Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:03



Antwoord op onderwerp  [ 1214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 49  Volgende
Formule 1, Seizoen 2017 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Enguess schreef:
Ben niet van de complottheorieen. Maar hier gaat iets niet goed. Het wordt statistisch gezien steeds onwaarschijnlijker dat "pech" hier de enige variabele is. Er moet nog iets meespelen. En het is hoog tijd dat die missende variabele op systematische wijze wordt gezocht. Of dat niu Max' rijstijl is, een setje incompetente monteurs, of toch Daniel's moeder die stiekum steeds zand in de tank gooit... ik weet het niet. Maar de onderste steen moet boven.

Maar ja, daar zal het team wel allang mee bezig zijn, neem ik aan.


Precies dit. Technisch / statistisch bijna niet meer mogelijk als je ervanuit gaat dat beide auto's gelijk zijn.


28 aug 2017 9:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Precies dat. Vandaar mijn opmerking over Horner en de monteurs. Ik vertrouw Horner gewoon niet. Zou hij vrienden zijn met de familie Sainz?

Complottheorieën worden soms te snel van stal gehaald. Maar het is juist naïef als je denkt dat elke pech gewoon toeval is, zonder ook maar een seconde te denken dat er meer achter kan zitten. Van een ander forum:

V0RQ schreef:
Aluhoedjes roepen is altijd te simpel.

Ten eerste gaat het hier uiteindelijk gewoon om sport en list en bedrog is nooit vreemd geweest in die wereld: laten we eens rustig rondkijken: Wielrennen : doping, Voetbal : Blatter/FIFA/Matchfixing, Athletiek: bakken doping, Olympics : het geheime luik in Sotsji en ze kunnen we nog wel even doorgaan.

En waar gaat er nou echt veel geld in om? Formule 1. En daar zal nooit iemand uit hebzucht, gokverslaving, jaloezie of minachting even een schroefje wat vaster draaien dan de bedoeling? Of bij het uitsorteren van onderdelen de iets mindere variant voor de andere auto klaarleggen. Het kan direct op Verstappen gericht zijn, maar ook onmin tussen engineers die aan de auto's werken. Of het is onbedoeld, maar er loopt een probleemgeval rond bij het team, een overspannen verslaafde dictator die weer dikke vriendjes is met iemand uit hogere rangen.

Statistisch is het volgens mij een moeilijk uit te leggen getal, zoveel uitval bij één auto van een top 3 team.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


28 aug 2017 12:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Ik geloof geen barst van die complottheorieën.

WAAROM zou het team RIC willen bevoordelen boven Max? Daar is totaal geen reden voor te verzinnen (op dit moment) Sterker nog, Max begint zelf al te speculeren over een vertrek naar een ander team, en daar zullen ze zeker niet blij mee zijn....

Blijft over: de moeder van RIC zijn die zand strooit in de tank van Max. Dat is een mogelijkheid :scratch: :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


28 aug 2017 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Statistiek was ik nooit zo goed in dus of dat wel of niet logisch is? Geen idee. Wat me in ieder geval niet logisch lijkt is dat het team belang zou hebben bij het uitvallen van Verstappen.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


28 aug 2017 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Advocaat van de duivel.....wat nu als je weet dat je als team de komende twee å drie jaar niet mee kunt strijden om het kampioenschap? Je hebt een rijder in je team zitten waarvan je weet dat je deze over drie jaar niet ziet bijtekenen? Je kunt nu als team een zeer mooi bedrag ontvangen voor deze rijder. Het is alleen not done om halverwege het contract te verbreken. Dat zou je andere middelen kunnen toepassen :wink:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


28 aug 2017 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Maarten schreef:
Statistiek was ik nooit zo goed in dus of dat wel of niet logisch is? Geen idee. Wat me in ieder geval niet logisch lijkt is dat het team belang zou hebben bij het uitvallen van Verstappen.

Nee dat geloof ik ook niet. Dat is een van de vele complottheorieen, de meeste daarvan zijn onzinnig.
Ik denk wel dat er in andere hoeken gekeken moet worden, de processen van RB en zijn leveranciers, de monteurs, etc. De verschillen tussen Max's omgeving en die van Daniel moeten worden vergeleken en er moet uitgezocht worden wat, anders dan gewoon pech, er nog meer een rol zou kunnen spelen in deze uitkomst.


