Vandaag in de 2.0 gereden en de indruk daarvan even gemaild naar het andere Porschecentrum (de ene keer ga ik bij de een en de andere keer bij de ander, waarbij ik ze beide geïnformeerd hou):
' Zoals afgesproken hierbij een korte impressie van mijn proefrit vandaag met de Macan 2.0.
De auto blijft op de kandidatenlijst staan, laat ik daar mee beginnen.
In z’n algemeenheid een kleine 100km naar tevredenheid gereden, stad, provinciaal en snelweg (zelfs beetje off road….).
Wat opvalt is dat, daar waar de motor in het algemeen voldoende krachtig is en prettig rustig op kruissnelheden, de auto vanaf stilstand nogal wat gas nodig heeft om weg te komen. Dan gaat het ineens ook als de brandweer. Rustig optrekken is moeilijk, volgens mij i.v.m. het ontbreken van turbodruk. Als die er dan is ga je eigenlijke meteen te hard weg. Aandachtspunt dus (observatie, geen diskwalificatie). [Ben overigens n.a.v. een nogal bruusk vertrek bij een spoorwegovergang aangehouden door een politiewagen (toen ik stilstond om de verloren connectie met mijn telefoon te herstellen). Ze hadden me niet kunnen meten, maar het ging harder dan 50 (en dat klopt.....

). Waarschuwing

]
Verder merk ik dat ik het prettigste rijd in de stand Sport, met de luchtvering laag. Dat lijkt me als dagelijks gebruik eigenlijk ongewenst. Zelfs met het grootste deel zonder Sport en met kruissnelheden van 60-80km kom ik amper op de 1:10 verbruik, dus als alles in Sport moet dan stijgt dat nog (fyi met mijn Cayman GTS rijd ik gemiddeld 1:10,5 tot 11).
Wat verder blijft opvallen (net als bij de Macan GTS) is dat ik de auto groot vind en daarbij onoverzichtelijk. Inparkeren is vooralsnog een uitdaging en dat is nieuw voor mij want de Cayman draai ik op elke parkeerplek met 5 meter ruimte (om en nabij….). Zowel bij mij thuis als in parkeervakken en al helemaal fileparkeren moet ik de Macan meerdere keren steken. Aan de achteruitrijcamera moet ik wennen, maar dat zal wel lukken. Om zekerder te zijn neem ik de SurroundView optie op in mijn configuratie (net als ConnectPlus op aanraden van je ‘concullega’ in Xxx). Wil je weten hoe mijn configuratie er nu uitziet kun je genoemde 2 opties toevoegen aan Porschecode PH88VRS9.
De configuratie lijkt nu redelijk te staan, als het een Macan wordt, alleen twijfel ik nog over de wielen (en sta ik uiteraard open voor elke constructieve bijdrage).
Nu eerst naar Genève, alle kandidaten bekijken. Dan ook andere merken daadwerkelijk bezoeken (Mercedes, Mini, Range Rover, Jaguar en mogelijk nog Volvo). Dan van de long list een short list maken en rond de verschijning van modeljaar 2018 met de kandidaten uit die lijst verder. Ben benieuwd of de Macan op de shortlist gaat komen!

'
Behoudens de tekst tussen vierkante haken is dit letteriijk wat ik teruggekoppeld heb......