Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 15:21



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ach, het is met Tesla rijders hetzelfde als met alle lease rijders. Vroeger stond je stoer tegen elkaar te vertellen hoeveel pk’s je had. Tegenwoordig sta je op te scheppen dat je voor 100 Euro netto in de maand rijdt. Dat was met de 14% bijtelling op (net wat te krappe, maar oh zo goedkope) Volvo V40’s ook. Of de 14% Meganes, waar de caravan ineens niet meer achter hoefde.

Dan dat voorkomen/uiterlijk. Vroeger wilde iedereen iets aparts, niet de Opel Astra/VW Golf die iedereen had. Tegenwoordig rijdt iedereen in dezelfde auto, zelfs dezelfde kleur, om maar een Euro te kunnen besparen.

Ik denk dat het betoog van Rob hierboven voor een groot deel waar is.

Maar ik zit vooral te wachten op de eerste Rijdende Rechter aflevering waar mensen piepen over het gebruik van de laadpalen in de straat ;)

Leuk gesprek van gisteren trouwens: een oma gaat een elektrische VW eUP rijden. Handig, en veel beter voor het milieu in de stad. De kleinkinderen staan te juichen en hebben via school hier de nodige emotionele druk uitgevoerd! (Ja oma, want als er meer elektrisch gereden wordt, blijft er een betere wereld voor ons achter!). Haar kinderen rijden overigens in diezelfde stad rond in BMW’s, 6- en 8-cilinders.


09 feb 2020 10:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Rob69 schreef:
Ik was ook in de markt voor een gebruikte Tesla Model S voor privé gebruik. Maar wat bleek; het merendeel verdwijnt na vijf jaar naar Duitsland of België waardoor de keuze beperkt blijft en voor relatief hoge bedragen. 45.000 - 50.000 euro voor een gebruikte auto van vijf jaar oud en 1,5ton op de teller kwam er thuis niet door. Dus werd het een Lexus IS 300 hybrid; voor de helft van het geld en minder dan 40k op de teller. Ben er -meer dan- tevreden mee.
Maar wat blijft knagen zijn de hoge subsidies die wij geven op elektrische auto's (het was tot 70k op een Tesla Model S) en dat deze na vijf jaar gewoon uit Nederland verdwijnen. Terwijl ik daar belasting voor heb betaald. Het klopt gewoon niet.

Af en toe spreek ik iemand die een Tesla rijdt; die zijn er dan zo lyrisch over (en ja hoor, een Model S rijdt lekker en is rap) dat bijna een religie lijkt. Zo overtuigd zijn deze mensen van hun (morele) gelijk. Ai, uit de geschiedenis blijkt dat dit een beproefd conflict recept is.
Maar goed; ieder mens heeft zijn recht en vrijheid (godzijdank) om te geloven van hij of zij wil. Put your money where you're mouth is denk ik dan. Maar hoe kan het dan dat in 2018 in totaal 5.622 Model S zijn verkocht en in 2019 maar een kleine 527? En maar vijf in 2020. Is die auto dan opeens zo slecht geworden? Of is Model 3 ineens zo goed worden? Maar waarom wordt die dan niet in januari vergelijkbaar goed verkocht als in 2019?
My2cents voor alle Tesla of andere elektrische rijders: als je er daadwerkelijk van bent overtuigd dat dit de mobiliteit van de toekomst is en alle gewone auto's ouwe meuk zijn; schrijf dan even een briefje aan Wobke Hoekstra met het verzoek om a) de volle bijtelling en b) de volle MRB te betalen. Met deze bijdrage wordt uw doel sneller bereikt. De eerste Tesla rijder die mij aantoont bovenstaande belastingen te voldoen kan bij mij een kistje Barolo afhalen.
Tot die tijd: graag een toontje lager zingen (die hoge toon zingt u namelijk dankzij mijn belasting betaling) en een klein beetje respect voor de particuliere rijder die niet zomaar 45-50k op tafel legt. Laten we het leuk houden.




+1

En zo is het en niet anders ! 4% bijtelling/4% bijtelling/4% bijtelling
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


09 feb 2020 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Lekker genuanceerd..


09 feb 2020 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dit draadje is definitief ontspoord


09 feb 2020 13:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Over 5-10 jaar betalen de rijders van elektrische auto's weer evenveel bijtelling en wegenbelasting als de rest en dan is dat probleem ook weer opgelost. Tegen die tijd zijn er vast ook meer aantrekkelijke, verbeterde electrische auto's op de markt gekomen.
Zou mooi zijn als ik dan voor 50K een 5 jaar oude ruime EV uit het hogere segment op de oprit kan zetten.


