04 jul 2018 19:59
04 jul 2018 22:46
04 jul 2018 22:59
05 jul 2018 8:44
05 jul 2018 9:07
05 jul 2018 10:00
Nee, dat probleem hebben alleen de aluminium carters. En hoe groter de cilinderinhoud, hoe meer kans er is op loskomen van de cilinderkopdraadeinden. Vanaf de 3.0 motoren én vanaf modeljaar 1978 hebben de 911 motoren dit probleem niet meer.Anne 2.7 schreef: de 2.7 heeft zeker niet het alleenrecht voor uitgescheurde tapeinden. Volgens mij gaat dat tot de 964 door.
Ik heb de laatste jaren ( ook door import) meer goede 2.7's dan slechte 2.7's gezien. En dat die blokken nog een stuk slechter zijn dan de 996 blokken is niet waar. Het enige probleem van de 2.7 motor t.o.v. de andere motoren zijn de cilinderkopdraadeinden die soms uit het carter komt door constante trekbelasting die te groot bleek voor een ouder wordend carter. Dit probleem werd regelmatig merkbaar na een jaar of 25 tot 35. Nu nog steeds rijden er veel 2.7's die niet gereviseerd zijn. Ik heb er een redelijk aantal in onderhoud en sommigen daarvan al meer dan 15 jaar. Pas bij revisie merk je duidelijk verschil bij een van 2.7 motor door extra bewerkingen aan het carter. Een 996 motor die het 25 tot 35 jaar zonder revisie doet, ik weet het niet. Deze motor had vanaf nieuw al een constructief probleem dat groter was dan een paar draadeindjes die loskomen.Bocaloco schreef: Ga er maar vanuit dat die 2,7 slecht is, want dat zijn ze bijna altijd welDie blokken waren nog een stuk slechter dan die van de 996.
petquesha schreef:Niet alleen geeft de motor vaak problemen , de 2700 cc is gewoon niet erg snel in mijn opinie....laag fun gehalte.
05 jul 2018 11:18
05 jul 2018 12:05
05 jul 2018 16:07
Jazzy schreef:Zelf heb ik een 914 in de US gekocht, die is nu onderweg.
DLotus schreef:die van mij komt gewoon van Craigslist. Een eenvoudige regionale advertentie website, lastig te doorzoeken, maar staat heel veel aanbod op.
De koopjes in Amerika zijn er dus echt nog wel, maar je moet echt wel de tijd nemen tot je een keer "beet" hebt.
harryv8 schreef:Zelf ook net een auto in de USA gekocht.
Net zoals DLotus ook zegt , je merkt gauw met wie je te maken hebt .. de liefhebbers haal je er zo tussen uit.
Ik heb alles tot grote tevredenheid laten verzorgen door MARLOG, kreeg een paar keer per week update van de status .. nu nog kenteken hopenlijk de 19e
Bocaloco schreef:Let op, als je hier gaat kijken krijg je wel last van hebberigheid![]()
![]()
![]()
http://forums.pelicanparts.com/porsche-cars-sale/
Erwin schreef:Nee, dat probleem hebben alleen de aluminium carters. En hoe groter de cilinderinhoud, hoe meer kans er is op loskomen van de cilinderkopdraadeinden. Vanaf de 3.0 motoren én vanaf modeljaar 1978 hebben de 911 motoren dit probleem niet meer.Anne 2.7 schreef: de 2.7 heeft zeker niet het alleenrecht voor uitgescheurde tapeinden. Volgens mij gaat dat tot de 964 door.Ik heb de laatste jaren ( ook door import) meer goede 2.7's dan slechte 2.7's gezien. En dat die blokken nog een stuk slechter zijn dan de 996 blokken is niet waar. Het enige probleem van de 2.7 motor t.o.v. de andere motoren zijn de cilinderkopdraadeinden die soms uit het carter komt door constante trekbelasting die te groot bleek voor een ouder wordend carter. Dit probleem werd regelmatig merkbaar na een jaar of 25 tot 35. Nu nog steeds rijden er veel 2.7's die niet gereviseerd zijn. Ik heb er een redelijk aantal in onderhoud en sommigen daarvan al meer dan 15 jaar. Pas bij revisie merk je duidelijk verschil bij een van 2.7 motor door extra bewerkingen aan het carter. Een 996 motor die het 25 tot 35 jaar zonder revisie doet, ik weet het niet. Deze motor had vanaf nieuw al een constructief probleem dat groter was dan een paar draadeindjes die loskomen.Bocaloco schreef: Ga er maar vanuit dat die 2,7 slecht is, want dat zijn ze bijna altijd welDie blokken waren nog een stuk slechter dan die van de 996.
petquesha schreef:Niet alleen geeft de motor vaak problemen , de 2700 cc is gewoon niet erg snel in mijn opinie....laag fun gehalte.
