Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:09



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Audio inside of outside? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Audio inside of outside?
Ik heb zin om wat aan de Boxster te doen maar ik twijfel enorm tussen 2 dingen.

Audio ugrade of Uitlaat upgrade:

Ik heb al vanaf het begin de pcm 2.1 met bose set weinig indrukwekkend gevonden en het is een leuk knutselproject om de audio door een beduidend betere set te vervangen waarmee je ook ineens kunt genieten van de hedendaagse technieken en apps. Inmiddels heb ik al redelijk in beeld dat dit een behoorlijk project is wat ik goed moet voorbereiden. Echter.... Ik heb vorig jaar de uitlaat laten aanpassen door Gert Carnewal. De auto klinkt echt zalig nu maar ik zou er ook nog een sportcat 200 cell op kunnen zetten. Het geluid stijgt daarmee wel weer en ik ben een beetje bang dat het dan echt non stop een brulaap wordt. Dat zou ik jammer vinden want nu is het erg mooi gebalanceerd. Als ik echter meerijd op een trip zoals de komende roadpursuit geniet ik enorm van de uitlaten van al die wagens.

Adviezen/tips/commentaar van harte welkom!

Groeten, Peter


20 maart 2018 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Audio inside of outside?
Radio in de 993 staat bij mij nooit aan. Ik zou dus voor upgrade aan geluid uit de uitlaat kiezen. Maar het zijn jouw centen en jouw auto.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 maart 2018 22:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Audio inside of outside?
+1 zoals ze bij GeenStijl plegen te zeggen...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 maart 2018 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Audio inside of outside?
Wat voor uitlaat modificatie heb je via Carnewal gedaan precies?


21 maart 2018 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Audio inside of outside?
Wat wil je bereiken met de audio upgrade, meer/beter geluid of enkel je telefoon verbinden?

De paar keer dat bij mij de 'radio' aan staat gebruik ik een fm-zendertje in de sigarettenaansteker.
Via bluetooth verbind ik mijn telefoon en alle audio wordt doorgestuurd (muziek, navigatie, diverse apps), kan ook nummers doorklikken via de zender in handbereik.


21 maart 2018 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Meppel
Bericht Re: Audio inside of outside?
Als je iets wil voor audio kan je eens kijken naar de Android radio's kunnen veel app's op en DAB+ (hoewel dit nog niet perfect is) een goede set speakers en je hebt een heel stuk beter geluid.

check anders dit forum en draadje eens; https://www.htforum.nl/yabbse/index.php ... ;topicseen


21 maart 2018 12:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Audio inside of outside?
Ik heb de Carnewal GT exhaust laten monteren. Is feitelijk een aangepaste originele uitlaat die enorm veel beter en lekkerder klinkt dan de standaard. Kosten onder de 600,- prijs kwaliteit is heel erg goed., Bij normaal rijden niet dominant maar bij gas geven echt heerlijk.

Ik zou een andere head unit willen met andere versterker en andere speakers. Leuk project met als doel de audiokwaliteit fors te verbeteren. Heb nu al een dension dus ik kan mn tel er aan vasthangen en spotify afspelen als ik wil. Die nieuwe android headunits zijn best aardig lijkt wel.

Zijn er hier mensen die zo'n sport cat 200 cell hebben icm de GT exhaust van Carnewal?

ps, het gemelde linkje is een forum met inlog dus daar kan ik helaas niks van zien zo.


21 maart 2018 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Audio inside of outside?
Geen ervaring voor de boxster. Maar mijn aanpassingen aan de uitlaat van de 996 wat betreft headers en 200cell kats veroorzaakten in mijn geval een dreun icm met de carnewal mod voor de 996 dempers. Denk dat daar de headers de grootste factor in speelden.

Maar het is dus lastig te voorspellen hoe dat uitpakt. Met 200cell kats lijkt me dat de toonhoogte en frequentiespectrum het minst wijzigt dus dat de dempingskarakteristiek van de carnewal mod redelijk goed compatibel blijft.

Ik ben overgestapt naar een Cargraphic einddemper. Dat hielp al veel om de vervelende resonanties weg te krijgen en uiteindelijk de originele headers weer gebruikt. De Cargraphics klinken ook helemaal anders als de mod. De mod is donker en grommend met Cargraphic demper is het iets hoger en het uitlaatgeluid meer gedetailleerd.


22 maart 2018 1:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.