09 feb 2020 13:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mag ik dan de eerste Tesla rijder zijn hier die jullie allemaal even heel erg hartelijk bedankt voor al jullie belastingcentjes!! Chapeau, we genieten er met volle teugen van :thumleft:

Kunnen we nu weer ontopic:
Iemand al vernomen of de carwash functie nog komt?
Ik zet altijd voor de zekerheid alle systemen uit als ik ga.
_________________________________________
footers zuigen! :D


09 feb 2020 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
2 vragen aan Rob;
-Hoeveel subsidie zat er op die hybride van je?
-Maak je toevallig gebruik van de hypotheekrenteaftrek?
Dat laatste is namelijk een subsidie op eigenhuizenbezit. Daar betaal ik aan mee.
Graag een toontje lager dus :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 feb 2020 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Hi CSV,
Geen subsidie op de hybrid en de volle mep MRB per maand. En ik woon in een koophuis zoals bijna 58% van Nederland.
Maar ik loop daar niet mee te koop :thumleft:
Voor alle duidelijkheid; ik heb niets tegen Tesla. Ze zien er mooi uit (mijn mening), rijden goed en hebben een acceptabele range. Ik kan alleen niet de bijna religieuze standpunten van Tesla rijders ten opzichte van andere auto's rijmen met de scherpe dalingen van de verkoopaantallen. Daarom ook de oproep aan alle Tesla en andere elektrische rijders: betaal vrijwillig de normale auto belastingen (bijtelling & MRB) zodat het doel - emissieloos rijden- sneller wordt gehaald.
Het kistje Barolo staat intussen klaar. Bij jij de eerste Cazzo?
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


09 feb 2020 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
De scherpe verkoopdaling is door Alfred al uitgelegd.
Maar ik begrijp dat subsidie op huizenbezit wel mag, maar op auto's niet. Apart.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 feb 2020 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dat is een beetje appels met peren vergelijken, Paul.
Een koopwoning/appartement is voor een heel groot deel van de bevolking financieel haalbaar.
Een EV is dat financieel niet voor het overgrote deel van de mensen, maar ze moeten er wel voor betalen.
Het gros van de Tesla's zijn lease auto's waarvan de rijders, als ze hem zelf hadden moeten betalen voor wat anders gekozen zouden hebben.

De gemiddelde Nederlander koopt een auto van ca 10-15K.

Al zouden ze willen dan is 50K-100K nog altijd ver buiten bereik.
Ik ben ook meer rechts georiënteerd maar 70K subsidie op een auto van >100K die voor jan met de pet volledig onbereikbaar is vind ik echt schunnig.


09 feb 2020 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Subsidie op auto's mag van mij hoor; ik stoor mij alleen aan degenen die er mee te koop lopen. :cheers:
Maar je snijdt een goed punt aan; de huizenmarkt. In Nederland is deze flink verstoord door allerlei subsidies en heffingen. Als woningeigenaar heb ik hypotheekrente aftrek maar die wordt bijna teniet gedaan door het huurwaardeforfait. De wet Hillen is namelijk afgeschaft; bij geringe hypotheekschuld bouwde ook het huurwaardeforfait verder af. Jammer maar is niet anders.
Het grootste deel van mijn eerste woning heb ik direct vanaf mijn spaarrekening betaald; bij de volgende stappen hebben gefinancierd uit de overwaarde van het verkochte huis. Momenteel heb ik voor mijn kinderen spaarrekeningen lopen die ze straks kunnen gebruiken voor de koop van hun eerste huis; daar betaal ik overigens wel box3 belasting over. Maar dat heb ik er graag voor over.
Van mij mag de hypotheekrente aftrek per vandaag stoppen; maar dan moeten ook de andere lasten (zoals het huurwaardeforfait) ook stoppen. En moet er een herijking komen op de tarieven voor inkomstenbelasting. Ik begrijp echter ook dat hierdoor mensen in problemen kunnen komen; een dak boven je hoofd is een van de eerste levensbehoeften (dit itt een auto, maar daar hebben we het toch niet meer over?).
:drive:
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


09 feb 2020 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik lees heel veel ongezonde jaloezie, wat uiteindelijk gewoon draait om ‘hullie krijgen een voordeeltje en ik niet en dat is niet eerlijk’.

Het is feitelijk niets anders als naar je hoofd toegeworpen krijgen dat je een kleine jippie hebt als je een Porsche rijdt.

