Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:09



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Dat zou best kunnen, heb 'm laten poetsen door Exclusive Car Care in Gemert.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


27 dec 2017 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Welcome to the club...

zijn er al fotos van de B3??
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


27 dec 2017 23:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Ja, die staat te koop bij De Autostudio in Zwaag.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


27 dec 2017 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Afbeelding

Mooi !


27 dec 2017 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Buren zullen wel vragen of je nieuwe velgen onder de 318 hebt ;-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 dec 2017 8:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Gaaf zo'n Alpina :thumleft:


28 dec 2017 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Dus, afwachtend op een fatsoenlijke lease regeling zit ik toch te kijken om zelf een auto te gaan kopen. (iets met, als het alternatief een Skoda Octavia is :cry: )....

Iemand goeie tips, of wellicht iets leuks staan? Ik neig uiteraard naar een BMW, 1,2,3,4 of misschien zelfs 5 serie. Voorkeur sedan of coupe, uiteraard alleen de achterwiel aangedreven versies (lees: geen 2-Active Tourer). Vermogen minder boeiend, vanaf de 18d prima (wel diesel dus, 45-50k/jaar). 1 serie moet zeker met M-pakket, de rest minder boeiend, maar wel sportstoelen.

Opties must-have: sportstoelen, automaat, navigatie, stoelverwarming, cruise-control, parkeersensoren achter (sorry)
Opties nice-to-have: trekhaak (kan ook achteraf, weet ik, maar toch), M-pakket (voorkeur zonder leer), Navi-pro, Xenon (eigenlijk een must), PDC-full, zwarte hemel en ga zo maar door
KM-stand: zo laag mogelijk, in elk geval onder de 70k
Budget: 20k
Leeftijd: zo jong mogelijk :)

Ik zie stapels leuke auto's op mobile.de staan, maar hoe door het kaf en het koren heen te kijken? Iemand tips? Nagenoeg klaar met zijn huidige lease? Of kennissen in de handel, die met regelmaat zoiets tegenkomen? :^:


06 jan 2018 1:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
zag deze gisteren voor hun deur staan,

http://www.automooij.nl/voorraad

Afbeelding
_________________________________________
Nie janken.


06 jan 2018 16:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Kan het plaatje niet zien, maar als je die zwarte 3-touring bedoelt? De enige onder de 100k kilometers. Maar wel anderhalf keer mijn budget ;)

Dus, uhm, net niet ;)


06 jan 2018 17:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Hij bedoelde : "bmw/3-serie/touring-325d-lci-m-sport-edition" voor 19950. Maar die heeft 130k km, dus wel in budget maar te veel gelopen. (En inmiddels verkocht) .


06 jan 2018 18:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Thanks! E90 zou sowieso een sedan moeten worden denk ik. Alhoewel, niet teveel eisen denk ik ;)

6-cilinder mag wel iets meer gereden hebben, maar altijd onder de 100k.

Maar primair ben ik op zoek naar tips hoe zoiets aan te pakken? Gewoon een lijstje, zaterdag op pad en een aantal adressen langs rijden en eentje kopen? Of andere tips?


06 jan 2018 18:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
“Hoe zo iets aan te pakken”, Pascal, is toch niet eerste keer dat jij een auto koopt?!
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


06 jan 2018 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Nope, maar ik heb de afgelopen 15 jaar alleen òf iets nieuws voor Esther, òf een hobby auto gekocht. Rij al zo lang ik werk een lease auto ;)

Dit is dus wel de eerste keer dat ik serieus denk om er een uit Duitsland/België te halen.

Maar, wacht, wellicht was dat niet heel duidelijk ;)


06 jan 2018 19:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Misschien heb je hier wat aan.... :mrgreen:

https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=6691


08 jan 2018 8:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
erwin996 schreef:
Ja, die staat (nu : stond) te koop bij De Autostudio in Zwaag.


Ik was er vanmiddag even en auto is verkocht. Ben jij de gelukkige , Erwin996 ? Zo ja, gefeliciteerd. Have :drive: fun.


09 jan 2018 19:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Voor de kerst (!) had TOTMBO een kleine blikschade aan een achterspatbord van de 5-serie, gelukkig niets krom aan het chassis e.d. er zat wel een gat in het spatbord.
Het was erg druk en de enige ruilauto die ze bij het schadebedrijf hadden was een Peugeot 208.
Door de drukte, de feestdagen/vakantie etc duurde alles langer dan verwacht en hebben wij die grasmaaier drie weken op de oprit gehad.
We zijn zelfs nog (in NL, geen lange rit gelukkig) met vijf personen + bagage op vakantie geweest.
Dat is met mijn 1,92 m en een puberzoon die inmiddels ook 1,85 m is best een uitdaging. :mrgreen:

Wat een hok is zo'n Peug. :cry:
De wegligging is waardeloos, je kunt terugschakelen en het gaspedaal vol intrappen, er gebeurt gegarandeerd niet veel qua horizontale versnelling.
De stoffen stoelen zitten niet lekker, alles in de auto moet handmatig bediend worden, niks climate control, automatisch dimmende spiegels, memoryfunctie op de sleutels, keyless entry etc. etc.

