Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:03



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Porsche 964 C4 - Na 3 jaar stalling Verkopen??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Goeie keus! Succes met de werkzaamheden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 maart 2019 13:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
zoals ik al zij, als je de mogelijkheid hebt gewoon maken die hap en genieten als het zonnetje er weer door heen prikt.


27 maart 2019 13:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Erg vervelend als je na 3 jaar hier tegenaan loopt. Ik denk dat je er goed aan doet om m te repareren tegen minimale kosten en veel tijd er zelf in te steken. Zoals al eerder gezegd, dit schept een band :wink:

Ik wens je veel plezier en suc6 met het repareren en de ritjes die je daarna weer kunt maken! :drive:


27 maart 2019 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
JCR schreef:
Update:

Dankzij de hulp vh forum en andere liefhebbers, heb ik een garage gevonden, waar ik zelf en met begeleiding bepaalde dingen aan mn auto kan doen. De reparaties die te lastig voor mij zijn kan ik dan ook uitbesteden aan de experts/
Het lijkt me een erg goede mogelijkheid. Ik kijk er naar uit om aan mn auto te gaan werken en veel te leren. De sfeer beviel me meteen, dus ik denk dat het goed gaat komen.
Tzt zal ik het project hier op t forum bijhouden


Heb je inmiddels voorzichtig een start gemaakt met de reparaties?


10 jun 2019 8:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Hoi
Dank voor je reactie! Was van plan om deze week een update te plaatsen.

Nee was wel het plan maar in overleg hebben we het uitgesteld tot september. Ik ga spoedig weer op missie in het buitenland en zij waren ook druk.

Ondertussen heb ik een goed bod gehad op mn auto, maar dat heb ik dus afgeslagen. Ook omdat de potentiele koper weinig geduld had. Echter is mijn situatie weer enigzins veranderd, waardoor ik nu mogelijk wel opensta voor verkoop. Dit heeft nl met mn werk en verblijf in het buitenland te maken en weet ik pas 100% zeker tijdens mijn komende missie in Nigeria.

Het bod was 38.5k dus serieus geinteresseerden, die en die prijs willen betalen en kunnen wachten tot pak m beet eind juli zijn welkom om contact op te nemen met me.
_________________________________________
The Dark Knight


10 jun 2019 9:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Hopelijk komt er snel een koper en komt de auto snel weer op de weg!

Succes in ieder geval :thumleft:


10 jun 2019 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
"relatief kort geleden gerviseerd".. Acht jaar geleden vind ik toch al wel wat.. Heb een paar jaar geleden een zelfde soort afweging gemaakt met een andere oldtimer. TS geeft aan de knaken niet te hebben voor een grote revisie. Dan is de enige juiste keuze verkopen voor de marktwaarde. En ja dat zal minder zijn dan hij gehoopt had maar dat is nu eenmaal het gevolg van de staat waarin deze auto de afgelopen drie jaar in is geraakt. Verkopen en verder met je leven, ik zou er niet mee gaan slepen en beunen. Geld kosten gaat het hoe dan ook. Soms moet je gewoon je verlies nemen 8)

@Voor 38.5k in de huidige staat zou ik hem direct weg doen. Dit bod afslaan daar kon je nog wel eens spijt van krijgen.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


11 jun 2019 13:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Ik ben bang dat je niet meer zo'n bod zal krijgen. Krijg je het wel :arrow: meteen instappen :idea:


11 jun 2019 13:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Tja.

Ik had na advies en overleg en nadenken En nadat ik zelf ben gaan kijken met iemand die er verstand van heeft, de beslissing genomen om de auto te houden en er deels zelf aan te gaan werken.

Dus toen ik dat wellicht goede bod kreeg ook nog eens onder een soort van tijdsdruk heb ik dat inderdaad afgeslagen. Ik krijg daar geen spijt van het is zoals het is. De situatie was toen anders.

Degenen die de auto hebben gezien, inclusief die potentiele koper vonden de staat en de schade wel meevallen, vandaar ook het bod lijkt me. Dus het lijkt me stug dat er maar 1 iemand serieuze interesse heeft en een dergelijk bedrag wil betalen voor zon prachtige auto en project.

