Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

05 aug 2017 21:45

231 haal ik in m'n golfje ook nog wel ;-)

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

06 aug 2017 8:55

tja, baas boven baas

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

06 aug 2017 14:00

231 met een golfje maar dan wel in zijn hoogste versnelling, de Turbo rijdt dan pas in 4 met nog 2 versnellingen te gaan. dusssssssssss rechts blijven rijden met die golfbaan :mrgreen: :mrgreen:

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

08 aug 2017 20:44

Zie er maar langs te komen :mrgreen:

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

09 aug 2017 9:06

:mrgreen: :mrgreen:

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

13 aug 2017 11:12

Gisteren de tijd gehad om de wielen te poetsen en onder de kuipen schoon te maken,daar kwam ik nog een leuk detail tegen.
Afbeelding
Binnenkort wil ik ook de voor bumper eraf halen om de bladeren etc weg te halen, zit het hetzelfde in elkaar als bij een type 1 ?
Misschien heeft er iemand tips?

Als deze versleten zijn kan er wel maatje breder op denk ik.
Afbeelding

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

19 aug 2017 9:02

afgelopen zondag tijd gehad om de bumper eraf te halen, zit nagenoeg hetzelfde als bij type 1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

19 aug 2017 9:59

Grote schoonmaken zo te zien en het detail op de schokbrekers is leuk :thumleft:

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

29 sep 2017 19:09

vandaag is hij eindelijk getaxeerd door peter luxwolda.

helaas is er ook een kvs lekkage, dacht eerst dat het een o-ring was, deze laten vervangen maar toch weer druppels eronder.
het komt van hoger, is moeilijk te zien waar vandaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

29 sep 2017 20:25

Mooie auto. Gefeliciteerd ermee!

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

29 sep 2017 23:23

Zo te zien aan de kleur van je koelvloeistofreservoir is deze nog origineel. Zou eens kijken of deze niet lekt want weet uit eigen ervaring na verloop van tijd wordt het plastic zwakker en scheuren ze altijd. Hoe meer geel het reservoir ziet hoe ouder en zwakker die is. Anders zijn het de slangen op het blok of de epoxy gelijmde verbindingen die los beginnen te laten.

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

30 sep 2017 8:55

Oeps, dat zou niet leuk zijn, ziet er behoorlijk ingebouwd uit.

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

30 sep 2017 9:07

Reservoirtje wisselen is altijd nog makkelijker dan ergens een slang boven/achter het blok.
Hopelijk valt het allemaal mee.

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

30 sep 2017 10:26

Van het weekend eens kijken of ik het luchtfilter eraf kan krijgen, dan is het misschien te zien van bovenaf.

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

30 sep 2017 11:18

Reservoirtje wisselen redelijk simpel. blok wat laten zakken in de steunen, brandstoffilter, luchtfilter, oliefilter, y pipe eruit. En dan kun je met veel geduld en draaien het eruit krijgen. Ergste is de onderste leiding los en vast zien te krijgen van het reservoir. Monteur is daar toch wel een paar uurtjes aan kwijt.
Al het andere is Blok eruit en mijn advies alle koelleidingen vervangen want die worden gewoon door oudheid broos. En kijken of er gelijmde verbindingen lekken. Deze opnieuw laten lijmen en vastzetten met een schroefje dat ze nooit zomaar opeens eruit schieten. Wat een gekend probleem is met dit type.

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

30 sep 2017 15:32

zoals jij het vertelt een half uurtje werk :mrgreen:

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

01 okt 2017 10:01

pff, ben bang dat de motor eruit moet dan, om preventief de slangen te vervangen.
luchtfilterbak eruit gehaald, maar zie het echt nergens lekken.
Afbeelding
Afbeelding

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

01 okt 2017 13:23

Mijn aanraden is eens in de buurt van je stalling ermee goed te gaan rijden dat alles goed op temperatuur komt.
Dan eens goed doortrappen ermee dat de waterpomp flink druk opbouwt. En dan ermee terug na huis. Dan moet je wel een lekkage kunnen vinden. Of na de Garage ermee en het koelvloeistofsysteem op druk laten zetten. Dan vinden ze meestal het heuvel ook wel.
Zo te zien hebben ze wel al een leidingverloop die expoxy gelijmd is vastgezet met een imbus. Kan zijn dat dit al is gebeurd op meerdere leidingen wat alleen maar positief is.

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

01 okt 2017 16:57

Hij drupt alleen als hij koud is volgens mij, zal binnenkort eens advies vragen bij Tonny

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

01 okt 2017 21:07

Filmpje KVS reservoir vervangen.

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

02 okt 2017 16:50

Thanks, maar het filmpje is van een een non-turbo
Hier lijkt het wat voller te zijn onder de kap ;)

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

04 okt 2017 17:53

Afbeelding
Afbeelding

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

04 okt 2017 20:21

Nou die kun je in je zak steken! Opgesteld door een dealer oid?

Top-auto dus, goede keuze. Heb jij dan nog de 'miles-teller' erin omdat er staat dat dit allemaal nog origineel is?

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

04 okt 2017 21:18

Is gedaan door Peter luxwolda , de wagen had eurospecs.

Re: opnieuw voorstellen. turbo ruud ;)

04 okt 2017 22:01

Voorzien van brandstofinjectiesysteem. :thumleft:
Plaats een reactie