Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:58



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
Nog even en je zit CSV te vlooien :mrgreen:
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


16 mei 2018 14:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
:mrgreen: Ik zie hem al de hele ochtend verlekkerd omhoog gluren ....


16 mei 2018 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
Heeft het forum ook een apenrots?!?!?
Waarom wist ik daar niks van?
Kan ik eindelijk eens legaal met mijn uitwerpselen gooien!!!
8)
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


16 mei 2018 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
Apenrots is veel te macho... het is eigenlijk gewoon een kippenhok!


16 mei 2018 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
vaudi schreef:
Voor mij is het verbazingwekkend hoe makkelijk het risico hier af en toe weggewimpeld wordt.
Natuurlijk is het zeer risico vol. Er zou iets op de weg kunnen liggen. Ga er maar vanuit dat de risico's kwadratisch toenemen met de snelheid. Wild, medeweggebruikers die niet opletten enz. enz.
Er zijn zeker in Duitsland genoeg voorbeelden van situaties waarbij het flink mis ging. En daar waren niet zelden Porsche's bij betrokken. :(
Hierboven wordt met name vanuit de bestuurder en de kwaliteiten v.d. auto gerekend. Ja die zullen het wel onder controle hebben.


Ik las het zo (zal aan mij liggen ik weet het):
Voor mij is het verbazingwekkend hoe makkelijk het risico hier af en toe weggewimpeld wordt.
Natuurlijk is het zeer risico vol. Er zou iets op de weg kunnen liggen. Ga er maar vanuit dat de risico's kwadratisch toenemen met de snelheid. Wild, Wilde medeweggebruikers die niet opletten enz. enz.
Er zijn zeker in Duitsland genoeg voorbeelden van situaties waarbij het flink mis ging. En daar waren niet zelden :mrgreen: peperdure :mrgreen: Porsche's bij betrokken. :(
Hierboven wordt met name vanuit de bestuurder en de kwaliteiten v.d. auto gerekend. Ja die zullen het wel onder controle hebben.

:mrgreen:

heb het filmpje niet gezien, maar overigens eens met de risico's. Zal wel op het randje zijn van wat acceptabel is gezien de reacties hier (de een vind dat het moet kunnen, de ander vindt het te ver gaan)
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


16 mei 2018 15:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
Dattie lekker vlot optrok daar was iedereen het over eens :lol:


16 mei 2018 16:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
Ewout schreef:
:mrgreen: Ik zie hem al de hele ochtend verlekkerd omhoog gluren ....

It's lonely at the bottom :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 mei 2018 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
Hoewel ik begrip heb voor opmerkingen als "onverantwoord om zo hard op een openbare weg te rijden" vind ik dat deze bestuurder heel netjes heeft gereden. Als je goed kijkt, dan zie je dat hij netjes anticipeert en de snelheid vermindert als hij in de buurt komt van een andere auto. Hij reed pas echt hard op de plekken waar het kon.
Qua veiligheid ben ik van mening dat deze bestuurder niks verkeerd deed.

Wel zou ik zelf ook niet voor deze weg gekozen hebben om de hele hoge snelheden te rijden. Vooral de hobbels in het wegdek was niet altijd even fijn. Aan de andere kant, als je geen gekke dingen doet (bijv. ineens het gas liften als je over zo'n hobbel rijdt), dan gebeurt er verder normaal gesproken niks.

Maar iedereen moet zijn/haar eigen tempo rijden. Er is een groot verschil tussen het ervaringsniveau op de weg .. in groepsverband op het gas gaan vind ik veel gevaarlijker dan zoals deze man rijdt. Strikt genomen rij ik liever niet in een groep hoge snelheden omdat het risico dan exponentieel toeneemt.


16 mei 2018 21:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
Ik heb inmiddels met meerdere tours meegereden en wat mij opvalt in de gesprekken met mede Porschisten dat praktisch niemand de auto gebruikt waar ie voor gemaakt is: hard rijden. Ik doe dat ook zeker niet altijd, maar als IK denk dat het kan en verantwoord is dan wil ik m nog wel eens de sporen geven. Dat is zeker een reden geweest om een sportauto te kopen.

In dit filmpje maakt iemand die afweging voor zichzelf en tuurlijk er kan van alles gebeuren en mss had ik een andere afweging genaakt, maar ik kan wel genieten van het feit dat deze auto zo snel de 340km/u aantikt en dat het potentieel van de auto hier is vastgelegd.

Niemand hoeft van mij hard te rijden en zeker geen risico's te nemen, maar met een Porsche nooit boven de 130km/u komen omdat dat wellicht gevaarlijk is dan heb je de Porsche voor de looks of status. Ook prima, maar verwacht niet dat iedereen die een Porsche bezit ook zo denkt. Lekker iedereen in zijn waarde laten. De man in het filmpje heeft het blijkbaar overleeft en alle anderen die daar op de weg waren ook, dus hij heeft het goed ingeschat
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


16 mei 2018 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: 991 Turbo S doet 340 km/u op de Autobahn
mbembe schreef:
De man in het filmpje heeft het blijkbaar overleeft en alle anderen die daar op de weg waren ook,
dus hij heeft het goed ingeschat

Dan hebben die Fransen die in Beekse Bergen uit de auto stapten het ook goed ingeschat :bang:

Het resultaat achteraf zegt natuurlijk niets...
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


17 mei 2018 10:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GS993, outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.