Dat ligt er aan waar je de fun uit haalt bij een Porsche. Is het uit de uitstraling van bredere wielen, het zeggen van hoeveel pk's hij heeft, van zwaar sturen en van redelijk stil cruisen op de snelweg........dan moet je geen 2.7 kopen.
Zoek je een lichtvoetige, licht sturende auto waar je plezier haalt uit lekker ouderwets een stukje hard en netjes te rijden over een stil landweggetje, een keer de staart laten kwispelen bij het uitkomen van een bocht en genieten van het heerlijke sportieve karakter van de versnellingsbak én motor dan is de 2.7 een 911 met een hoger fun gehalte dan een SC of 3.2.
De 2.7 is meer een gooi en smijt auto, de latere modellen worden lastiger op of tegen de grens te rijden op de openbare weg.
Elk model 911 heeft voor en nadelen. De 2.7 heeft eigenlijk twee nadelen t.o.v. de andere modellen:
1) het imago dat ze hadden en de vooroordelen
2) een motorrevisie valt duurder uit door de aanwezigheid van een magnesium carter.
Cazzo Super Veloce schreef:Hoppa, weer een paar misverstanden/vooroordelen recht gezet
molen934 schreef:Kheb zelf 8 jaar een 911 2.7 bereden met heel veel fun en nauwelijks problemen.
En idd een zeer lichtvoetig stuurbare 911 waar de pk’s pas kwamen bij een hoger toerengebied.
Merkte wel dat bij de latere type’s de materialen beter waren en met name de kachelpotten en uitlaat.
Was zelf een liefhebber van de 3.2 motoren, wat waren die sterk en betrouwbaar
05 jul 2018 16:58
05 jul 2018 17:12
06 jul 2018 14:46
08 jul 2018 23:29
Dial_888 schreef:Leuk dat je juist een 2.7 wilt.....
En laat je niet teveel van de wijs brengen mbt vermogen, 2.7 heeft vermogen zat om te kunnen genieten, touren op de wegen.
Mijn 3.2 heb ik om oa de redenen die Erwin aanstipt aangeschaft en nog steeds ben ik tevreden over de mechaniek....![]()
Succes met je zoektocht.
08 jul 2018 23:45
09 jul 2018 0:07
09 jul 2018 6:49
09 jul 2018 7:41
09 jul 2018 8:11
09 jul 2018 8:32
09 jul 2018 13:16
09 jul 2018 15:30
09 jul 2018 16:45
09 jul 2018 17:08
09 jul 2018 23:04
09 jul 2018 23:59
harryv8 schreef:harryv8 schreef:
Zelf ook net een auto in de USA gekocht.
Net zoals DLotus ook zegt , je merkt gauw met wie je te maken hebt .. de liefhebbers haal je er zo tussen uit.
Ik heb alles tot grote tevredenheid laten verzorgen door MARLOG, kreeg een paar keer per week update van de status .. nu nog kenteken hopenlijk de 19e
Ik denk ook dat de fora's een goed medium zijn om aan een nette auto te komen van een liefhebber. Ik zal inderdaad ivm tijdgebrek een bedrinf moeten inschakelen voor de afhandeling van het transport etc in de VS. Invoeren, douane etc kan ik zelf ook prima (scheelt tenminste iets).
** ik denk dat daar niet veel te verdienen valt , je praat hier over een paar tientjes kosten die je zelf kan besparen .. afhandeling douane papieren , en aangifte invoer belasting 6% tarief , zijn de kosten niet . Transport in de USA zou je wel op kunnen besparen , vanaf de verkoper naar de boot .. Maar denk ( mijn mening ) dat de extra kosten , niet opwegen tegen alles zelf regelen.. Ik kreeg regelmatige updates van de status van het transport.
Jazzy schreef:Het transport zou ik ook zeker niet zelf proberen te doen.
DLotus schreef:Kijk eens goed bij die blauw 3.2, achterin bij openstaande motorklep zie je links gewoon gaten in het plaatwerk! Hele enge auto!!
Cazzo Super Veloce schreef:Maar wel eerlijk om te plaatsen toch?
flash911 schreef:een nette 3.2 op NL kenteken vind je meestal niet voor onder de €40k