Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:49



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Even voorstellen
Hallo Porsche liefhebbers, mijn naam is Robert en kom uit het noorden van het land. Ik sta op het punt mijn eerste Porsche aan te schaffen! Wie droomt daar nou niet van...
de Porsche waar ik overeenstemming over hebt bereikt staat nog in Duitsland en is een Cayman 2.7 bouwjaar 2008. Indien er bij de 111 punten geen bijzonderheden aan het licht komen dan gaat de koop door.

Nu heb ik al wel een vraag aan jullie. Er zit geen CVO (EWG) bij het voertuig. Zal dit problemen opleveren bij de RDW?


20 sep 2017 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Even voorstellen
Als je de Duitse autopapieren erbij hebt zullen ze niet moeilijk doen bij het RDW. Zulassungsbescheinigung teil 1 und 2 moet je dus hebben.
Verder als ze het echt nodig hebben gewoon even aanvragen bij de dealer. Kosten verschillen per centrum tussen de €50 en 200,-. Als je nog een recente TUV HU/AU keuring kunt krijgen erbij met de officiële papieren geen kopie dan neemt het RDW dit als apk over, scheelt je weer een apk keuring voor 2 jaar.
Verder welkom op het forum, en veel toekomstig plezier met je Cayman


20 sep 2017 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Even voorstellen
Alle overige Duitse papieren zitten er idd wel bij. Evenals een nieuwe TUV. Wil eigenlijk niet nog een een CVO aanvragen bij Porsche. Laten we hopen dat het niet nodig is. Tenzij het RDW informatie nodig heeft wat alleen op het CVO staat.


20 sep 2017 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Even voorstellen
Verder ben ik 37 jaren jong en werk als engineer bij een ingenieursbureau. Verder ben ik nog benieuwd naar de opties voor een goeie verzekering. De auto is voorzien van alarm optie 534 maar geen idee of dat een klasse 3 is wat de verzekeringen eisen.


20 sep 2017 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom, goede keuze zo'n Cayman! Mbt verzekering bel/Mail eens met Afic (zit hier ook op het forum). Prima lui, goede verzekering voor een Cayman
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


20 sep 2017 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom Robert,

Gefeliciteerd met de aanschaf van jouw Cayman. Een mooi voorruitzicht. het laten keuren stelt niks voor. Op het internet is genoeg info erover te vinden (mogelijk heb ik hier ergens ook iets over weggeschreven). Voor de verzekering zou je ook contact kunnen opnemen met Martin van Dijken van sportwagenpolis: http://www.sportwagenpolis.nl/

Ik heb al mijn hobbyauto's bij hem verzekerd. Prima polissen en tegen gunstige tarieven/voorwaarden.


21 sep 2017 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Even voorstellen
Helaas is de koop niet dooegegaan!!

Het gerammel wat ik hoorde tijdens de proefrit bleken versleten draagarmrubbers te zijn, en de remschijven (100k) waren ook aan vervanging toe.
Omdat alles te herstellen was iets te veel van het goede. Heb daarom besloten de auto te laten staan.

Dus maar weer opzoek naar een ander exemplaar.

Moet je een auto altijd laten staan als deze schade heeft gehad al daar niet door een ongeval? of hangt dat af van de schade en of dit volgens Porsche voorschriften is uitgevoerd?

Verzekering ga ik denk ik doen bij Turien & Co.


29 sep 2017 13:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even voorstellen
BPM technisch kan je 'm beter met schade kopen en zelf (laten) maken.

Minder BPM en goed zicht op hoe de reparatie gedaan wordt :idea:


29 sep 2017 16:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen
Jammer dat de koop niet is doorgegaan, op naar de volgende!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


29 sep 2017 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Even voorstellen
Beste Allen,

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste Porsche uit Duitsland gehaald! Het is een zwarte Cayman 2.7 H6 uit 2007 geworden.
Nadat vorige week de koop rond is gekomen heb ik nog snel een aantal zaken kunnen regelen om de auto zaterdag met de autoambulance op te halen.
Zaterdagochtend al voor het ochtendgloren op pad richting Hockenheim. Aangezien ik de auto voor die tijd heb laten keuren konden we de auto op de ambulance rijden en de verdere overdracht afhandelen. Bij de terugreis nog even langs Sportwagenservice Diehl geweest om heb te bedankt voor zijn service en nog wat verdere uitleg gekregen over de uitkomst van de keuring. Na een voorspoedige reis waren we om half 6 weer terug in Groningen.

Vanmorgen ben ik bij het RDW keuringsstation in Groningen langs geweest om de auto te laten keuren. Aangezien ik de auto zaterdag pas gekocht heb kon in geen afspraak meer maken, dan maar op de bonnefooi dacht ik en was als vierde aan de beurt. het viel mij wel op dat de auto veel bekijks kreeg. Altijd leuk natuurlijk :D
Aangezien het CVO bij de auto was kon ik al na 15 minuten huiswaarts. Jammer genoeg woon ik maar 5km van het keuringsstation af dus nog erg veel rijplezier heb ik nog niet gehad.

Als ik meer tijd heb dan zal ik wat foto's plaatsen van de Cayman..


06 nov 2017 16:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Even voorstellen
Mooi gedaan en veel rijplezier ermee!
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


06 nov 2017 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Even voorstellen
Zie avatar :)


06 nov 2017 17:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen
Goede keuze! Congrats!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


06 nov 2017 21:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even voorstellen
Grootje schreef:
Jammer genoeg woon ik maar 5km van het keuringsstation af dus nog erg veel rijplezier heb ik nog niet gehad.

Gefeliciteerd man!

Maar als je zo graag rijplezier had willen hebben, waarom heb je hem dan in vredesnaam op een auto ambulance gehaald? Was lekker van Hockenheim naar huis gereden.... :idea:

Enfin, gedane zaken... Veel geduld die laatste nachtjes, wachtend op de papieren. En wel vast even uitzoeken waar je bij jou in de buurt platen met opgelegde letters (luxe platen) kan laten maken 'klaar terwijl u wacht'.... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 nov 2017 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayman S (2006)
Bericht Re: Even voorstellen
Zeer goede keuze; weer een Cayman erbij in NLD :D
Veel :drive: plezier!


07 nov 2017 11:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Even voorstellen
Mooie aankoop Robert, veel :drive: plezier met jouw eigen Cayman :thumleft: :salut:
en ¨nice pictures¨ zijn altijd meer dan welkom :wink:
_________________________________________
Less is more !


09 nov 2017 10:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.