Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 maart 2024 12:59



Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Betere benutting garage-oppervlakte 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Gooi die overbodige spullen uit je garage in je boot.
Klaar :mrgreen:


21 maart 2018 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Rotterdam
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Een herkenbaar dilemma! Mijn project voorjaar 2018 (shit daar zitten we inmiddels al) is mijn garage verhogen. Zonder vergunning mag je een dakvenster plaatsen van 60 cm hoog en 50 cm van de dakrand. Ben dus van plan mijn platte dak te verhogen met die 60 cm zodat ik een verhoging krijg (met glas bovenin) van 2.80 x 1.90m. Een parkeerbrug erin en mijn twee bolides boven elkaar te stapelen. Ik zal wel een apart topic maken met wat tekeningen en mijn plannetje..is tenslotte ook een project he :mrgreen:

Succes met je plannetje, mbt je vraag over de betondekking (zo noem je de afstand van de uiterste wapenings staaf tot je beton oppervlak). Dat zal rond de 40mm zijn. Ik zou persoonlijk niet de gok nemen hier doorheen te zagen zonder hier goed naar gekeken te hebben.

Je zou ook lokaal een verhoging kunnen maken waar je op rijdt op de locatie waar je die "sliders" wilt plaatsen. Heb je gelijk een fixatie zodat hij maar één richting in kan schuiven.

grten.
_________________________________________
911S 1977 Minerva Blau


21 maart 2018 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
72930

Ik zit mijzelf echt af te vragen hoeveel ruimtewinst je kan behalen :scratch: en of dat opweegt tegen de kosten en gemak.

Als ik zo de foto bekijk staat de auto toch al maximaal naar rechts :?:


21 maart 2018 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Of je moet m op z’n zijkant willen zetten...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


22 maart 2018 8:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Is de garage een halve meter breder maken geen optie? Is ook een klusje natuurlijk en de ruimte buiten moet er zijn, maar heb je verder geen gedoe bij het in parkeren.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


22 maart 2018 8:42
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Een systeempje verzinnen om de fietsen makkelijk boven de auto te kunnen hangen?


22 maart 2018 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
lvdo schreef:
Een systeempje verzinnen om de fietsen makkelijk boven de auto te kunnen hangen?

https://www.praxis.nl/voordemakers/klus ... met-video/

Gezien afbreukrisico zou ik er zelf niet aan beginnen.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


22 maart 2018 10:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Ik heb zo'n soortgelijke fietslift gehad ....

... en ging daardoor nog minder fietsen :popcorn:

Ik zou eens kijken , als je niet uit kunt bouwen, of je een andere garage kunt huren/kopen.

Volgens mij zit jij in de buurt van Haarlem - Heemstede, toch :?:

Huur zo'n € 145,- per maand ... goedkoper dan een deuk in je Porsche fixen :wink:
Koop vanaf zo'n € 25K --- wellicht ook de investering waard :idea:


22 maart 2018 12:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Is een kleinere auto geen optie..

Afbeelding


22 maart 2018 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
:mrgreen: suicide doors..
@Willem: hij staat inderdaad vrij strak langs te muur, maar moet keer of 3 steken en nog steeds een 10 - 15 cm ruimte. Balkje op de vloer voorkomt dat ik een muur raak :thumleft:
@Olaf, je zit met je inschatting aardig goed: garages vanaf 25k maar zijn vrijwel niet te krijgen (of een zoekopdracht bij de makelaar plaatsen :twisted: ). Uitbouwen naar zijkant lukt niet, is onderdeel van een blok van 12. M'n buurman van 78 heeft er 3 helemaal vol met ouwe zooi maar wil niks verkopen :evil: Uitbouwen naar achterzijde is wel een optie, maar er is 80 cm niveauverschil :roll:
@Ricoberg, dank voor je antwoord wat betreft de betondekking, weer wat geleerd. Die opmerking over die verhogers is ook wel een goede.
@Piet, dat schip heeft inderdaad veel opbergvakken, maar een compleet fietsframe :lol: Weegt 'droog' al 4,5 ton, ga het in het gewicht niet merken 8)
Als ik wat ga oppakken, zal ik het hier melden, thanks again.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


22 maart 2018 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
996Tom schreef:
M'n buurman van 78 heeft er 3 helemaal vol met ouwe zooi maar wil niks verkopen :evil: .

Daar heb je bepaalde poedertjes voor :twisted:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


25 maart 2018 9:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
vingerhoedje is al genoeg, maar hij zal wel nattigheid voelen als ik hem op de koffie vraag..
Zijn erfgename loopt ook niet echt met mij weg trouwens, snap er niks van.. :-?
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


26 maart 2018 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Goh, terwijl je er toch uitziet als de ideale schoonzoon :mrgreen:


26 maart 2018 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Heb je het nu al opgelost :?: , anders is hier de oplossing :mrgreen:


10 jan 2019 23:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
:arrow:

996Tom schreef:
Die Wheel Movers (4 x krikken) vind ik echt teveel gedoe :oops: en kom er slecht bij aan de muurzijde


:popcorn:


10 jan 2019 23:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
De voorkant van je 911 staat al strak tegen de muur alleen de achterkant opschuiven zou voldoende moeten zijn. Als je dan de achterkant moved moet je hem nog niet op de handrem zetten tegen het wringen.


