Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 15:34



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Update Porsche 912 LWB project 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Update Porsche 912 LWB project
Allen,

Na een introductieberichtje een tijdje geleden, nu een korte update, maar zeker ook vragen. Het is niet het eerste project, maar wel een eerste Porsche, en daar zijn jullie ervaringsdeskundigen in.

De 912 LWB is geheel gestript door mijn vader die (als gepensioneerde) hier meer tijd voor heeft. Alles (bekleding, lijmresten, dempingsmateriaal etc.) aan de binnenkant is verwijderd.
De auto is best hard, een paar punten zijn ondertussen van nieuwe (handmade) plaatdelen voorzien.
Dit neemt mijn vader voor zijn rekening, hij last alles ertussen (dus geen plaatwerk over elkaar). Monnikenwerk, maar uiteindelijk wel netjes en onzichtbaar.
Ondertussen hebben we bij HMD een kantelbrug gekocht. Als de body verder ontdaan is van de wielen/armen gaat hij aan de kantelbrug en kan er schoonmaak- en laswerk aan de onderzijde verricht worden.

Blok en bak zijn eruit, hier zit een 50 jarig olie-zandmengsel op. Deze set is richting mij gegaan, waarna ik het schoonmaken hiervan voor mijn rekening neem.
Dasty en remmenreiniger helpen me hierbij. Niet als nieuw, maar schoon iig wel.
To do: nieuwe keerringen plaatsen.

Ook de assen zijn schoongemaakt en gaan voorzien worden van nieuw vet en nieuwe hoezen (iemand idee hoe ik ze op speling kan controleren?)

Het blok lekt iig bij de kleppendeksel en tussen klop en cilinder.
De motor loopt niet, een koude-motor-compressie gaf een resultaat van 8 bar op alle cilinders (iemand advies voor plan van aanpak - meer meten etc?)
Nu al het plaatwerk van de motor verwijderen, ontdoen van alle viezigheid en weer in een goede kleur zetten (is zwart origineel?)
Wat is 'normaal' de kleur van de kleppendeksels?

Terug naar de body: het doel is om (na het laswerk wat nu bekend is) de auto te laten stralen en direct in de epoxy primer te laten zetten.
Natuurlijk zullen er dan nog wat gaten vrijvallen waarna dit opgelost dient te worden.

Ik zal proberen een aantal foto's toe te voegen en hier updates te posten.
Tips zijn meer dan welkom, vaak zijn zaken vanzelfsprekend omdat je iets al vaker gedaan het, maar ik hoor ze graag!

Gr. Antoine

album/album_personal.php?user_id=22718


28 jun 2019 15:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
Webers of Solex? Ik heb mijn splitshaft Solexen omgebouwd naar singleshaft. Niet goedkoop maar wel beter voor af te stellen. Solexparts heb ik uot Italië laten komen. Heb zelf het blok uit elkaar getrokken, alles nieuw (lagers, krukas, zuigers en cilinders etc etc). Prijzig, maar dan rij je met een gerust hart rond.

Sandelplan356 is de shop waar ik deze onderdelen koop. Aanrader voor motoronderdelen!


28 jun 2019 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
75494754957549675497
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


30 jun 2019 6:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Zwarte 911 SC uit '78.
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
Dapper project, Antoine... :shock:
Ik ga het volgen...maar weet er nog minder van dan jij... :popcorn:


06 aug 2019 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
Succes met jullie project!
Ga ik zeker volgen! :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


06 aug 2019 12:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
Ik zie dat mijn vorige bericht alweer 4 maanden oud is, tijd voor een update.

