Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:18



Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Ronaldo schreef:
Ziet er strak uit zo, erg fraaie kleur.
Zou de gt3 skirts en bumper achterwege laten, vind m juist zo origineel erg mooi en clean.

Maar echt irritant idd, je krijgt t niet weg gepoetst die strepen.. :oops:

55108


Gelukkig ben ik niet de enige :D
Thnx, ook een hele mooie kleur. Vind de brede heupen ook echt prachtig op een Porsche. Denk dat een iets vollere 996 me op een dag wel zal kunnen verleiden.
Ik ben zelf niet zo een origineel freak (hoewel een 996 Aerokit gewoon origineel geleverd is). Maar deze velgen doen de oorspronkelijke lijn van de 996 wel goed.

porschenot schreef:
OK wel ff een fotootje erbij ter controle :thumleft:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Meeste heb ik er gelukkig wel uit kunnen krijgen :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 dec 2017 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
:thumleft: :thumleft: :drive:

ga die kleur steeds mooier vinden


23 dec 2017 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Ik ook. Vond het op de 964 en de 993 altijd een mooie kleur. Maar misstaat de 996 ook niet.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 dec 2017 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Een heel vervelend bericht... De Porsche heeft motorschade opgelopen.

Rijdend op de snelweg ging de check engine lampje branden. Meteen van gas afgegaan. De olie lampje begon ook rood te knipperen. Vrijwel direct de snelweg verlaten.
Geen rook, geen plof, geen vreemde geuren.
Motor bij de tankstation direct uitgezet. Had het gevoel dat die niet op 6 poten liep. Koelvloeistof was niet verdwenen, olie op peil en stonk ook niet. Geen mayo onder de oliedop of in koelvloeistofreservoir waargenomen.

De ANWB heeft de auto ter plaatse uitgelezen. Conclusie, Overslag cilinder 2 en 5.
Porsche is toen afgesleept naar Rob Goossen.

Diagnose Rob:
olie afgetapt---> Er komt lager materiaal van de magneet carterplug af. Drijfstang lager is waarschijnlijk kapot.

En nu heb ik drie opties:
1: Nieuwe ruilmotor
2: Revisie (heb al contact gehad met Resto)
3: Mijn verlies nemen en de Porsche met motorschade verkopen.

Ik denk dat het de derde optie wordt. Mijn gevoel bij de auto is helaas weg. Dit is de tweede 996 waarbij mij dit overkomt (in beide gevallen mijn huiswerk gedaan en de eerste ook een AKK). Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het nog steeds geweldige auto's. Maar voor mij hoeft het niet meer en ik ga me oriënteren op een andere Porsche/auto. Ookal is het onzin en zit het echt tussen de oren, maar ik zal bij elk rateltje/piepje een slecht gevoel hebben. En dat hoort niet bij een hobby vind ik.

Mocht iemand een opkoper kennen die interesse heeft in een 996 met motorschade of zelf interesse hebben in een project, dan hoor ik het graag.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jan 2018 16:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Jammer. Wat een pech. Zo zie je maar dat een AKK niet het gehele beeld geeft van een auto.

Is reviseren en daarna verkopen ook een mogelijke optie? Ik vrees dat je voor een ‘roller’ relatief gezien weinig krijgt. Dus dat met gereviseerde motor je meer voor de auto kan vragen.

Stel dat een opkoper je er 6000euro voor geeft. Revisie kost bv. 10.000. Als je hem voor meer dan de som verkocht krijgt ben je beter uit. Ik noem hier maar hypothetische getallen he.

Of anders die revisie doen en alle slijtagepuntjes in de motor meenemen en daarna onbezorgd verder rijden. Ik snap natuurlijk ook wel dat het qua budget natuurlijk allemaal moet passen dan.


05 jan 2018 16:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Sterkte ermee.


05 jan 2018 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Jee, t blijft toch ook Russisch roulette zo'n 996.

Klote, hoop dat je een passende oplossing vindt.


05 jan 2018 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Man, dat is balen :!: Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Liefde is ineens over...

Veel succes met het nemen van je beslissing :!:


05 jan 2018 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
aaaaiiiii dat is balen :( ,je was er zo lekker mee bezig
ook balen dat je al een afspraak wilde maken bij resto
snap het wel dat je gevoel weg is maar zou het ff een weekje laten bezinken
verkopen kan altijd nog....toch...sterkte met je keuze


05 jan 2018 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Kheldar schreef:
Jammer. Wat een pech. Zo zie je maar dat een AKK niet het gehele beeld geeft van een auto.