Fraai is het niet. Maar ik kan er toch om lachen. :mrgreen:


09 feb 2020 17:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik heb een goedlopend eigen bedrijf en zou ook zakelijk een Tesla kunnen rijden. Dat ik er geen heb heeft met andere redenen te maken. Ik denk alleen ook nog wel eens aan andere (minderbedeelde) mensen.
Je kunt deze mensen natuurlijk ook hard uitlachen, dat zegt iets over hoe je in het leven staat.


09 feb 2020 17:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son leest (te) veel ... :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 feb 2020 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ewout schreef:
Ik heb een goedlopend eigen bedrijf en zou ook zakelijk een Tesla kunnen rijden. Dat ik er geen heb heeft met andere redenen te maken. Ik denk alleen ook nog wel eens aan andere (minderbedeelde) mensen.
Je kunt deze mensen natuurlijk ook hard uitlachen, dat zegt iets over hoe je in het leven staat.

Kapperszaak toch? :mrgreen:
DS lacht niemand uit, hij lacht om de jaloerse reacties hier.
Verder is het zo dat niemand meebetaalt aan mijn Tesla, ik krijg een aantal fiscale kortingen, geen subsidie. Dat is toch net iets anders.
Overigens zou ik er geen enkele moeite mee hebben om wel subsidie op te strijken als die er was. :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 feb 2020 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
een aantal fiscale kortingen

die bij Wobke inleveren is ook goed voor een kistje Barolo! :thumleft:
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


09 feb 2020 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
DS lacht niemand uit, hij lacht om de jaloerse reacties hier.


Dat dus.


09 feb 2020 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Afgunst siert echt niemand, sommige reacties hierboven zijn echt van een niveau.. zonde. Anyhoos, laat toch iedereen lekker rijden waar hij/zij in wilt, en vooral, laten we weer op een normaal niveau met elkaar hier leuteren over tesla’s of andere ev’s, hebben we meer aan lijkt me. Iemand al de uitgebreide autopilot besteld/mee gereden? Twijfel niet heel erg om het aan te schaffen, maar ben wel benieuwd naar ervaringen (ik gebruik de normale autopilot ook niet veel dus ik laat het voorbij gaan)


09 feb 2020 23:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
mark996 schreef:
Iemand al de uitgebreide autopilot besteld/mee gereden? Twijfel niet heel erg om het aan te schaffen, maar ben wel benieuwd naar ervaringen (ik gebruik de normale autopilot ook niet veel dus ik laat het voorbij gaan)


Ik heb FSD. Op zich is er weinig mis met het systeem. Het kan ongelofelijk veel. Alleen: in de EU hanteren we de ‘veiligheidsregels’ van de UN als het gaat om autonoom rijden. Daardoor is het systeem hier enorm beperkt en daarmee onbruikbaar.

Als je volgt hoe traag de besluitvorming daar gaat en hoe ver ze achterlopen gaat het nog heel lang duren voordat we in Europa op het niveau zitten van de VS nu.

Ik schat zelf in dat in de VS binnen 5 jaar autonoom rijden mogelijk is en dat het in de EU (mede ook vanwege de bizarre weginrichtingen die we hier allemaal kennen) zeker 20 jaar langer gaat duren.


10 feb 2020 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dus nog maar even wachten hiermee, in potentie is dit een topsysteem lijkt me (tenzij je blijft hangen in het huidige gedachtengoed dat auto’s op benzine moeten rijden, en zeker niet zelf mogen rijden etc). Ik wacht nog even de regelgeving af met betrekking tot FSD, kan het altijd nog bestellen


10 feb 2020 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mijn broer heeft Autopilot op zn X. Ik vind het niet fijn rijden. Ding schat situaties net iets anders in dan ikzelf zou doen, gaat bijv remmen op momenten dat dat niet nodig is of als hij gevaar ziet dat er niet is. Rijdt daardoor onrustig. Moet zeggen dat het wel went, maar echt lekker rijdt het (nog) niet.
Actieve cruisecontrole is eigenlijk het enige wat ik gebruik, met name in de file.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 feb 2020 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Visioen van zelfrijdende auto is voorlopig verdampt

https://www.volkskrant.nl/economie/visi ... ~b5794dcf/
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 feb 2020 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Volledig autonoom tijden op snelwegen is m.i. wel reeel. Maar in de binnenstad van Amsterdam bijv (of welke europese stasd dan ook) is het een lastige uitdaging.


10 feb 2020 11:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mee eens.

Maar eerlijk gezegd: in de binnenstad van Amsterdam wil je ook als mens liever niet rijden, vanwege de fietsers die als bijen om je heen zwermen.


10 feb 2020 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Jaloers?
Op wat precies? :scratch:

Zag deze net passeren, misschien iemand van hier? :mrgreen:

Afbeelding
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 feb 2020 14:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.