11 jan 2019 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
@Olaf, zit (of zat zoals je wil :wink: ) 996Tom alleen even te plagen :mrgreen:

Ik had ook nog een opmerking over parkeer-piepers kunnen maken maar die grap had al een baard :D .


11 jan 2019 19:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Wat hartverwarmend dat jullie zo mee blijven denken :-). Heb die movers bekeken, maar kom toch nauwelijks dichter bij de muur dan nu. Die buurman (79) heeft een garage verkocht aan een ander -:( (€33k), wist niet eens dat hij er van ééntje af wou. Staat in een andere garage nog een BMW 525tds met 380.000km die APK afgekeurd is, kan hij emotioneel geen afscheid van nemen. Als hij begint te dementeren sla ik toe. Als ik nog een keer een goede meevaller heb, verkoop ik de 996 en stop ik die €33k misschien wel liever in een andere 911. Begint met een T en eindigt op urbo. Blokhut voor de fietsen in de achtertuin. Komt alles toch nog op zijn pootjes terecht.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


12 jan 2019 0:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
996Tom schreef:
Blokhut voor de fietsen in de achtertuin..


Als je die ruimte hebt en het makkelijk toegankelijk is, zou ik daar niet meer te lang over nadenken :idea:

:arrow: bedenk dan wel even hoe en wat je plaatst. Standaard bouwmarkt blokhutten rotten aan de onderkant weg, voordat de PFérs hier de puzzle "Begint met een T en eindigt op urbo" snappen ;)


12 jan 2019 1:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Ja weet 't, merci. Is niet de 1e die ik plaats. Vind mezelf altijd heel handig met dat soort dingen (ik wel), maar zal er geen apart 'project' van aanmaken.
Sommige forummers zijn inderdaad niet zo snel van begrip, maar kun je wel mee lachen (noem geen namen, maar als je in dit topic gaat scrollen vind je hem:-).
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


12 jan 2019 12:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
:mrgreen: :mrgreen:


12 jan 2019 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Bedoelde gebruik van één zo een oprij schuifrail uit de video’s voor alleen de achterwielen. De 4 wieltjes vd opkrik movers maakt het niet uit of hij op de handrem staat. Sorry voor de onduidelijkheid :salut:

Maar ik voelde ook al een Spin-off topic aankomen: “Betere benutting tuin-oppervlakte”.


12 jan 2019 13:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Tom, is het mogelijk om de linkerzijde van de garage te gaan gebruiken?
Ik had zelf ook deze situatie en heb nu de linkerzijde "beplakt" met 5 cm dikke en 1 meter hoge styrofoam platen (piepschuim) en aan de achterkant een touw met een kleine fender ("stootbal" voor boten)
Op deze manier kan je achteruit inparkeren en heel erg dicht tegen de muur staan zonder extra hulpmiddelen. Je kan dan ook normaal uitstappen.


12 jan 2019 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Andere garage kopen/huren, verbouwen, niets doen en elke keer 1cm langs muur parkeren, spullen wegdoen.... gasten hij wil sliders!

En snap dat helemaal: garage aan huis hoef je niet eerst een stuk te fietsen, instappen en rijden zonder veel geneuzel, waardoor je de auto ook meer gebruikt ook voor korte ritten.

En mij lijkt het inderdaad superhandig, lekker je garage inrijden, uitstappen, auto tegen de muur, klaar. Kost geen moeite en tijd. Al die andere oplossingen...wat een gedoe levert dat op zeg.

Kom maar door met dat project.


12 jan 2019 14:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Betere benutting garage-oppervlakte
Spijker op z'n kop :cheers:
Ik zal jullie de details van mijn afwegingen besparen (deur verplaatsen etc), achtermuur uitbreken en garage dus compleet verlengen etc.
Het gaat eigenlijk best prima zo (achteruitrijden, 2 x steken) verticale bescherminspanelen er weer voor etc, 5 minuten werk.

Maar ik weet niet of jullie dit herkennen, ik wil altijd wat te 'prutsen' hebben. Zelfs de bodem van de 996 is smetteloos, en voor die Peerenboom kruiser is het te koud (kan geen materialen verwerken) en als ik binnen zit sta ik in no-time met een stofzuiger in m'n handen :scratch: . Mijn ideale zaterdag ziet er toch anders uit :popcorn:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


13 jan 2019 12:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.