Is reviseren en daarna verkopen ook een mogelijke optie? Ik vrees dat je voor een ‘roller’ relatief gezien weinig krijgt. Dus dat met gereviseerde motor je meer voor de auto kan vragen.

Stel dat een opkoper je er 6000euro voor geeft. Revisie kost bv. 10.000. Als je hem voor meer dan de som verkocht krijgt ben je beter uit. Ik noem hier maar hypothetische getallen he.

Of anders die revisie doen en alle slijtagepuntjes in de motor meenemen en daarna onbezorgd verder rijden. Ik snap natuurlijk ook wel dat het qua budget natuurlijk allemaal moet passen dan.


Ik heb wel een prijs in mijn hoofd wat de Porsche mij moet opleveren. Ik heb geen idee of dat realistisch is, maar als er een bod in de buurt komt dan heb ik daar vrede mee.
Als ik zelf de revisie laat uitvoeren, dan denk ik dat bij de verkoop door de vrij hoge km stand (ondanks de staat van de auto) toch niet de prijs er voor krijg wat de auto (dan) waard is. Eerst maar eens even zien of er zo een fatsoenlijk bod komt.

Helaas is het over tussen mij en de 996.. Daarom is houden ook na de revisie geen optie meer voor mij. Wellicht dat er ooit misschien nog een turbo komt met de Mezger blok. Maar voorlopig even niet vrees ik.

Twani schreef:
Jee, t blijft toch ook Russisch roulette zo'n 996.

Klote, hoop dat je een passende oplossing vindt.

alvin01 schreef:
Sterkte ermee.

porschenot schreef:
aaaaiiiii dat is balen :( ,je was er zo lekker mee bezig
ook balen dat je al een afspraak wilde maken bij resto
snap het wel dat je gevoel weg is maar zou het ff een weekje laten bezinken
verkopen kan altijd nog....toch...sterkte met je keuze


Bedankt allemaal! Er zijn er genoeg die er lang en probleemloos mee rijden. Het blijven echt geweldige wagens. Alleen heb ik twee keer maximaal pech gehad. helaas en is het voor mij een beetje (lees behoorlijk) over.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jan 2018 17:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Je gaat je zo langzamerhand toch wel afvragen hoe geloofwaardig het Topic '996 I love it' is.... :!:


05 jan 2018 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Balen zeg... Heb jaren geleden dezelfde frustratie gehad met mijn 3.6, dus weet hoe het voelt.

Is een ruilblok echt niet een optie?
Of deze?
Of deze?


05 jan 2018 18:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Tjee, dat is echt onverwacht, zou Derek van Guldenberg misschien een oplossing weten?
De cilinders zijn uitvoerig bekeken voordat de ims en aos werden vervangen.


05 jan 2018 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Dat is wel erg balen zeg, na zo'n korte tijd. Auto's blijven nou eenmaal machines die kapot kunnen. En dus ook met een nieuwe aos, ims en gecontroleerde cilinderwanden.
Of die koelmodificatie dit had kunnen voorkomen zullen we nooit weten. Categorie ouderdom en pech denk ik.
Sterkte met je keuze.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


05 jan 2018 21:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
JeroenSC schreef:
Balen zeg... Heb jaren geleden dezelfde frustratie gehad met mijn 3.6, dus weet hoe het voelt.

Is een ruilblok echt niet een optie?
Of deze?
Of deze?

Dank voor je tip. Persoonlijk zou ik de motor eerder laten reviseren bij b.v Resto. Dan weet je in ieder geval dat het goed en gedaan is. Ook krijg je twee jaar garantie. Een ruilmotor kan ook vrijwel meteen stuk lopen als je pech hebt.

ruud janssen schreef:
De cilinders zijn uitvoerig bekeken voordat de ims en aos werden vervangen.

Dat was voor mij twee maanden geleden ook een reden om deze 996 aan te schaffen. Maar helaas..

Inmiddels staat de Porsche te koop op MP en autoscout. Toch aardig wat reacties gehad en een serieus bod die ik in overweging neem. Mochten er meer geïnteresseerden zijn dan hoor ik het graag. Kan emotie zijn, maar afscheid nemen lijkt mij nu het beste.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jan 2018 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Ik hoop dat je hem dan zo verkocht krijgt. Denk dat als je er 8000-9000 voor krijgt je nog blij mag zijn.


05 jan 2018 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Dat gaat vast wel goedkomen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jan 2018 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
En het is goedgekomen. Althans goed... Vandaag is de Porsche aan de eerste gegadigde verkocht die kwam kijken. Uiteindelijk een troostprijs ontvangen waarmee ik deze veelte korte avontuur voor mijzelf kan afsluiten.
Ik wil iedereen bedankten voor hun adviezen, leuke en kritische opmerkingen en uiteraard de steun. Veel succes met jullie hobby en wellicht tot de volgende keer.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jan 2018 16:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Ok goed dat het dan toch snel afgewikkeld is.

