Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:19



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
911 GT2 RS op Goodyear Supersport R vs RS semi-slicks 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht 911 GT2 RS op Goodyear Supersport R vs RS semi-slicks
https://www.youtube.com/watch?v=xg4Tqtbuq9I

een Goodyear alternatief voor de Michelin PS C2 of de Pirelli Trofeo R ... time wil tell.


22 mei 2019 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 GT2 RS op Goodyear Supersport R vs RS semi-slicks
Is sowieso een erg goed YouTube kanaal. Heel veel nuttige info en tests voor banden.

Deze specifieke band is er bij mijn weten vooralsnog alleen in de uitzonderlijke en unieke maten van GT2 RS dus weinig interessant voor ons.

Er staan echter ook tests op het kanaal van meer gangbare maten ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 mei 2019 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 GT2 RS op Goodyear Supersport R vs RS semi-slicks
Ja , ik sluit me aan bij jouw oordeel. Aangename kerel om naar te luisteren.
Vond het wel een leuk filmpje verder. Vooral de permagrin ...

Uit hetzelfde kanaal is deze test toch het interessantst voor de P rijders met een nieuwere auto.
https://www.youtube.com/watch?v=aMv64liOqIE

Voor mij niet relevant want Michelin maakt de PS4s niet in 18inch :evil:
en zal deze hoogstwaarschijnlijk ook nooit maken :evil: :evil:
en zeker niet als N-coded band want dat kost gewoon te veel. :evil: :evil: :evil:

Denk er wel aan om de P4S eens in de winter te rijden. Of ik moet een goede lichte 19inch velg vinden die ook mooi smoelt op de 996.

Heb hier een collega die jarenlang voor Bridgestone heeft gewerkt, oa. in formule 1 en ook in research en testen om de toen N certificering van Porsche te krijgen. Schijnt geen lachertje te zijn en kost klauwen met geld aan engineering om de auto-band interactie te begrijpen en goed te krijgen zoals Porsche voorschrijft. Erg interessante materie die bandentechnologie


22 mei 2019 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 GT2 RS op Goodyear Supersport R vs RS semi-slicks
Heel interessant jazeker.

Had al wat testjes van die gasten gezien waarin ze over de MPS4 en vooral ook de MPS4S heel positief zijn. Dacht ook testwinnaar(s). Bridgestone doet het ook erg goed in die klasse. Ben met de 3.2 Carrera ooit beginnen met bridgestones. Daarna op de 993 de Pirellis die erop zaten heel snel vervangen door Michelin (PS2). Dat vond ik toen al een top band (en dateert ook nog uit de tijd van de 993/turbo). Nu de Pilot Sport 4S, die waren er net als N rating toen ik m’n huidige GTS kreeg. Super tevreden mee. Band heeft zo veel gevoel, grip maar ook comfort. Wel dusdanig veel grip dat even een driftje neerleggen wat extra aandacht vergt. Dat ging met de 993 turbo op PS2’s een stuk makkelijker. ;-)

Las deze week overigens in Total911 over de Porsche N rating dat één van de eigenschappen die ze zouden hebben aangepast ook de samenstelling van het rubber is voor betere prestaties bij lagere temperaturen <7 graden. Daar zou de N rating het dan beter moeten doen dan dezelfde band zonder die rating. Lijkt me ook wel aardig om eens te (laten) testen (door die jongens op YouTube).
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 mei 2019 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: 911 GT2 RS op Goodyear Supersport R vs RS semi-slicks
Tyre reviews, the ultimate tyre test
https://youtu.be/4NcenJ0zmAY
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


08 jul 2019 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 911 GT2 RS op Goodyear Supersport R vs RS semi-slicks
Amazing hoe er 1kg tot zelfs 2kg gewichtsverschil zit tussen de verschillende banden. Tot 8kg extra onafgeveerd gewicht en erger nog een hoop extra rotatie-inertie.


08 jul 2019 19:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.