Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:53



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Porsche in 'straatrace' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Porsche in 'straatrace'
MOD: Afgesplitst van Porsche ramt Toyota na 'straatrace' daar De Heren Walter & Casper van Wijngaarden hun eigen topic verdienen :idea:

Helaas weer een ongeval door 'mensen' die zich niet normaal kunnen gedragen in het verkeer:

Meisje (15) doodgereden in Heerhugowaard, mogelijk straatracel

Is ook weer een Porsche bij betrokken, ik hoop niet iemand van hier.


20 jun 2019 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Te triest voor woorden. En de advocaat van de bestuurder zal het er wel op gooien dat dat meisje nooit op dat tijdstip had mogen fietsen en al thuis had moeten wezen....
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 jun 2019 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ik las het net idd, daar werd niet genoemd dat een Porsche er bij betrokken zou zijn.
Ik heb een dochter van 16 welke de laatste week een paar examen feestjes heeft gehad.
Er zal maar een agent aan je deur staan ipv haar welke de sleutel is vergeten :cry:
_________________________________________
Mvg,

René


20 jun 2019 11:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Staat een nieuwsbericht met stukje film. Daar staat een beschadigde Porsche Cayenne en een schadevrije BMW 5. Puppies van midden 20 zijn aangehouden.

https://www.heerhugowaardcentraal.nl/ni ... aard-video
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 jun 2019 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Verschrikkelijk. :cry:

En groot respect voor alle hulpverleners bij zoiets, je zal 't maar moeten in kaart brengen en afhandelen, ik zou 't niet kunnen..
En wat MY00 zegt, iets wat je nooit hoopt mee te maken, zowel niet als degene die de deur opent, maar zou ook de agent niet willen zijn die dergelijk nieuws moet brengen..
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


20 jun 2019 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Zeer triest dit. Veel sterkte voor de mensen die achterblijven!
Ik moet er niet aan denken dat mij over 12 jaar verteld wordt door een agent dat mijn dochter er niet meer is... Tevens zou ik als vader er ook kapot van zijn als ze vertellen dat mijn zoon met een mogelijke straatrace iemand heeft doodgereden...


20 jun 2019 13:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Niet om iets goed te praten of zo en het blijft natuurlijk heel triest, maar van wat ik gehoord heb was hier niet echt sprake van een straatrace zoals die vader en zoon van hierboven.
Twee vrienden komen samen voor een verkeerslicht. Ze hebben geen drank op. Als het licht op groen gaat trekken ze snel op (twee jonge mannen, een Porsche en een dikke BMW....) en rijden op het volgende verkeerslicht af dat ook op groen staat.
Ondertussen rijden ze (veel?) sneller dan de toegestane 50km/h. Het meisje besluit over te steken terwijl het licht voor haar op rood staat. Mogelijk schat ze de snelheid van de twee auto's verkeerd in of heeft ze de auto's zelfs helemaal niet gezien.
Of het echt zo gebeurd is, ik weet het niet, onderzoek zal het uitwijzen. Hoe dan ook, het resultaat is verschrikkelijk!
Had het ongeluk niet gebeurd als de mannen 50 hadden gereden? Hadden ze dan in het donker het meisje wel op tijd gezien? Hadden ze dan wel op tijd kunnen stoppen? Had het meisje dan de auto's wel gezien en niet overgestoken?
We zullen het nooit weten. Ik wil maar zeggen, een moment van onachtzaamheid of onverantwoord rijgedrag kan enorme gevolgen hebben. En ik ben bang dat we ons daar allemaal wel eens in meer of mindere mate schuldig aan gemaakt hebben, ik in ieder geval wel.
En als ik dit soort verhalen lees of hoor dan neem ik mij weer voor om hier lering uit te trekken en hoop ik maar dat het mij bespaard zal blijven.
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.


20 jun 2019 22:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ik heb ook geprobeerd om erachter te komen waar de achtergrond ligt van het verhaal mbt "straatrace". Ik heb het nergens anders gelezen dan in de pers, die in dit soort zaken over het algemeen slechts melden wat ze horen van getuigen die niets gezien hebben. Een Porsche en een BMW, twee jonge mannen. Het zal wel een straatrace zijn geweest........
Ik ben benieuwd of we straks door dezelfde persmensen die dit bericht de wereld in hebben geslingerd, geïnformeerd worden over de uiteindelijke werkelijke toedracht.
En wat het vermelden van de merken van de betrokken voertuigen ertoe doen is mij een volstrekt raadsel. Stel nou dat het een Renault Twingo was geweest met een Daihatsu Charade. Ik noem maar wat. Zouden die merken dan ook genoemd worden?
Al met al natuurlijk erg triest, maar dat is elk ongeval met ernstige gevolgen.


21 jun 2019 0:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Subdriver schreef:
Had het ongeluk niet gebeurd als de mannen 50 hadden gereden? Hadden ze dan in het donker het meisje wel op tijd gezien? Hadden ze dan wel op tijd kunnen stoppen? Had het meisje dan de auto's wel gezien en niet overgestoken?.


