Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:48



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Youngtimer regeling 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Youngtimer regeling
mod by horn: afgesplitst vanuit het "Daily driver TOTMBO" topic

de Fiscalist schreef:
De eerste twee jaar van een nieuwe auto is zakelijk meestal wel voordeliger, 3e jaar hangt het er een beetje om en daarna is privé meestal voordeliger aangezien de bijtelling dan hoger is dan de totale kosten.


@Fiscalist: las ik nou ergens in een ander topic dat je zelf ook een 15 jaar oude youngtimer rijdt?


27 jan 2017 21:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daily driver TOTMBO
Da's wat anders dan een nieuwe auto of eentje met de kop eraf. Als je het leuk vindt en je kan zakelijk gebruik maken van die youngtimer regeling: "goedkoper wordt het niet". (rij voor €45 netto per maand bijtelling mijn Jag)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jan 2017 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Daily driver TOTMBO
Klopt E46 330i touring...uit 2001 ;)

De 14% golf diesel was te klein geworden voor het gezin. Althans, het gezin past er wel in maar dan kan ik niet normaal meer zitten. Die kinderstoeltjes nemen echt veel ruimte in!! En de golf is dus niet zo groot
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


27 jan 2017 21:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Youngtimer regeling
In die fase heb ik destijds een Espace aangeschaft. Toen ze groter waren kon deze gelukkig weer weg.


27 jan 2017 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Daily driver TOTMBO
de Fiscalist schreef:
Klopt E46 330i touring...uit 2001 ;)

De 14% golf diesel was te klein geworden voor het gezin. Althans, het gezin past er wel in maar dan kan ik niet normaal meer zitten. Die kinderstoeltjes nemen echt veel ruimte in!! En de golf is dus niet zo groot


Heb ook gekeken naar een E46 uit 2001 maar alle die ik bekeken heb zijn afgeragd, hebben extra ledstrips, uitlaat die 15cm teveel uitsteekt etc... Veel Bob de bouwer exemplaren!

@Horn, misschien mogelijk om dit af te splitsen in nieuw topic "Youngtimer en bijtelling" of iets dergelijks? Wil er wel meer over weten en kom het in andere topics wel eens tegen maar wil niet dit topic vervuilen...


27 jan 2017 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Daily driver TOTMBO
Ook genoeg nette wagens, sjonnies rijden niet zo veel in de 330 touring, meer sedans en coupes.

Duitsland heeft ook nog wel wat mooi aanbod. Je mag de mijne wel kopen, dan haal ik een ander, misschien wel een 5 of een alpina ;).
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


27 jan 2017 22:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Daily driver TOTMBO
de Fiscalist schreef:
Je mag de mijne wel kopen, dan haal ik een ander, misschien wel een 5 of een alpina ;).


Ik heb wel een tik met Daily Drivers, Hij moet zwart zijn met automaat :lol:


27 jan 2017 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Daily driver TOTMBO
Sapphire black, met automaat, sportstoelen, zwart leer, m onderstel, facelift model, cruise control, airco, stoelverwarming, xenon verlichting, navigatie ;).. Eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Gereviseerde automaat bij 190k km

Er zijn ook nadelen:
- roestplek op het spatbord achter
- scheur in de achterbumper, die overigens niet echt opvalt
- hoge km stand, alhoewel je het er zeker niet aan afziet.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


27 jan 2017 22:56
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daily driver TOTMBO
ricardo964 schreef:
@Horn, misschien mogelijk om dit af te splitsen in nieuw topic "Youngtimer en bijtelling" of iets dergelijks? Wil er wel meer over weten en kom het in andere topics wel eens tegen maar wil niet dit topic vervuilen...

Done :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jan 2017 23:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Youngtimer regeling
Mooi, zijn we eindelijk verlost van die Yeti en Panda girls :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


28 jan 2017 0:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Daily driver TOTMBO
horn schreef:
Da's wat anders dan een nieuwe auto of eentje met de kop eraf. Als je het leuk vindt en je kan zakelijk gebruik maken van die youngtimer regeling: "goedkoper wordt het niet". (rij voor €45 netto per maand bijtelling mijn Jag)


Zoveel nog? In mijn nieuwe Saab 9-5 Estate Griffin is de bijtelling € 35,- netto per maand :mrgreen:
_________________________________________
"I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.


28 jan 2017 0:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Youngtimer regeling
Er zijn zoveel leuke auto's te rijden die onder de youngtimer regeling vallen. Volvo V70 of 850T5R, Jeep XJ Cherokee (op G3), BMW E39 , Jag XJ of StypeR, enz. Ik ben overigens ook in de race voor een youngtimer op de zaak.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


28 jan 2017 1:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daily driver TOTMBO
Rob986 schreef:
Zoveel nog? In mijn nieuwe Saab 9-5 Estate Griffin is de bijtelling € 35,- netto per maand :mrgreen:

Ik zit waarschijnlijk in een lagere belastingschaal :cheesy:
Wat is de dagwaarde van die Griffin (ook een leuke dailu trouwens) dan? Van de Jag € 3250.
Edit: zou ongeveer € 2500 moeten zijn dan.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jan 2017 7:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Youngtimer regeling
Die € 2.500,- klopt helemaal :wink:

Nu nog iets steviger dempers en iets verlagen ... niet niveau DrKnauff, maar het kan iets lager.

