Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:37



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
+1. Was wel in mijn tijd maar ik studeerde ergens anders
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


29 nov 2017 14:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Fietsenmakers :mrgreen:


29 nov 2017 21:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Naar aanleiding van het ongeluk in Baarn met een Tesla ModelS kwam ik terecht op een site met allerlei foto's van verongelukte Tesla's waarbij de wielophanging op een of andere manier het begeven heeft.

Tesla-Whompy Wheels :scratch: reden voor het ongeluk of gebeurt na het ongeluk? :scratch:


08 jan 2018 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Hallo Tesla Addepten,

Ik was, om financiele redenen , geïnteresseerd in een Model X (zakelijk) ipv mijn Cayenne (privé) nadat me een mooie besparing voorgerekend was. Maar waar ik terughoudend door ben geworden is de moeite die je moet doen om de auto te verzekeren.
Nu de Porsches via PC Gelderland verzekerd bij CB, met 75% korting. WIl de Tesla op de BV zetten ipv privé, en een aantal verzekeraars vindt het dan niet goed de auto particulier te verzekeren. CB offreerde een zakelijk tarief van 485€/mnd en eist daarbij ook nog een SCS kl5 alarm met doormelding.

Na meerdere maatschappijen benaderd en een en ander doorgerekend te hebben, weegt de besparing voor mij niet op tegen het mooie van Porsche rijden.

Maar waar ik nou eigenlijk echt benieuwd naar ben, hoe doen jullie het, verzekeren van een Tesla die je in je BV hebt?
En wie is er qua beleving blijer geworden van een Tesla vs een Porsche?
_________________________________________
Wat is beter dan een Porsche?
Twee Porsches...


11 jan 2018 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mijn ervaring is dat elke maatschappij lastig doet over prive opgebouwde schadevrije jaren mee nemen naar een BV. In veel gevallen zijn ze wel bereidt om indien de dagelijks bestuurder aan kan tonen (via roydata) dat hij schade vrije jaren heeft deze mee te nemen naar zakelijk. Alleen voor zover mij bekent geeft roydata alleen de schadevrije jaren aan als je daadwerkelijk een verzekering opzegt. Als je dus geen verzekering meer hebt op de cayenne dan worden je schadevrije jaren automatisch opgenomen in roydata. Je nieuwe verzekeraar checkt dan je schade vrije jaren en verrekend de korting. vellal spreek je vooraf de korting af op basis van de schadevrije jaren en als het dan niet overeenkomt met de database van roydata krijg je achteraf een naheffing. Aldus mijn ervaringen (ook met CB overigens).


11 jan 2018 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dank, Ruviano, de premie wordt idd geoffreerd met de mijn huidige schaal in Roydata. Maar opvallend is dat een zakelijke verzekering zoveel meer kost, terwijl het gebruik van het voertuig niet verandert enerzijds, maar dat een zakelijke premie voor een Tesla van gelijke waarde als mijn Porsche niet voor tenminste het dubbele schijnt te kosten van een particuliere premie.
_________________________________________
Wat is beter dan een Porsche?
Twee Porsches...


11 jan 2018 17:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
CRB schreef:
Hallo Tesla Addepten,

Ik was, om financiele redenen , geïnteresseerd in een Model X (zakelijk) ipv mijn Cayenne (privé) nadat me een mooie besparing voorgerekend was. Maar waar ik terughoudend door ben geworden is de moeite die je moet doen om de auto te verzekeren.
Nu de Porsches via PC Gelderland verzekerd bij CB, met 75% korting. WIl de Tesla op de BV zetten ipv privé, en een aantal verzekeraars vindt het dan niet goed de auto particulier te verzekeren. CB offreerde een zakelijk tarief van 485€/mnd en eist daarbij ook nog een SCS kl5 alarm met doormelding.

Na meerdere maatschappijen benaderd en een en ander doorgerekend te hebben, weegt de besparing voor mij niet op tegen het mooie van Porsche rijden.

Maar waar ik nou eigenlijk echt benieuwd naar ben, hoe doen jullie het, verzekeren van een Tesla die je in je BV hebt?
En wie is er qua beleving blijer geworden van een Tesla vs een Porsche?

Er zijn een paar aanbieders die Tesla voertuigen verzekeren tegen acceptabele tarieven (vanaf € 1.250 per jaar all risk incl alles voor een instapmodel):
- Turien (hier welbekend) via verschillende tussenpersonen
- Allianz
- Centraal Beheer Zakelijk
- Delta Lloyd (bouwt de verzekering af, dacht ik)

Nagenoeg alle Nederlandse Tesla’s worden zakelijk aangeschaft en verzekerd, dus daar zit geen probleem.
Er zijn wel een hoop rare verhalen in de markt over verschillende ‘verplichte’ track-and-trace systemen. Als puntje bij paaltje komt blijkt dan dat een simpele LoJack of zelfs het bestaande Tesla alarm volstaat.

