Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:11



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Australie: roadtrip door de VIC/NSW alpine region 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Australie: roadtrip door de VIC/NSW alpine region
Sinds ik met de lokale klassieke Porsche club (2013 was het volgens mij) naar Sydney ben gereden voor een Porsche-festival, ben ik steeds van plan geweest om deze trip nog eens op m'n gemak te doen, en deze keer samen met m'n echtgenote. Vorige week hadden we een vrije dag op maandag vanwege Pasen en donderdag vanwege 'ANZAC day' (onze 4 mei herdenking zeg maar) dus 3 dagen vrij nemen gaf ons 10 dagen onafgebroken vakantie; ideaal om deze tocht eindelijk eens te doen.
Het idee was om naar 'Thredbo' en 'Tumut' te rijden, door Kosciusco national park, een berg regio met fantastische, lege, gevarieerde wegen, ideaal voor 'n roadtrip, speciaal nu het hier herfst is en de kans op sneeuw beperkt is.

We vertrokken woensdag en voordat we de straat uit waren begonnen de problemen al; de auto viel stil - alle elektriciteit was weg. De auto teruggeduwd en onder het dashboard gezocht naar het probleem. Dit is me vaker overkomen en het lijkt alsof het hele blok van het kontactslot ergens intern een slecht kontakt heeft. Flink aandrukken hielp, stroom weer terug en hup, we waren onderweg.
Geen goed begin, vooral aangezien we een week voor vertrek de auto moesten laten afslepen vanwege een benzine leiding lek; DAT had wel heel fout kunnen gaan.
Leidingen vervangen (allemaal maar deze keer) en de auto was op tijd terug voor onze rit, maar uiteraard zit je dan toch wat minder relaxed in de auto, en het duurde even voordat het echte genieten dan ook begon.

Afbeelding

Vanuit Melbourne ging de tocht naar Mansfield waar we zouden overnachten. De route was via een aantal lekkere wegen die ik wel vaker op 'n zondag-ochtend rij. Voor wie hier ooit komt of geweest is, de weg van 'Gembrook' naar 'Launching place', de wegen van 'Warburton naar Marysville' en de fantastische weg van 'Eildon' naar 'Jamieson' zijn echt de moeite waard, en onbegrijpelijk: goed geasfalteerd en zo goed als ongebruikt!
Ik was wel even vergeten dat de C507 niet geasfalteerd was, dus de auto was al grijs van de modder voordat we onze lunchbreak namen :)

Afbeelding

Donderdag was het dus ANZAC day en we vertrokken vroeg omdat alles toch gesloten zou zijn (dus ontbijten en koffie zat er niet in). Beetje mistig en wat miezer maar weer een prachtige route via de King river valley naar Beechworth (lunch) en door via 'n lange, slingerende bergweg s'middgas door naar Thredbo, zeg maar het Australische 'St Anton'. Geluk gehad s'ochtends toen een Kangaroo overstak en we konden uitwijken (geen tegenliggers) en s'middags toen ik na een inhaalactie zo bijna een kudde overstekende koeien inreed. Ook hier ging het gelukkig net goed...

Afbeelding

Omdat Thredbo wat hoger ligt, was er sneew voorspeld voor de vrijdag, later in de ochtend. Dus om dat voor te zijn vertrokken we ook nu weer vroeg; Da's mooi voor foto's, maar in een oude 911 is het best fris in een nog opwarmende auto, en ik was blij dat ik anti-mist spul op de ruiten had gedaan... Ook deze weg, naar 'Tumut' via 'Cooma' was uitstekend, leeg en mooi om stukjes veilig te kunnen scheuren, omdat deze wegen veel verder zicht geven dan die in de bergen.

Afbeelding

Zaterdag besloten we om toch maar in een enkele dag terug te rijden naar Melbourne; Het is toch wel lekker om een dag thuis te hebben voordat je terug naar kantoor moet, en een extra overnachting 200km buiten Melbourne leek een beetje onzinnig. Op de weg terug merkte ik dat de auto af en toe een beetje inhield en het leek alsof de motor (carburateurs) zich af en toe leek te verslikken. Aangezien ik recentelijk het originele luchtfilter heb vervangen door aftermarket PMOs, dacht ik dat het misschien ook een afstelling probleem kon zijn.
Af en toe onder de kap gekeken dus maar, vooral vanwege het eerdere lek, maar alles leek verder prima.


We komen net als de avond valt (we zitten hier nl net weer in wintertijd) thuis aan en ik wil net een biertje opentrekken als ik gepiep hoor van de auto. een korte schelle toon van het autoalarm, zo ongeveer iedere 45 seconden. En terwijl ik aan het troubleshooten ben, valt me op dat als ik de auto op kontakt zet, er nu benzine lekt aan de rechter kant van de motor (leiding in de carb), iets wat m'n monteur net een wek eerder gefixed heeft. Lekker. :pale:
Ik weet niet of het begon doordat de auto in de garage stond af te koelen ofdat ik hiermee al 'n paar uur heb doorgereden (in welk geval ik nu dus 2 keer geluk heb gehad dat ie niet afgebrand is); het is niet zo dramatisch als het eerste lek (wat echt een gebarste leiding was), maar toch.

Anyway, ik heb dus nu een auto die weer benzine lekt en waarvan het alarm 'leeg' is en niet meer werkt, maar wat wel de startonderbreker actief houdt. Jippie.
Weer een gevalletje afslepen naar m'n monteur, die ik het voordeel van de twijfel heb gegeven. Ja, de auto heeft 45 jaar zonder probleem gereden en hij heeft er recentelijk aan gewerkt, maar vaak is het zo dat zodra je iets aanraakt, het problemen blijft geven, vooral met oude auto's.

Ik weet iig wel dat ik de komende tijd iedere paar km ga controleren of de auto niet lekt...

Rest van de foto's staan hier en een filmpje van de weg tussen Tumut & Jingellic staat hier op youtube.

thanks for reading!
Pat


02 mei 2019 2:32
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Australie: roadtrip door de VIC/NSW alpine region
Mooi verslag, Pat :!:

Jammer van de troubles :|


02 mei 2019 7:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Australie: roadtrip door de VIC/NSW alpine region
Inderdaad een mooi verhaal! :thumleft:
Hoeveel km's heb je versleten?
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


02 mei 2019 7:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Australie: roadtrip door de VIC/NSW alpine region
Zo'n 1,600km denk ik, het equivalent van Melbourne naar Sydney en terug via de snelweg :D


02 mei 2019 7:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Australie: roadtrip door de VIC/NSW alpine region
Gaaf hoor! Lijkt me heerlijk dat je 10 dagen rond kunt karren zonder dat je van land naar land gaat! :lol:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


02 mei 2019 7:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Australie: roadtrip door de VIC/NSW alpine region
Mooi verslag en bekend terrein. Veel vakanties gevierd aan het water nabij Jamieson.... :

Gekampeerd en vaak naar het kleine dorp voor boodschappen, munitie en brandstof....

75174
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


02 mei 2019 8:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Australie: roadtrip door de VIC/NSW alpine region
Ja, mooie omgeving daar aan Lake Eildon :thumleft:


02 mei 2019 10:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Australie: roadtrip door de VIC/NSW alpine region
Mooi verslag, leuk om te lezen! Goed dat je niet hebt opgegeven in het begin
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


09 mei 2019 19:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.