En daar zit nu precies het katje. Misschien was het dan wel net niet gebeurt.

Dit ook de rede waarom ik helemaal geen alcohol drink als ik erna moet rijden. Ik weet dat het mag, maar je zult maar een ernstig ongeluk krijgen als je 3 pilsjes op heb. Ik zal me dan altijd blijven afvragen wat als ik niet gedronken zou hebben.
_________________________________________
Mvg,

René


21 jun 2019 8:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche in 'straatrace'
Jongens en meisjes, tuurlijk vinden we van kiet gaan leuk, maar ik denk wel dat we ten alle tijden een beetje normaal moeten doen in de bebouwde kom, overal zijn mensen en kinderen en dieren, stevig rijden daar waar het kan prima, zelf risico nemen prima, spelen (onverantwoord rijgedrag) met het leven van anderen, blijft een heel tricky gebeuren. En ik heb sterk mijn twijfels of je je snelle Porsche mee moet geven aan tieners of twintigers ... bij de jongeren schijnen nog niet alle hersendelen volledig te zijn ontwikkeld, met name wat de inschatting van gevaar betreft ...

Wel opvallend dat de link: slachtoffer kind + Porsche + Straatrace weer heel snel is gemaakt.
_________________________________________
'Life is what you make it!'


21 jun 2019 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Porsche in 'straatrace'
Zie net op TV dat de minister van justitie het tuig noemt dat keihard aangepakt moet worden.
Klaarblijkelijk is hij al geïnformeerd aangaande het onderzoek of spreekt hij voor zijn beurt? :scratch:


21 jun 2019 19:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche in 'straatrace'
Ik ben bang voor het laatste ...


21 jun 2019 21:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Porsche in 'straatrace'
Dat is juist het geleuter alhier van alle dag:
Iedereen vindt het onacceptabel en moet aangepakt worden en vervolgens doet iedereen een plas en gaat over tot de (wan)orde van de dag en gebeurd er verder helemaal niets.


21 jun 2019 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche in 'straatrace'
Jij rijdt overal netjes de maximum snelheid? :popcorn:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 jun 2019 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Subdriver schreef:
Niet om iets goed te praten of zo.


... en dat is natuurlijk precies wat je daarna deed.

Subdriver schreef:
Had het ongeluk niet gebeurd als de mannen 50 hadden gereden? Hadden ze dan in het donker het meisje wel op tijd gezien? Hadden ze dan wel op tijd kunnen stoppen? Had het meisje dan de auto's wel gezien en niet overgestoken?
We zullen het nooit weten.


Jawel hoor, dat gaan we wel weten. Want de strepen op 't asfalt van 't remmen liggen niet, daar weet de forensische recherche wel raad mee.


21 jun 2019 22:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
hansw schreef:
Subdriver schreef:
Niet om iets goed te praten of zo.


... en dat is natuurlijk precies wat je daarna deed.


Ik heb niets goedgepraat, ik heb alleen een alternatief kader willen schetsen. Lees mijn post nog eens rustig na.

hansw schreef:
Subdriver schreef:
Had het ongeluk niet gebeurd als de mannen 50 hadden gereden? Hadden ze dan in het donker het meisje wel op tijd gezien? Hadden ze dan wel op tijd kunnen stoppen? Had het meisje dan de auto's wel gezien en niet overgestoken?
We zullen het nooit weten.


Jawel hoor, dat gaan we wel weten. Want de strepen op 't asfalt van 't remmen liggen niet, daar weet de forensische recherche wel raad mee.


De recherche zal aan de hand van de lengte van de strepen vast wel kunnen vaststellen hoe snel de mannen gereden hebben maar ik denk niet dat zij daarmee met zekerheid antwoord kunnen geven op de vraag wat er gebeurd zou zijn als de mannen niet harder dan 50 hadden gereden.
Tenzij natuurlijk uit de berekeningen blijkt dat zij zich wel aan de maximum snelheid hebben gehouden (wat niet waarschijnlijk is) dan is het antwoord duidelijk.


22 jun 2019 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche in 'straatrace'
Sodemieters, zo had ik gisteravond zelf een piepende banden momentje ... met een autootje met jongeren dat de voorrangsweg waarop ik reed over kroop ... een ongeluk zit in een klein hoekje ... maar liep goed af gelukkig ... vol in de remmen en er omheen, mijn fout, ze kunnen die snelheid blijkbaar niet inschatten ... :shock:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


22 jun 2019 11:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porsche in 'straatrace'
Was je aan t racen? :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


22 jun 2019 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Porsche in 'straatrace'
Als je 100 rijdt waar max 50 mag dan ben je een hele grote piemel.
Dan past alleen respect voor anderen ipv je eruit proberen te kletsen met een slimme advocaat.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 jun 2019 22:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: L5S1, Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.