Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 10:49

Toen bij mij bij de AKK bleek dat de motor gereviseerd moest worden heb ik onderhandeld over de prijs en hem naar Resto laten brengen. Ik vind het ook een prettig idee dat er wat aan het koelsysteem aangepast is en aan het IMS evenals de versterking met stalen cilinderbussen.
Kosten destijds ongeveer 10K.
De kans dat er nu nog wat mis gaat is nihil.
Ik zou bij aanschaf van een los gereviseerd motorblok wel precies willen weten wat er allemaal gedaan/aangepast is.

Succes met de beslissing!

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 10:52

Maarten schreef:Nette prijs.

Zuur verhaal. Ik vraag me dan toch ook af wat er in het verleden aan dat blok is gedaan...


Ik lees iets over de 6e cilinder, lagers en IMS ...

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 11:21

Ja precies, en ik vertrouw het hele verhaal inmiddels natuurlijk niet meer....

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 11:27

Revisie komt hier op ongeveer 12.000. Het ruilblok is geen gebruikt blok maar een gereviseerde in Duitsland. Ze hebben hier contacten met een firma die er een paar tegelijk schijnen te doen, waardoor het wat goedkoper kan. Ze komen nog met een prijsopgave en dan beslis ik wel wat te doen...dank voor het meedenken weer.
Ik ben misschien te goed van vertrouwen geweest, maar ik vertrouw liever één teveel dan dat ik iedereen ga wantrouwen. En anders is het domme pech, hoe dan ook:
voorwaarts!

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 12:14

ik weet toevallig via via dat een ruilmotor met (beperkte garantie) toch al gauw 7500,- kost (gekocht in Duitsland)... Voor dat geld ben je nog niet klaar, wat inbouwen enz. kost ook geld.
Ik zou het met Kheldar eens zijn; revisie en dan weer lekker rijden.


... maar wel een erg pijnlijk verhaal... balen hoor

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 12:47

MarkS schreef:
Maarten schreef:Nette prijs.

Zuur verhaal. Ik vraag me dan toch ook af wat er in het verleden aan dat blok is gedaan...


Ik lees iets over de 6e cilinder, lagers en IMS ...

Dat dus. Lijkt me gevalletje Bob de Bouwert.

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 12:48

@maarten: heel simpel. Waterpomp langzaam stuk aan het gaan. Alles te heet door verminderende koelwatercirculatie. Zuiger krijgt te veel speling en gaat krassen en loopt in het extreme geval vast. Krak. Hoogste kans in de cilinder die standaard het heetst loopt, #6

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 12:54

TomS schreef:Revisie komt hier op ongeveer 12.000. Het ruilblok is geen gebruikt blok maar een gereviseerde in Duitsland.!


Hier deze
https://9lf.de/gb/engine/283-911-996-38 ... epair.html
Of deze
https://9lf.de/gb/carrera/275-996-997-m ... hange.html
Ik zou het wel weten!!!

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 13:05

Kheldar schreef:@maarten: heel simpel. Waterpomp langzaam stuk aan het gaan. Alles te heet door verminderende koelwatercirculatie. Zuiger krijgt te veel speling en gaat krassen en loopt in het extreme geval vast. Krak. Hoogste kans in de cilinder die standaard het heetst loopt, #6

Ok. Maar zo te lezen is dat dus al een keer eerder gebeurd....

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 13:06

Kheldar schreef:@maarten: heel simpel. Waterpomp langzaam stuk aan het gaan. Alles te heet door verminderende koelwatercirculatie. Zuiger krijgt te veel speling en gaat krassen en loopt in het extreme geval vast. Krak. Hoogste kans in de cilinder die standaard het heetst loopt, #6


We snappen wel waarom het die cilinder betreft maar het wordt wat mistig en extra zuur voor Tom als voor aanschaf al wordt aangegeven dat hier al naar gekeken is en werkzaamheden aan zouden hebben plaatsgevonden ...