Zoals gezegd is de situatie nu (weer) anders en zou het eerlijk gezegd kunnen dat ik nu het bod wel had aangenomen, maar dat is achteraf redeneren en heeft weinig nut. Ik hoop, ook los van de auto :), zelf binnen een aantal weken duidelijkheid te hebben over mijn / onze toekomst. Vandaar mn update van een aantal dgn terug :)

Ik ben het er in ieder geval mee eens dat deze mooie wagen zo snel mogelijk weer op de Nederlandse wegen te zien moet zijn !
_________________________________________
The Dark Knight


11 jun 2019 13:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Het probleem zit in je concurrentie. Gaan maar hier op forum zoeken in de occasion topics...het "regent" 964's en ze zijn allemaal in beter staat dan de jouwe voor maar enkele duizend euro meer :idea:

Ik denk ook dat 38k nu niet meer haalbaar is, of je moet wachten tot alle 964's weer nieuwe baasjes hebt.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


11 jun 2019 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Als men die autos mooier vindt en een betere prijs dan moeten ze dat zeker doen. Groot gelijk
Ik ben geen handelaar dus wil al helemaal niet nadenken over concurrentie of iets dergelijks. Dus hier kan ik ook weinig mee.

Schillen versmaken nu eenmaal. Ik vind mijn auto qua type, kleur, opties etc etc de mooiste 911 en de mooiste auto die ooit gemaakt is. Dus als iemand anders er ook zo over denkt En de auto ook zelf gezien heeft dat die dan dat bedrag biedt zegt me genoeg.

Als ik m al verkoop heb ik zeker geen haast! Hij staat prima in Oss.
_________________________________________
The Dark Knight


11 jun 2019 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Ik denk dat Johan en Olaf trouwens ook gewoon een goed punt hebben. Of jij nou een handelaar bent of niet staat er los van. Als jij jouw auto nu wilt verkopen dan heb je te maken met het huidige vraag en aanbod. Wat ik zelf dan weer niet snap is dat je dus een geïnteresseerde had met een goed bod en die hebt laten lopen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 jun 2019 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Mark,
Ze hebben zeker een punt. Ik probeer alleen uit te leggen hoe de situatie is en hoe ik erin sta :)

Na oa mn bericht hier en na advies van mensen met meer verstand van autos en porsche ben ik samen met een van hen gaan kijken naar mn auto. Aangezien ik mn auto toen ook liever niet kwijt wilde en de status van de auto wel vrij goed vond ben ik gaan kijken naar de beste manier om hem toch te houden en deels zelf de benodigde reparaties te gaan doen en de rest uit te besteden. Binnen de financiele mogelijkheden die ik nu heb. Met hulp via ook dit forum heb ik een garage gevonden waar dit kan en waar ik een zeer goed gevoel bij heb. Dit was en is het plan.
Dit is nu enkele maanden geleden.

Kort daarna kreeg ik spontaan dit bod via Frank Schmidt en moest ik binnen een aantal dagen beslissen en heb dus gezegd dat ik (al) had besloten om de auto te houden en dus het bod afgeslagen. Zo simpel is het. Stond in feite los vh bedrag.

Nu enkele maanden verder is de situatie weer veranderd mn qua werk en toekomst, mogelijk dus ook weer voor lange tijd in het buitenland en sowieso qua toekomstplanning, gezinnetje, eventuele reis etc.
Zoals gezegd heb ik geen haast, maar wat ik wel heb besloten is dat ik m niet weer voor lange tijd / jaren ga stallen dat vind ik zonde en nutteloos.

Dus als reactie op een bericht op dit forum van iemand die vroeg hoe de situatie was, heb ik getracht uit te leggen dat het weer wat onzeker is of ik de auto zeker ga houden en dat ik m zeer mogelijk alsnog ga verkopen. Want ook daar blijf ik bij. Als ik m verkoop, verkoop ik m alleen aan een liefhebber die het als een mooi project vindt voor een goede en eerlijke prijs.

Vrij duidelijk toch?
_________________________________________
The Dark Knight


11 jun 2019 14:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
JCR schreef:
Als ik m verkoop, verkoop ik m alleen aan een liefhebber die het als een mooi project vindt voor een goede en eerlijke prijs.



Wees dan maar blij dat je hem niet aan Schmidt hebt verkocht want die gebruikt hem alleen maar om er de zoveelste Singer rip-off van te maken. Er zijn een aantal partijen in NL bezig om à la Singer, 964's op te kopen om te gebruiken als basis voor dure projecten.


11 jun 2019 15:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
EDIT :arrowu: :arrowu: :arrowu: … was net een tikje sneller :cheesy:


Citaat:
Als ik m verkoop, verkoop ik m alleen aan een liefhebber die het als een mooi project vindt voor een goede en eerlijke prijs.


Ik denk dat Frank er een Von Schmidt van zou maken :wink:


11 jun 2019 15:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche 964 C4 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
De huidige situatie is (me) inmiddels idd duidelijk.

Maar begrijp dat die nog wel eens aan verandering onderhevig is ... :mrgreen:
Dat maakt het wel wat lastiger.