Ik heb zojuist de 530D F11 weer opgehaald, wij hebben een high executive X-drive met comfort stoelen, Panorama dak en veel opties die het leven aan boord aangenaam maken.

Van de auto hel naar de auto hemel in 5 minuten, nu weet ik weer waarom ik BMW rij. :drive: 8)

Ik realiseer me dat ik enorm verwend geraakt ben in de afgelopen 25 jaar.
Als 19 jarige was ik waarschijnlijk enorm blij geweest met zo'n 208 en nu voelde ik me diep ongelukkig in dezelfde auto.
Ik ben met mijn ouders en mijn zus nog op vakantie geweest naar het buitenland in een 2-deurs Opel Kadett 1.2 samen met mijn zus overdwars op de achterbank omdat ze de ruimte achter de stoelen opgevuld hadden met bagage.
Mijn kinderen vinden een Jaguar, RR, of BMW een normale auto :?


15 jan 2018 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Herkenbaar: heb 2 jaar 508 hybrid in de lease gehad maar echt compleet drama. Slecht bedacht en slecht uitgevoerd.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 jan 2018 18:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
doen ze slim bij bmw. zo'n hok als ruilauto. tevreden klanten als ze hun eigen auto weer terug hebben :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 jan 2018 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
<moraal ridder modus aan>Maareh, Ewout, je geeft je kinders toch wel mee dat er heel veel mensen zijn die niet zo’n hok als een 208 hebben hè?<moraal ridder modus uit>

Verder is het wel herkenbaar. Moet je eens een aantal maanden in een Skoda Octavia rijden. Ik werd elke dag een beetje sipper als ik naar die auto liep. Decadent? Jazeker! Maar helaas wel waar!


15 jan 2018 20:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
minics schreef:
erwin996 schreef:
Ja, die staat (nu : stond) te koop bij De Autostudio in Zwaag.


Ik was er vanmiddag even en auto is verkocht. Ben jij de gelukkige, Erwin996 ? Zo ja, gefeliciteerd. Have :drive: fun.


Nee, helaas. Forummer ErikS van het Driving Fun forum heeft 'm gekocht. Ik had een bod met inruil van mijn 318i Touring gedaan, maar dat was zo'n 2.000 euro te laag... Ik wilde niet hoger gaan omdat ik dan zo'n 7K zou moeten afschrijven in anderhalf jaar, op een 6 jaar oude 318i Touring. Dat vond ik teveel. Anderzijds stond de Alpina best scherp geprijsd, dus eigenlijk was het inruilvoorstel heel reëel. Beetje een inschattingsfoutje van mijn kant. Toch ben ik blij met de beslissing om het niet te doen, want het is toch eigenlijk jammer om een fantastische 318i Touring die nieuw in de glascoating staat en die technisch door mij in de watten is gelegd te verkopen voor een handelsprijs... Als ik 'm over 5 jaar of zo verkoop (in perfecte conditie, dat zijn alle auto's die ik verkoop), dan krijg ik er particulier niet heel veel minder voor dan de handelsprijs nu...
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


15 jan 2018 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Pascal schreef:
Verder is het wel herkenbaar. Moet je eens een aantal maanden in een Skoda Octavia rijden. Ik werd elke dag een beetje sipper als ik naar die auto liep. Decadent? Jazeker! Maar helaas wel waar!

Heel herkenbaar. Kon het kenteken ook niet onthouden. HAATTE dat ding echt
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 jan 2018 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Mogelijk is het vloeken in de kerk, maar ik vind persoonlijk dat het verschil tussen de 'mindergoden' en BMW met de jaren kleiner is geworden, toch wat het rijplezier betreft. Vroeger, jaren '80 en '90 en begin '00, reden reguliere middenklassers als een dweil en schakelden ze ook helemaal niet aangenaam. Sinds een aantal jaren maken met name Ford en Peugeot toch vaak erg aangenaam sturende wagens. Voorheen vaak een sportievere dieselversie ('Duval') van de Focus gereden en dat was zeker zo leuk als een 3-reeks. Ook over de Peugeot 308 hoor ik erg positieve geluiden... Terwijl BMW standaard steeds minder de nadruk legt op rijplezier. Bij de huidige 1-reeks voelde ik bijvoorbeeld minder betrokkenheid en stuurgevoel als bij een Fiesta Sport (een dieseltje van ocharme 95pk... dat weliswaar erg tuk was op bochten).
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


16 jan 2018 13:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
een kale 208 (driecylinder ?) vergelijken met een (bijna) full option 530 XD :scratch: uhmmm. Alle waar naar zijn geld lijkt me.


16 jan 2018 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
OK, ik zal dan niet vergelijken maar het valt mij op de Peugeot bestuurders (bijna) altijd "trage" rijders zijn. Tot ik zelf een keer zo'n 208 als huurauto kreeg. Dacht gevoelsmatig aan het geluid, wegligging e.d. te merken dat ik 100kmh reed, bleek het op de teller 75kmh te zijn (waar je 90kmh mocht) :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


16 jan 2018 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #2
Echt niets aan zo'n ding klopt. Als je de achterklep open doet dan loopt het water dat erop lag zo naar binnen, geen plek om je telefoon neer te leggen, extreem trage automaat.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


17 jan 2018 8:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.