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 13:06

Je was me net voor ... :mrgreen:

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 13:23

Ja ... sorry niet de hele historie weer gelezen ... ik beken... ja zeker zuur ... dat komt dus vaker voor met (Porsche) specialisten die zeer kundig zijn maar (nog) niet veel kaas hebben gegeten van de waterkokers en de specifieke red flags. Bij een AKK wordt vaak maar oppervlakkig gekeken. Niet eens de fuel trims, cam deviation, en andere variabelen worden uitgelezen. Kan vaak al info bevatten over mogelijke problemen.

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 14:05

Ben dan ook wel benieuwd welke specialist dit was, of ik heb er overheen gelezen.

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 14:44

Ik ga niemand hier aan de schandpaal nagelen, simpelweg omdat het een welles- nietes spelletje wordt. Ik heb zo mijn eigen ideeën maar die hou ik voor mezelf..

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 16:06

Is wel beroerd dat je nu meteen al tegen deze problemen moet aanlopen. Dik balen en kost je een bom duiten om weer goed te krijgen. Jammer... Sterkte ermee!

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 16:10

Dank je, ik had me erop ingesteld dat een highperformance car geld kost, deze iets meer helaas.

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 17:01

Shit man, balen voor je.
Succes/sterkte met de afhandeling en de overweging wat nu te doen.(Resto :idea: ).

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 17:06

Dank! Resto en Nederland zijn wat te ver weg voor mij.....

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 17:24

Ja dat snap ik, ze zijn wel erg bekend met dit euvel.
Hoop voor je dat je dan wat vind iets dichter in de buurt.

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 19:02

De links die ik je stuurden zijn voor totaal gerevisserd 3.8 blok met volledig ductiel-gietijzeren bussen. Dus bombenfest, nog sterker dan de standaard revisie met uitgefreesde cilinders en inserts zoals de meeste revisies gedaan worden. Door een van de meest gerenommeerde revisiebedrijven in DE. 12.500euro incl btw. Bijna Evenveel als jouw aangeboden revisie. En je hebt er een bak koppel bij.

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 20:26

TomS schreef:Dank! Resto en Nederland zijn wat te ver weg voor mij.....


Of je bouwt de motor zelf uit, stuurt die in een krat verzekerd naar Resto, en bouwt de motor daarna weer zelf in.

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

11 sep 2019 20:40

Is ook een goed plan op zichzelf, maar daar kom ik niet aan toe, teveel andere dingen te doen hier!

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

18 okt 2019 9:42

Nou, de nieuwe motor is inmiddels gekoppeld aan een nieuw vliegwiel en nieuwe koppelingsgroep en staat weer in de auto. Hij heeft inmiddels even gedraaid, maar er bleken twee slangen vanaf het begin verkeerd gemonteerd te zijn geweest....de eerste motor die men ontving moest terug omdat er maar op één bank een sensor voor de nokkenas zat, de mijne had een sensor op beide banken...

Nu is het wachten op de reparatie van de rechter achtervelg, daar zit een scheurtje in en volgende week haal ik de auto op (na "even" met de bank te hebben gebeld natuurlijk, lol!). Prijzig autootje inmiddels, hij blijft bij me tot mijn einde, het heeft geen zin meer hem te verkopen voor een normale marktprijs.

Nou, ja, ik weet nu wat ik heb zullen we maar zeggen.

Afbeelding

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

18 okt 2019 19:14

Kheldar schreef:De links die ik je stuurden zijn voor totaal gerevisserd 3.8 blok met volledig ductiel-gietijzeren bussen. Dus bombenfest, nog sterker dan de standaard revisie met uitgefreesde cilinders en inserts zoals de meeste revisies gedaan worden. Door een van de meest gerenommeerde revisiebedrijven in DE. 12.500euro incl btw. Bijna Evenveel als jouw aangeboden revisie. En je hebt er een bak koppel bij.


Ik heb die van mij ook daar laten reviseren, via mijn specialist in NL; nu 2 jaar en 20k kms verder en nog altijd erg tevreden met de motor. :drive:

Re: Voorstellen en wat 996 vragen.

19 okt 2019 13:33

Ik heb het door mijn "garagiste" laten regelen, hij betrekt de motor van de grootste specialist in Frankrijk, heeft hij heel goede ervaringen mee, ze doen niets anders..
11.000 euro.. slik.
Plaats een reactie