Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:29



Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Hulp gevraagd voor motor 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Leuk! En wat is de diagnose?


13 okt 2017 21:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Ok:-) thx horn.
De diagnose was toen ik bij ruud was gearriveerd en de 964 er uren had gestaan dat er slechts 2 druppels olie lag aan de linker achterkant.
Vervolgens is ruud gaan zoeken waar het wegkwam en kwam tot de conclusie dat de onderste klepdekselpakking ietwat zwete
Dus de motor hoefde niet uit de auto gehaald worden om voetpakkingen enz enz te vervangen.
Wat wel gedaan is : onderste klepdekselpakkingen vervangen,klepspeling controleren( was0.55 dus precies wat het moet zijn ,mag tussen de 0.55 en 0.72 zijn)
Bougies zijn eruit geweest en bleken slechts handvast te zitten wat dus de sympthomen van lekke koppakkingen veroorzaakte.
Olie en filter en brandstoffilter vervangen.
Verder zaten oa sensors los oa van de airco waardoor hij nadat hij aangezet werd na een paar sekonden weer uit ging.
Een kabelboommantel was doorgeschuurd en is gerepareerd en tevens beschermd zodat dit niet nog eens kan gebeuren.
Uitlaat is er uiteraard onderuit geweest en heb ik de eindtip opnieuw gepolijst en ruud heeft hem geglasstraalt en behandeld met een speciale lak waardoor hij weer als nieuw was .
De remschijven zijn rondom vervangen evenals de remolie,was nog een hele toer om vooral de achterste schijven los te krijgen omdat de onderste inbusbout bijzonder lastig was doordat je door de achterwielophanging heen moest met een sleutel die precies door een piepklein gaatje moest.
De versnellingsbak had een losliggend rubber ,die is weer vastgezet.
Verder zijn de slangen van de warmte wisselaars vastgezet ,er bleken geen slangeklemmen op te zitten....
En nog wat kleine dingen .
Maar idd ik moet me minder druk maken voor als er weer eens een druppel olie op de vloer ligt :oops:

Kortom ik ben Ruud zeer dankbaar dat hij mij heeft willen helpen met mijn 964 en vindt het nog steeds helemaal geweldig en te gek ,de b&b wat we geboekt hadden was ook erg mooi en goed verzorgd.
We hebben leuke 5 dagen gehad waarvan we er 3 al sleutelend doorgebracht hebben de resterende hebben we rond getoerd langs de kust met de 964.


Laatst bijgewerkt door erwin964c4 op 13 okt 2017 23:22, in totaal 2 keer bewerkt.



13 okt 2017 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Congrats Da's een grote meevaller. Tegelijk een hoop wat los en/of afwezig was. Maar da's nu verleden tijd. Geniet er van!


13 okt 2017 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Gefeliciteerd ! en nu genieten van de 964 !!!
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


15 okt 2017 10:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Mooi werk heren, en fijn dat het een meevaller was!! :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


15 okt 2017 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Coupe H6 Ex 1973 911E Targa
Anna Paulowna
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Hallo Allemaal,

Sorry voor mijn late reactie, beetje druk. Het werken met Erwin was geweldig, Sylvia had een prachtige taart gemaakt. De Porsche van Erwin is een pracht exemplaar met een zeer goed lopende motor. Als iemand een goede 964 wil is dit DE AUTO. Het lekken viel enorm mee en de motor er onder uit halen is naar mijn mening echt niet nodig.
Ik denk dat Erwin zichzelf een beetje onderschat qua kennis en sleutel ervaring. Een zeer plezierig mens om mee samen te werken.
Verder wil ik even kwijt dat ik een durametric uitleenstool gekocht heb voor ALLE Porsche modellen dus mochten er Porsche liefhebbers zijn die een foutleescode hebben en willen weten wat er aan de hand is kan ik uitlezen en "resetten".

Inmiddels heb ik 5000 km gereden met mijn 996 en ben ik er enorm blij mee en inmiddels mijn vrouw ook om. Op naar een 2e Cabrio.

Gegroet allemaal. Wellicht wil ik een Porsche event organiseren met een Stearman rondvlucht boven Texel volgend jaar voor mensen die nog eens een keer willen vliegen met een dubbeldekker uit de 2e wereld oorlog.


16 okt 2017 20:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Tjonge wat een leuk verhaal. En dan ook nog met een "happy end" dat het allemaal reuze mee is gevallen.


17 okt 2017 13:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Hey ruud:-) als jij er niet bij was geweest dan was het mij never nooit gelukt ,jij hebt of bedenkt oplossingen waar ik allang de moed had laten zakken .Dan noem ik even de 12 bougies en dan met name degene die zo mooi ver weg geplaatst was ,en dan uiteraard de inbusbouten van de achterste remklauwen:-)
Kortom ik heb genoten van het sleutelen samen met jou en heb het grootste respect voor wat jij over hebt voor je medemens.
Mooiste moment blijft voor mij het testrondje waar jij reed en toen je zei van let op nu gaat die waarschijnlijk uitbreken ,en dan je verwondering dat de 964 gewoon stabiel bleef doorrijden:-)
En mijn antwoord van daarom heb ik dus een c4 :res:
En bij het event volgend jaar op texel zijn wij graag bij ,en je weet het he ,als ik ooit kan helpen met sleutelen met je 996 ben ik er. :thumleft:
Nogmaals erg bedankt Ruud.


17 okt 2017 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Coupe H6 Ex 1973 911E Targa
Anna Paulowna
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
Hey Erwin, sorry voor mijn late reply, zit weer in het buitenland met de nodige uitdagingen. Graag gedaan voor een collega enthousiasteling, genoten van je gezelschap en die van Sylvia, ook de taart was het dubbel en dwars waard.
Je auto is technisch in een fantastische staat en rijd als een tierelier. De volgende eigenaar zal er een hoop plezier mee beleven over 50 jaar als je hem verkoopt..:-)

Inmiddels heb ik een Durametric uitlees kabel gekocht waardoor ik alle Porsche modellen kan uitlezen en foutmeldingen kan wissen. Was niet goedkoop, is uit de USA maar werk echt fantastisch. De Porsche heeft nu geen verborgen geheimen meer voor me. Je kan echt alles op de computer uitlezen. Nog net niet het gewicht van je laatste passagier.

Hoop jullie snel weer eens te zien en make sure.....dat je er regelmatig mee gaat rijden.

Groetjes vanuit Kazahkstan....


01 nov 2017 15:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Hulp gevraagd voor motor 964
lijkt wel een totale revisie van de porsche,geweldig mooi aanbod van ruud (huey204) :thumleft:
erwin nog heel veel :drive:


01 nov 2017 16:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.