07 maart 2006 14:17
Olaf schreef:adu schreef:Dan nog kun je een plekje hebben overgeslagen. Hoe verklaar je anders die zout-resten? .
964 is oud(er) ... rubbers zijn harder en hebben IMO een mindere afdichting ... zout en water gaat tussen de rubbers en de koets zitten ... daarna lekker in de verwarmde garage komt het zout er weer uit ...
Ik had er eigenlijk een foto'tje van moeten maken ... gewoon hele fijne streepjes zout bij de naadjes en de kiertjes
07 maart 2006 17:28
07 maart 2006 19:39
Renntech schreef:
Ik zal eens een voorbeeld geven.
Een paar maand geleden kwam hier een oudere meneer met een hele mooie 924S uit 1988. Deze meneer was heel erg trots op zijn auto en vertelde mij dat hij de auto nieuw had gekocht en dus eerste eigenaar was.
Hij kwam langs omdat er een klein plasje groene vloeistof onder de motor lag. Hij wilde niet meer naar de dealer waar hij altijd de auto in onderhoud had gehad en nieuwe had gekocht. De jongens die er nu werkten wisten niks meer van deze auto's, was zijn argument.
De man kon overigens wel huilen bij het zien van de onderkant. Hij zei: "Waarom hebben ze me dit nooit verteld, ik liet elk jaar een onderhouds beurt uitvoeren die veel geld koste bij de dealer en nu dit!
Als ik dit geweten had dan had ik er iets aan kunnen laten doen."
07 maart 2006 19:56
07 maart 2006 21:13
08 maart 2006 2:01
08 maart 2006 17:33
Retep968 schreef: Ben hier misschien niet de enige in...
22 jan 2017 12:03
Retep schreef:Bedankt!
Denk er nu toch over om bij een volgende beurt iets aan roestpreventie te laten doen.
Dacht er te makkelijk over omdat de auto verzinkt is. Ben hier misschien niet de enige in...
22 jan 2017 13:10
27 jan 2017 16:01
27 jan 2017 17:21
pakkie schreef:Max,
Als het dit weekend droog is dan reken er maar op dat er nog wel degelijk net nodige zout op je auto terecht komt.
Of het visueel zichtbaar is na één keer in het zout rijden? Ja
Ik had mijn 930 destijds net en hij was vers voorzien van de nodige nieuwe onderdelen aan de onderzijde (o.a. motorisch en rvs-remslangen). Na 1 dag in het zout rijden en heel goed schoonmaken was na een paar weken helaas toch een lichte corrosie-laag ontstaan op de rvs-slangenHet kon uiteraard geen kwaad, maar zichtbaar was het wel.
Of je je er druk over moet maken is weer een ander verhaal.
28 jan 2017 17:47
28 jan 2017 18:05
28 jan 2017 18:22
28 jan 2017 18:24
28 jan 2017 19:10
28 jan 2017 22:28
29 jan 2017 11:26
Ardennen schreef:Hier hetzelfde gevoel, ivm ernstige ontwenningsverschijnselen van de eigenaar moest de 997 vandaag uitgelaten worden. P staat na te tikken en de baas Is aan het nagenieten
29 jan 2017 17:25
29 jan 2017 18:49
03 feb 2017 16:07
03 feb 2017 16:45
03 feb 2017 17:05
03 feb 2017 17:42
03 feb 2017 19:28
skeijmel schreef:ik heb mijn auto gewoon een half uur laten draaien op de zoutvrije oprit![]()