@Franz, heb veel 850 T-5R en V70R gereden, geweldige auto's. Maar een originele, niet aan geknutselde, is lastig te vinden. Prijzen voor een goeie Volvo (R model) stijgen flink. Heb een 850 T-5R Cream Yellow zien staan voor bijna 35K.
_________________________________________
"I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.


28 jan 2017 10:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Youngtimer regeling
Dat vind ik wel nog steeds de allermooiste 850, in Estate uitvoering.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jan 2017 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Youngtimer regeling
Absoluut. En de T-5R is ook nog in samenwerking met Porsche ontwikkeld.

"It was also one of the first commercial automobiles to utilize Alcantara suede in the interior (i.e. front seat inserts, rear seat inserts, armrests, console), an idea taken from the Porsche 911 Turbo at the time. The engine was co-developed with Porsche, as was the transmission and remaining powertrain components. Porsche also aided in designing some of the interior as well (i.e. Alcantara suede inserts)"

From my friend Google
_________________________________________
"I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.


28 jan 2017 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Youngtimer regeling
Hoe zit het nu eigenlijk met die bijtelling regeling. Die zou toch verdwijnen? Ik heb nu zo'n stekker ding maar daarvoor altijd youngtimers gereden.
_________________________________________
Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7


28 jan 2017 11:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Youngtimer regeling
Mijn vader reed altijd Volvo. Eerst 240 daarna 740 en daarna 940. Eigenlijk altijd de diesels (6 cylinder lijn motor)

Toen hij weer een keer toe was aan een verse hebben wij met een 850 T5 gereden. Ik kan mij als de dag van gisteren herinneren dat hij de snelweg opdraaide en doorschakelde naar z'n twee en er weer wielspin was :drive:

Het concept voorwielaandrijving stond hem niet echt aan en het werd weer een 940. Dit keer LPG. Heeft ie kort gehad en is toen weer terug gegaan naar een diesel.

Zijn laatste 940 was een 1997 TDiC, kostte toen 88.000 gulden. Die heeft hij echt heel erg lang gehad. Ooit is er een andere uitlaat op gegaan omdat de originele vol zat met roet en de kop is ooit gereviseerd. Verder nooit ook maar iets aan gehad. Ding ging weg met ruim 500.000 op de klok.

Daarna is hij overgestapt op een X5. Ik heb altijd het idee dat die per beurt meer kost dan twee jaar 940 rijden :bang:


28 jan 2017 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Youngtimer regeling
richard356 schreef:
Hoe zit het nu eigenlijk met die bijtelling regeling. Die zou toch verdwijnen? Ik heb nu zo'n stekker ding maar daarvoor altijd youngtimers gereden.


Hier alle info bij onze vrienden: http://bit.ly/2khGEoM
_________________________________________
"I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.


28 jan 2017 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Youngtimer regeling
Althans alle info waarvan ze willen dat je er kennis van neemt... :popcorn:
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


28 jan 2017 21:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Youngtimer regeling
Bedankt Rob, was bekend. Nou meneer de fiscalist, vul die informatie dan maar aan. Joungtimer regeling staat er dus niet bij.
_________________________________________
Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7


28 jan 2017 22:31
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Youngtimer regeling
Heet ook niet youngtimer regeling bij de belastingdienst ( en al helemaal niet joungtimer regeling :lol: ) Gewoon even zoeken op "bijtelling prive gebruik auto oude dan 15 jaar". Staat er gewoon bij. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jan 2017 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Youngtimer regeling
Idd, de belastingdienst heeft liever dat je er overheen leest!

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/u_reist_naar_uw_werk/auto_van_uw_werkgever/hoe_werkt_de_regeling/auto_ouder_dan_15_jaar


Ik ben nog wel benieuwd wat er bedoeld wordt met "de huidige waarde". Hoe wordt die bepaald. De aanschafwaarde minus elk jaar de afschrijving? Of is hier nog wat speelruimte


28 jan 2017 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Youngtimer regeling
Ha Horn, zaterdag avond en een biertje :mrgreen:

Ricardo, ik had altijd de bijtelling op het aankoopbedrag of liet hem taxeren.

Ik lees dan toch dat ze een wijziging hebben toegepast. De eerste 4 maand bijteling over cataloguswaarde de overige maanden op dagwaarde. Tja, leuker kunnen we het niet maken :oops:
_________________________________________
Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7


28 jan 2017 23:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Youngtimer regeling
Ik draai rond de jaarwisseling enkele advertenties van MP uit van vergelijkbare exemplaren, neem het gemiddelde en trek daar 15% vanaf.

Je kunt ook de koerslijst pakken, dat zal de fiscus zelf ook doen neem ik aan.

Waarde in het economische verkeer is de waarde die in een normale marktsituatie tussen onafhankelijke partijen tot stand komt , zo zegt de fiscus zelf.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


28 jan 2017 23:20
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.