Opnieuw succes met de verkoop!
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 jun 2019 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: Porsche 964 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
JCR schreef:
Schillen versmaken nu eenmaal. Ik vind mijn auto qua type, kleur, opties etc etc de mooiste 911 en de mooiste auto die ooit gemaakt is. Dus als iemand anders er ook zo over denkt En de auto ook zelf gezien heeft dat die dan dat bedrag biedt zegt me genoeg.

Als ik m al verkoop heb ik zeker geen haast! Hij staat prima in Oss.


Groot gelijk heb je! Zoals een goede vriend van mij altijd zei, heb je maar een koper nodig...

Success met je toekomstige plannen!


11 jun 2019 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 C4 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
UPDATE:

Na goed nadenken en alles op een rijtje te hebben gezet hebben we besloten om de auto te verkopen. Zowel financieel als praktisch gezien past de auto helaas niet meer in onze (nabije) toekomst.

Ik zal de auto ook bij Porsche Occasions Aangeboden zetten. Nog even kort hier een SV:

We hebben een jaar in Australië gewoond en zijn daarna 2 jaar met de motor op reis geweest.
Mijn fantastische 964 heeft al die tijd in een stalling gestaan. Heb af en toe overwogen deze te verkopen, maar kon het toch niet over mn hart verkrijgen. Ik heb serieus 3 jaar lang uitgekeken naar de dag dat ik er weer in kon rijden.

Waar ik al bang voor was, de auto heeft groot onderhoud nodig. Mn door corrosie in de toch iets te vochtige stalling. Voor de stalling was de auto in zeer goede conditie. 8 jaar geleden is de motor nog volledig gereviseerd en altijd zeer goed onderhouden door Schmidt Oss. De geschatte kosten om alles weer perfect te maken zijn 9000 euro. Oa banden, motorcorrosie aanpakken, remschijven vernieuwen, poetsen interieur, schakelaars, accu, stuurhoezen.

Mijn auto:
Porsche C4 bouwjaar 1989. Blueblack metallic. Km stand (totaal) iets over de 200.000.
Turbostoelen. Originele motorblok, velgen, spiegels etc.
Volledige motorrevisie 2010 Schmidt Oss. (zie eerdere post hier). Altijd goed onderhouden.
3 jaar stalling Brabant, waardoor mn corrosie schade. Geschatte herstel kosten 9000 euro door Schmidt.

Afbeelding

Uitgebreid besproken hier. Ben zelf gaan kijken met mensen die meer verstand van Porsche hebben en had reeds een (andere) garage gevonden om deels zelf aan de slag te gaan. Het algemene idee was toch wel dat we voor aanzienlijk minder dan het genoemde bedrag de auto volledig zouden kunnen opknappen. Min of meer ongevraagd en dus ook onverwacht heeft iemand die het ook een prachtige auto vond En ook de huidige staat enorm vond meevallen 38.500 euro geboden 2 maanden geleden. Echter toen was alles behalve onze situatie / toekomst duidelijk en hebben we dus het bod afgeslagen.

Zoals eerder gezegd: Ik vind het de mooiste Porsche en dus auto die ooit gemaakt is, zeker in deze blue/black metallic kleur, originele uitvoering en interieur. Ik ken mn situatie en ik heb een duidelijk en eerlijk verhaal en wil hem geloof het of niet bij voorkeur aan een liefhebber verkopen. Deze wagen moet weer op de weg ! Iemand die m net zo mooi vindt als ik en ook net zoals de meesten die hem echt live hebben gezien de schade wel mee vindt vallen zal mijn vraagprijs ook niet te hoog vinden.

Mijn vraagprijs is 37.500 euro in deze staat, met alle toebehoren erbij.

Bij interesse stuur me een PM dan kunnen we even bellen of verder kletsen op whatsapp. Feedback / tips / advies etc is zeer welkom. Echter losse opmerkingen over de prijs of het feit dat er meerdere 964s te koop staan in NL zijn weinig bijdragend lijkt me. Ook me herinneren aan het feit dat ik m 2 maanden geleden had moeten verkopen heeft weinig zin :)

Ik heb geen haast, heb het geld nu niet nodig, maar het is zonde als hij in de garage bij Oss blijft staan.
_________________________________________
The Dark Knight


30 jun 2019 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Porsche 964 C4 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
48607


30 jun 2019 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 C4 - Na 3 jaar stalling Verkopen???
Dank voor de upload. Zal m ook bij occasions zetten met link naar mn album
_________________________________________
The Dark Knight


01 jul 2019 11:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joris_h


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.