28 aug 2017 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
tja het is een mechanische sport waar het mee/of tegen kan zitten
het is net voetbal soms lukt alles en soms ff niets,denk dat de auto
van max nu zo ongeveer alles heeft gehad dus kan vanaf nu alleen maar beter gaan toch.......? :drive: zo zien we je graag max :mrgreen:


28 aug 2017 17:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
71641

Van alle Max grapjes is dit toch wel een leuke 8)
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


28 aug 2017 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Complottheorie van RB tegen Max? Tuurlijk niet, je hebt een potentiele wereldkampioen in je geledingen en RB staat voor winnen en extremiteit (dus Max). Andere teams? Wel nee, Raikonen en Bottas spelen 2de viool en taferelen zoals Rosberg- Hamillton hebben ze niet met deze gasten waardoor de 2 top teams samen de strijd aan kunnen gaan om het kampioenschap. RB is duidelijk het derde team en mag niet eens een luis in de pels genoemd worden. Geen gevaar, geen dreiging.

Renault heeft ook een naam hoog te houden en wil dit zeker niet. Ondanks dat statistisch gezien de kans zeer klein is dat dit telkens bij dezelfde coureur gebeurd, is het toch echt vette domme kl#te pech
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


28 aug 2017 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
ik heb geen theorieën waar hele teams bij betrokken zijn....
Maar we hebben allemaal wel eens gehoord van de brandweerman die het vuur bleek aangestoken te hebben of een verpleegkundige die patiënten vergiftigd. Het is zo moeilijk om in het hoofd van een lunatic te kijken, en als nobody's somebody's willen worden...


28 aug 2017 23:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Als ik jou goed begrijp verdenk jij Max er van dat hij zelf iedere keer tijdens de race die goodie bag in de motor flikkert....

:mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


29 aug 2017 0:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Want zo'n sujets krijgen natuurlijk wél een goodie bag :mrgreen:
De modale werkmens die maar 2 Porsches heeft wordt met wat handtekeningen, een paar handschoenen en een meet & greet wandelen gestuurd. Thanks Obama!!
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


29 aug 2017 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
outletvalve schreef:
Als ik jou goed begrijp verdenk jij Max er van dat hij zelf iedere keer tijdens de race die goodie bag in de motor flikkert....

:mrgreen:


Max is geen nobody. Sabotage is niet uit te sluiten. En motieven zijn soms niet terug te leiden aan de hand van geldstromen.


29 aug 2017 6:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'78 911SC Targa - Champagne Metallic
Delft
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Maarten schreef:
Statistiek was ik nooit zo goed in dus of dat wel of niet logisch is? Geen idee.

Let me help you out there.

Stel dat de auto's van Max en Ric hetzelfde zijn, en dat er voor beide auto's een kans is van 50% dat ze uitvallen. Dan is de kans dat Max 6x uitvalt (0,5)^6 =1,56%, en de kans dat Ric 6x níet uitvalt idem, 1,56%. Als we er even vanuit gaan dat de twee kansen onafhankelijk zijn (maw het feit dat Max' auto kapot gaat heeft geen invloed op Rics auto), dan is de totaalkans van beide gebeurtenissen (0,0156*0,0156=) +/- 0,02%. Ter vergelijking, de kans dat je met een dobbelsteen 5x achter elkaar 6 gooit is 0,01%. Kleine kans dus, maar zeker niet onmogelijk :popcorn:
_________________________________________
'78 911SC Targa - Champagne/Beigegrau Metallic 514-9-3


29 aug 2017 9:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
he he, eindelijk een duidelijk antwoord :mrgreen:
(ben bang dat je nog gelijk hebt ook)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


29 aug 2017 9:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Vooral het psychische aspect van kansberekening vind ik altijd leuk om te zien. Als bij de roulette tafel het balletje 10x achter elkaar op rood is gevallen, gaan massa's mensen veel op zwart inzetten. :twisted:

On topic: geloof niet in complot theorieen tegen Max.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 aug 2017 9:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Niels911SC schreef:
Maarten schreef:
Statistiek was ik nooit zo goed in dus of dat wel of niet logisch is? Geen idee.

