een Porsche motorrevisie specialist je laten adviseren......
Is je budget beperkt dan tapeinden van de zwakke kanten vervangen en verder niet teveel nadenken. Heb je nauwelijks olieverbruik dan kun vlgs het boekje nog doorgaan tot 1 liter op 800-1000km gaan....wat ik overigens veel vindt.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
20 jan 2017 21:11 |
|
|