Ophanging/assen en alles wat eraf kon, is gedemonteerd, toen de body in de kantelbrug gehangen, wat is dat een geweldig ding zeg, je kunt de auto dus roteren en om de 30 graden vastzetten. Dit maakt het werk voor een 65 plusser iig een stuk gemakkelijker. Op deze manier is er op diverse plaatsen laswerk verricht, van kleine deeltjes tot een nieuwe floorpan front.
Daarna is de auto opgehaald door Bert Spies die het straalwerk verricht en daarna epoxy primer (zie foto) aanbrengt. Ondertussen is er dan tijd om motorkap, spatborden en deuren aan te pakken, ook die hebben 50 jaar achter de kiezen en kunnen wat aandacht gebruiken.

Motor en versnellingsbak is hoofdzakelijk mijn deel, vele uren schoonmaakwerk, Dasty en remmenreiniger,,,,maar dan heb je ook wat. Bak is schoongemaakt en krijgt nieuwe keerringen aan alle zijden. Motor bijna geheel gedemonteerd. Cilinders zijn best OK, 2 zuigers zijn echter beschadigd. Hiervoor is nieuwe cilinder/zuigerset besteld, oplappen/honen/andere zuigers was niet heel interessant. Van de koppen heb ik diverse maten conform handboek nagemeten, kleppen opnieuw ingeslepen en weer volgens handboek gemonteerd.

De axiale speling van de krukas is conform specificaties (0,14). Drijfstang lagers gecontroleerd op speling, is nihil en binnen spec. Ik zie geen technische noodzaak het blok verder uit elkaar te halen dan dit. Alle motor(plaat)delen ed (62 delen in totaal incl. ophanging ed.) zijn naar de poedercoater gegaan en alweer terug, geweldig hoe het er weer uit ziet.

Uiteraard heb ik nog wat vragen voor jullie:
1: Vliegwielmoer: ik bestel een nieuwe, iemand ervaring met aandraaien op 500 Nm en welke Loctite?
2: Boutjes/moeren voor plaatwerk motorruimte in het algemeen - wat hoort/is het advies/waar te koop?
3: 8 x Olie-retour-buisjes (alu) - kunnen die hergebruikt worden?
4: Is er een overzicht voor een 69-er met alle kleuren en posities (motorruimte - binnenkanten spatborden - onderkant - kofferruimte etc)?
5: is er naast de pakking, ook kit nodig bij monteren van de oliezeef ?

Verder nog tips/trucs adviezen?

Bedankt & groeten,
Antoine

album/album_page.php?pic_id=75905


21 okt 2019 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
Afbeelding

Strak hoor :thumleft:

Kan je helaas met je vragen niet verder helpen.. :oops:


21 okt 2019 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
Prachtig project zeg! Zou willen dat mijn vader er zin in had :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 okt 2019 8:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
ik kan je helaas niet helpen met je vragen, maar ga dit wel volgen!

Keep up the good work! :cheers:


22 okt 2019 8:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
Antoine Gelderland schreef:
Uiteraard heb ik nog wat vragen voor jullie:
1: Vliegwielmoer: ik bestel een nieuwe, iemand ervaring met aandraaien op 500 Nm en welke Loctite?
2: Boutjes/moeren voor plaatwerk motorruimte in het algemeen - wat hoort/is het advies/waar te koop?
3: 8 x Olie-retour-buisjes (alu) - kunnen die hergebruikt worden?
4: Is er een overzicht voor een 69-er met alle kleuren en posities (motorruimte - binnenkanten spatborden - onderkant - kofferruimte etc)?
5: is er naast de pakking, ook kit nodig bij monteren van de oliezeef ?


1: Geen loctite
2: Platte en 6-kanten met slot, vernikkeld
3: Niet slim
4: Google en de Amerikaanse Registry
5: Nee
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


24 okt 2019 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
@5:
Afbeelding
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


24 okt 2019 16:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
Die boutjes zijn ook te koop bij Sandelplan. Stickers ook.


24 okt 2019 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht Re: Update Porsche 912 LWB project
Mooi project en zie al mooie resutaten. Leuk om te volgen. Succes :salut:


25 okt 2019 7:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ticcie, Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.