Als je helemaal het naadje van de kous wilt weten, kun je eens bijlezen op het Nederlandse gedeelte van het forum van Tesla Motors Club. https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/775422/
Let wel op, de situatie veranderde per jaar flink.

En ja, blij met mijn 2013 Model S P85+. 1 Schadegeval in vier jaar geclaimd, premie minder dan € 1.500 per jaar, incl inzittendenverzekering en alles. Cat.prijs € 118,6K. Tevreden over mijn tussenpersoon Paulowski, Muller en Partners. (http://www.pm-partners.nl)


11 jan 2018 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik heb er drie jaar over gedaan maar ook bij mij is de kogel door de kerk, ik heb een Tesla model S in bestelling staan. Aflevering zo rond half februari... Ik kan er niks aan doen maar ik ben (als echte petrolhead) al vanaf de eerste keer dat ik elektrisch reed onder de indruk van de performance en het gevoel dat het mij geeft. Het voelt zo eindeloos veel moderner en vooruitstrevender (maak vast geen vrienden op dit forum;-)

Maar gelukkig zal ik regelmatig de symfonie van 6 (cilinders) blijven beluisteren... Ik heb en hou mijn collectie oliestokers uiteraard:-) (Die is trouwens recent uitgebreid met een van de snelste Rice-rockets van dit moment ....maar dat houd ik stil want anders wordt ik vast van het forum geweerd :wink: )

Met mijn elfje heb ik mij weer ingeschreven voor de SLS classic en er zullen vast nog wel meer dagrally's langskomen...

Hoeveel Porscherijdende Tesla-owners zijn er eigenlijk op het forum??


11 jan 2018 23:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ben wel benieuwd naar die rijstkokert? Snelste van t moment? NSX, LFA?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


12 jan 2018 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik zei 'een van de snelste';-) Cest une Nissan GT-R. Had hem voor tijdelijk gekocht (ingeruild op oude daily drivert in afwachting op Tesla) maar ik denk dat ik hem iets langer houdt. Ik vind hem veel meer 'hardcore' (lees: fun) dan de 997 die ik ooit had.


13 jan 2018 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
In de States zijn er veel (serieuze) ongelukken geweest met Tesla's doordat de autopilot niet goed werkt. Voetgangers en motorrijders worden niet waargenomen. Blijft dus opletten geblazen.
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


13 jan 2018 15:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Maar niet te spreken over alle ongelukken met auto's zonder autopilot. Blijft er eigenlijk niets meer over :popcorn:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


13 jan 2018 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2
010
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Bij mij is de Tesla S de deur uit. Heel fijne reisauto en bizar wat in zo’n korte tijd voor elkaar heeft gekregen, maar voor toch teveel aan het hannesen met de actieradius van mijn 90D. Nu heel blij met mijn Panamera ST :-)
_________________________________________
Life's too short to drink bad wine or drive boring cars


18 jan 2018 22:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Da's een mooie upgrade :thumleft:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 jan 2018 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Vorige week met een model S meegereden; lekker snel maar wat opviel is dat ik het gevoel had (vanaf zo’n 80kmh) dat we veel sneller reden. Ook redelijk veel rijgeluiden vanaf die snelheid. Wel een mooie en complete auto.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


19 jan 2018 8:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Liam schreef:
Bij mij is de Tesla S de deur uit. Heel fijne reisauto en bizar wat in zo’n korte tijd voor elkaar heeft gekregen, maar voor toch teveel aan het hannesen met de actieradius van mijn 90D. Nu heel blij met mijn Panamera ST :-)


Als je veel rijdt kan ik mij dat echt voorstellen... Woonwerk is voor mij 12 km enkele reis dus hij gaat 2 keer per week aan de stekker. Pure luxe dus. Daarnaast houd ik de beschikking over benzinestokers:-)


19 jan 2018 9:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2
010
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Brulaap schreef:
Vorige week met een model S meegereden; lekker snel maar wat opviel is dat ik het gevoel had (vanaf zo’n 80kmh) dat we veel sneller reden. Ook redelijk veel rijgeluiden vanaf die snelheid. Wel een mooie en complete auto.


Dat dat van die rijgeluiden kan ik zeker beamen. Tesla is qua afwerking een luxe Amerikaan, maar zeker nog niet op Duits niveau. Dat maakt het, los van de e-tech, ook nog een relatief dure auto tov van BMW Audi Merc
_________________________________________
Life's too short to drink bad wine or drive boring cars