Om nog even terug te komen op de motorschade. Zou goed kunnen dat het ims lager dat toentertijd vervangen is en dat aan het eind van zijn Latijn was in deze toch een rol heeft gespeeld. Met name de metaaldeeltjes die in de motor zijn blijven zitten en zo voor deze vervolgschade zouden hebben kunnen zorgen.

Komt er op neer om bij ims lagerschade goed te controleren. En als het lager al ver heen is dat de motor toch echt uit elkaar moet om alles schoon te maken en te controleren.


07 jan 2018 0:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Wat een pech Bokicelli :( Snap het wel dat je het ermee hebt gehad.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


07 jan 2018 2:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Pff. Van 25 november tot 5 januari van euforie naar volkomen desillusie. Wat een ellende. Ik heb het topic nog eens terug gelezen. Toch ondanks alle onderhoudshistorie, AKK, kleine onderhoudswerkzaamheden waar al zaken vernieuwd moesten worden een soort van zeperd, toch? Ik had die auto ook verkocht.
Maar nu de hamvraag: waar is het mis gegaan? Was het dan toch niet die mooie en goeie auto die het leek te zijn? Of zit het 'm dan toch in de kwaliteit van de 996.
Mercedes heeft ook eens zo'n periode gehad met de 190 en de eerste C-klasse. Heel veel technische ellende. Heeft dat dan toch te maken met teveel denken aan kwantiteit in plaats van kwaliteit?


07 jan 2018 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Deze schilfers hier zijn hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.

Helaas zit er op het oliefilter een bypass waardoor niet alle olie steeds gefilterd wordt en de metaaldeeltjes van het kapotte lager dus door de motor zijn verspreid.


07 jan 2018 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Kheldar schreef:
Deze schilfers hier zijn hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.

Helaas zit er op het oliefilter een bypass waardoor niet alle olie steeds gefilterd wordt en de metaaldeeltjes van het kapotte lager dus door de motor zijn verspreid.

Ik denk dat wij niet verder hoeven te zoeken en dat de boosdoener gevonden is. Helaas voor mij veelte laat.

bjft schreef:
Mercedes heeft ook eens zo'n periode gehad met de 190 en de eerste C-klasse. Heel veel technische ellende. Heeft dat dan toch te maken met teveel denken aan kwantiteit in plaats van kwaliteit?

Jarenlang Mercedes gereden (meerdere AMG's). Nooit wat naast regulier onderhoud gehad. Ook een pre-facelift W203 C32. Enkel de bekende roestproblemen. Naast dat nooit iets mee gehad. de W201, W124 en W126 waren allemaal gebouwd om heel lang mee te gaan en absoluut hun tijd ver vooruit.
Daarna is Mercedes net als Porsche en andere merken gegaan voor kwantiteit ipv kwaliteit.
Begrijp mij niet verkeerd. Omdat ik twee keer pech heb gehad met een 996 ga ik het zeker geen slechte auto noemen. Maar er zijn gewoon zaken waar je behoorlijk rekening mee dient te houden bij aanschaf en onderhoud. En zelfs dan kan het gigantisch fout gaan omdat er bepaalde achilleshielen in het ontwerp zitten. Maar daar tegenover staat dat je enorm veel waar voor je geld krijgt met een 996.

erwin996 schreef:
Wat een pech Bokicelli :( Snap het wel dat je het ermee hebt gehad.

Precies.. Maar morgen avond wordt de Porsche opgehaald en kan ik het voor mijzelf afsluiten. We gaan weer op zoek naar een sportieve vierdeurs met een ster op de motorkap.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 jan 2018 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Man man wat een verhaal.
Ik heb deze auto al gevolgd toen Ruud hem nog in bezit had. Toen jij hem kocht dacht ik dat je er een hele leuke aankoop mee gedaan had. Hoe anders kan het lopen.
Nu maar ff goed slikken en verder kijken.

Weer op zoek dus naar een Benz.. Ga je voorspellen: je gaat je Porsche te veel missen...

Succes in je zoektocht.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


07 jan 2018 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
MPH schreef:
Ga je voorspellen: je gaat je Porsche te veel missen...


Ik denk dat die Benz zo goed gaat bevallen dat Bokicelli blij is dat hij van de Porsche is verlost. Zo zou ik er naar kijken. Een auto die zoveel problemen gaf zal ik nooit missen.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


07 jan 2018 17:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.