Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:01



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
vervanging onderste draagarm Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht vervanging onderste draagarm Boxster
Ik hoor regelmatig gekraak linksvoor van mijn Boxster.
Het schijnt dat het om het rubber gaat van de onderste draagarm.
Is vervanging door originele Porsche-onderdelen raadzaam of kan ik volstaan met een ander merek/
Zoja, welke? Graag raad.


17 jan 2018 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: vervanging onderste draagarm
heel veel kraken search.php?keywords=draagarm+kraken&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

misschien staat er iets voor je tussen :salut:


17 jan 2018 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: vervanging onderste draagarm
Ik heb inmiddels samen met mijn buurman van 2 x 986 Porsches de versleten rubberbussen van de voortrein vervangen door poly bussen (road geen race die zijn te hard). De oude bussen demonteren is wel ff een dingetje. We hebben de bussen voorzichtig ingezaagd en dan warm gestookt en eruit getrokken. De vervanging maakt dat de auto weer erg strak stuur en rijdt maar ook wel weer wat "andere" kraakjes en geluidjes geeft. Niet hinderlijk maar bij een koude start wel even aanwezig. Weegt ruim op tegen de verbetering van weggedrag en de kosten. Nieuwe armen kopen kan altijd nog maar dit is leuk om te doen en levert een prima resultaat! Ik ga nu ook mijn driehoeksdraagarm (986 331 043 04 tot en met 07) vervangen. Deze rammelt nog wat en lijkt me versleten. Dan is echt alles gedaan waar ik me aan stoorde, stuurhuis en kogels had ik al gedaan. Succes!


04 maart 2018 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: vervanging onderste draagarm
Mocht je de rubbers weer eens moeten vervangen kun je de oude in de brand steken met een brander en een minuut of 5 laten branden.
De rubber wil dan makkelijker lossen en je draagarm is gelijk schoon


04 maart 2018 22:46
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: vervanging onderste draagarm Boxster
kraakt het enkel met een beetje snelheid en een hobbel of ook bij stilstand als je aan je stuurwiel draait.
ik had dit laatste en bij mij waren het niet de rubbers maar het kogelgewrichten van de onderste draagarmen.
dus de volledige armen vernieuwd en weer kraakvrij.
Afbeelding


05 maart 2018 17:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: vervanging onderste draagarm Boxster
Heb gelijk een set gekocht van het merk Meyle voor 160 euro. Geen geld in vergelijking met de originele.


07 maart 2018 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: vervanging onderste draagarm Boxster
O jammer dat je die gekocht hebt. Ik zat me al helemaal te verheugen op een You Tube filmpje met brandend rubber. Brandblusser ernaast ! En dan maar hopen dat het mis gaat..........
Nee hoor......Top dat je voor een redelijk bedrag je probleem kan oplossen. Succes met de montage.
Misschien een paar mooie foto's dan?


07 maart 2018 22:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: vervanging onderste draagarm Boxster
En, is het inmiddels vervangen? Heb je de oude kunnen demonteren? Ben benieuwd hoe dat gegaan is.


08 apr 2018 4:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: vervanging onderste draagarm Boxster
indien veel slijtage/speling op de bussen, best na montage de auto meteen laten uitlijnen.


08 apr 2018 6:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.