19 jan 2018 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik sta voor de keuze nieuwe BMW 540i of Tesla Model S op basis van full operational lease in mijn holding. Wat mij opvalt is dat de leaseprijs per maand voor de Tesla lager is dan voor de BMW. Dit terwijl de BMW een nieuwprijs heeft van ongeveer € 90.000,-- en de Tesla van € 120.000,--. Als ik dan de leaseprijs en de brandstofprijs, maar vooral de lagere bijtelling door reken, dan kom ik per maand bijna € 900,-- netto lager uit. Over een looptijd van 48 maanden praat je dan over veel geld. En toch houdt iets mij tegen. Ik maak veel lange ritten vanuit Voorburg naar Maastricht en dan zit de dag vol met afspraken. Daarnaast ken ik inmiddels een aantal mensen die al binnen een half jaar met hangende pootjes teruggegaan zijn naar Volvo, Mercedes en BMW. Vooral de kwaliteit van de afwerking en de slechte service wordt daarbij als belangrijke reden opgegeven. Dilemma, dilemma.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


19 jan 2018 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2
010
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Met die ritten sta je regelmatig 0:45 min te laden aan de supercharge bij Van der Valk Eindhoven. Is allemaal prima geregeld, maar wel irritant als je savonds laat onderweg naar huis bent en dan nog even moet laden.

Ik vind service van Tesla Rotterdam overigens prima, hoewel de dealerorganisatie wel onvolwassen is op het gebied van relatiebeheer
_________________________________________
Life's too short to drink bad wine or drive boring cars


19 jan 2018 18:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
ArnoM schreef:
Ik sta voor de keuze nieuwe BMW 540i of Tesla Model S op basis van full operational lease in mijn holding. Wat mij opvalt is dat de leaseprijs per maand voor de Tesla lager is dan voor de BMW. Dit terwijl de BMW een nieuwprijs heeft van ongeveer € 90.000,-- en de Tesla van € 120.000,--. Als ik dan de leaseprijs en de brandstofprijs, maar vooral de lagere bijtelling door reken, dan kom ik per maand bijna € 900,-- netto lager uit. Over een looptijd van 48 maanden praat je dan over veel geld. En toch houdt iets mij tegen. Ik maak veel lange ritten vanuit Voorburg naar Maastricht en dan zit de dag vol met afspraken. Daarnaast ken ik inmiddels een aantal mensen die al binnen een half jaar met hangende pootjes teruggegaan zijn naar Volvo, Mercedes en BMW. Vooral de kwaliteit van de afwerking en de slechte service wordt daarbij als belangrijke reden opgegeven. Dilemma, dilemma.

Even kijken of je deze beslissing nog wat kunt uitstellen. Er komen Tesla uitvoeringen aan met grotere actieradius.
Sowieso is er geen enkel probleem als je op je Limburgse bestemming kunt laden, terwijl je aan het werk bent. Voor het prjsverschil leg je dat laadpunt desnoods zelf aan.


19 jan 2018 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik ken ook 1 iemand die met hangende pootjes terug is gegaan naar 1 van de grote 3. Dit was bij de introductie en had niets te maken met kwaliteit, afwerking en zeker niet met de service. Maar wel omdat de range er (toen) voor zorgde dat hij dagelijks met 90 kmh terug naar huis moest rijden. Toen waren er nog geen superchargers en publieke laders waren er nog maar amper.

Ik ken wel heel veel mensen met een Tesla die allemaal zeggen nooit meer terug te willen:-)

Verder wat PaulusB zegt: er komt grotere actieradius aan... op https://abetterrouteplanner.com kun je wat spelen met routes, SUC's en actieradius...


19 jan 2018 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
ik heb beperkte ervaring met Tesla, gereden met een Roadster (erg leuk) en recentelijk ook met een Model S. Vaak op de achterbank gezeten van een model S, werd in Australie bij ons ingzet als directievervoer. Ik ben van die S allerminst overtuigd. Kwaliteit van afwerking haalt het niet bij Audi, Mercedes of BMW. Ik vond rijden tamelijk saai en de autopilot doodeng. Toen er een fietser opdook besloot de Tesla tot een noodstop, gelukkig was er niemand achter me.

Ik heb bewondering voor het concept en voor de dadendrang van Musk. Maar ik zou wachten op de elektische BMW.


20 jan 2018 15:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Thanks allen voor de reactie en input. Ik denk eerlijk gezegd dat het bij mij ook een beetje terughoudendheid voor het onbekende is. Ben toch wel een echte petrolhead vrees ik. Zag inderdaad dat er bij Van der Valk Einhoven behoorlijk wat Superchargers van Tesla staan en bij onze woning in Maastricht moet het ook niet heel moeilijk zijn om hem van een kabeltje te voorzien. Misschien inderdaad nog heel even wachten op een auto met een nog iets langere radius.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


20 jan 2018 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Als er een Tesla komt waar ik minimaal 500 km actieradius heb op een vakantierit met snelheden tussen de 130 en 180km/h en die ik overal in 5 minuten op kan laden, dan wil ik erover denken er eentje aan te schaffen.
Voorlopig kunnen ze voor mij niet tippen aan mijn 530D touring.


21 jan 2018 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Deze week in AMuS een 'test': met een Model X met caravan de Alpen over. Daar word je (als X-rijder niet) vrolijk van :twisted:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


01 feb 2018 18:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.