Let me help you out there.

Stel dat de auto's van Max en Ric hetzelfde zijn, en dat er voor beide auto's een kans is van 50% dat ze uitvallen. Dan is de kans dat Max 6x uitvalt (0,5)^6 =1,56%, en de kans dat Ric 6x níet uitvalt idem, 1,56%. Als we er even vanuit gaan dat de twee kansen onafhankelijk zijn (maw het feit dat Max' auto kapot gaat heeft geen invloed op Rics auto), dan is de totaalkans van beide gebeurtenissen (0,0156*0,0156=) +/- 0,02%. Ter vergelijking, de kans dat je met een dobbelsteen 5x achter elkaar 6 gooit is 0,01%. Kleine kans dus, maar zeker niet onmogelijk :popcorn:


bedankt voor de berekening nu snap ik het helemaal :mrgreen:


29 aug 2017 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Die berekening is natuurlijk gewoon onzin, de kans op uitvallen is gewoon 50%.

Hij valt uit... of niet... :popcorn: :mrgreen:


29 aug 2017 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
dat zie je toch echt niet goed,hij blijft :drive: ..... of niet :mrgreen:


29 aug 2017 14:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
En als hij niet uitvalt, dan wint hij, of niet


29 aug 2017 14:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Max Verstappen per direct naar Mercedes

27 aug, 2017

Max Verstappen heeft zijn laatste meters gereden voor het team van Red Bull Racing. De jonge Limburger stapt per direct over naar Mercedes. Vader Jos Verstappen maakt het seizoen af bij Red Bull.

Harde woorden
Dat nieuws volgt op de teleurstellend verlopen Grand Prix van België, waar Verstappen zijn RB13 met technische problemen langs de baan moest parkeren. Vervolgens vielen er harde woorden in het motorhome van het Oostenrijkse team. Uiteindelijk bleek een breuk dus onvermijdelijk.

Verstappen neemt met onmiddellijke ingang het stoeltje over van safety car-bestuurder Bernd Mayländer, die op zijn beurt ook niet gelukkig is bij zijn team. Op Spa Francorchamps werd hij andermaal door zijn team de pits in geroepen terwijl hij aan de leiding ging. Na de onbegrijpelijke teamorder stormde Mayländer woedend zijn auto uit, om ook niet meer terug te keren.

Betrouwbaarder

,,De plek in de safety car was de enige plek die nog beschikbaar was”, zegt de door pech achtervolgde Verstappen. ,,Ik had natuurlijk liever het jaar afgemaakt in een F1-bolide, maar zo halverwege het seizoen is dat niet mogelijk. Toch zie ik dit als een sportieve vooruitgang. Die Mercedes is misschien niet zo snel, maar wel betrouwbaarder en bovendien lastig in te halen.”

Rentree voor Jos Verstappen
Komende zondag, op Monza, zal Max Verstappen al achter het stuur van de Mercedes-AMG GT S zitten. Zijn plekje in de Red Bull wordt tot het einde van het seizoen ingenomen door vader Jos Verstappen. Die zegt veel zin te hebben in een rentree in de Formule 1: ,,Nu kan ik eindelijk eens uitvallen zonder dat ik de schuld daarvan krijg. Dat was vroeger wel anders.”
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 aug 2017 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
:D :D en Zandvoort aan de kalender toegevoegd
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


29 aug 2017 15:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Maar dan komen Jim Clark en Graham Hill toch ook terug op Zandvoort? :D


29 aug 2017 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Niels911SC schreef:
Let me help you out there.

Kleine kans dus, maar zeker niet onmogelijk :popcorn:

Dank :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


29 aug 2017 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
horn schreef:
Jos Verstappen. Die zegt veel zin te hebben in een rentree in de Formule 1: ,,Nu kan ik eindelijk eens uitvallen zonder dat ik de schuld daarvan krijg. Dat was vroeger wel anders.”


Classic. :lol: :mrgreen:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


29 aug 2017 21:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 49  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bimmer


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.