Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:44



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
arenarood schreef:
Ik weet niet of deze al gepost is :popcorn: :

https://insideevs.com/news/397163/jp-se ... ip-satire/



:shock: :mrgreen:

Alles waar het hier al 20, 30 pagina's over gaat samengevat in één video :thumleft: :res:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 feb 2020 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
w.w.doet. schreef:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/grote-zorgen-over-ondergronds-laden-van-elektrische-autos/ar-BB10g3xm?li=BBoPOOe

Lees hier boven over ondergronds laden !

:thumleft:



Cazzo Super Veloce schreef:
Is het ook carnaval in Leiden?



Ho ho verkleedfeest !!! en niet als indiaan of chinees !!!

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerk ... li=BBoPOOe


:res: maar niet voor onze cultuur!


Wat zijn we toch een land van bangerikken aan het worden.

Recent had je een geval van een brand in een parkeergarage. Natuurlijk kreeg de ladende Tesla de schuld, maar het bleek een Opel (en nee, geen hybride of Ampera) die vlam had gevat.

Zover mij bekend zijn er exact 0 gevallen met een BEV waar het enorm fout ging. Daarnaast vat een ICE veel vaker vlam dan een BEV. Elon roept altijd 10 keer vaker, maar in AMS las ik getallen die meer richting de 50 keer ging oid (berekend per gereden km).

Het lijkt een beetje op de angst voor de eerste automobiel. Moest ook iemand voor gaan lopen met een vlag om te waarschuwen. :mrgreen:

Come to think of it: misschien waren we altijd al bangerikken. ;)


22 feb 2020 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
@DS: de Opel kreeg de schuld in de schoenen geschoven, maar het was toch écht de EV die de veroorzaker was....
(Ik ga haast denken dat jij ‘Devils Green Left Son’ bent... :mrgreen: )

Even dit: wat ik niet snap, is dat er geen basis-EV op de markt komt: geen airco, geen elektrische ramen, zuinig radiootje, gewoon alle overbodige stroomvreters eruit (dus ook de computers!)!
Dan moet er toch een veeeeeel langere ‘range’ behaald kunnen worden?

Tijd voor een Taycan RS..... :pukel: :puker: :pukel: :puker: :pukel: :puker: :pukel: :puker:

:mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 feb 2020 16:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tilt! schreef:
arenarood schreef:
Ik weet niet of deze al gepost is :popcorn: :

https://insideevs.com/news/397163/jp-se ... ip-satire/


:shock: :mrgreen:

Alles waar het hier al 20, 30 pagina's over gaat samengevat in één video :thumleft: :res:


Carbon shaming. Die houden we erin! :mrgreen:

Overigens ken ik maar heel weinig Tesla rijders die claimen een Tesla te rijden vanwege het milieu en toch wordt je dat vaak voor de voeten geworpen. Die paar die ik ken zijn het dan ook echt, maar die hebben hun woning ook omgebouwd tot energiecentrale, waar als je gas ruikt iemand een scheet heeft gelaten.

Ikzelf ben ingestapt vanwege het financiële voordeel (nog zoiets, kennelijk ontkent iedere Teslarijder dat behalve vrijwel iedere Teslarijder die ik spreek) en kwam tot de ontdekking dat het voor het dagelijks verkeer een ideale auto voor mij is.


22 feb 2020 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
steef schreef:
@DS: de Opel kreeg de schuld in de schoenen geschoven, maar het was toch écht de EV die de veroorzaker was....
(Ik ga haast denken dat jij ‘Devils Green Left Son’ bent... :mrgreen: )

Even dit: wat ik niet snap, is dat er geen basis-EV op de markt komt: geen airco, geen elektrische ramen, zuinig radiootje, gewoon alle overbodige stroomvreters eruit (dus ook de computers!)!
Dan moet er toch een veeeeeel langere ‘range’ behaald kunnen worden?

Tijd voor een Taycan RS..... :pukel: :puker: :pukel: :puker: :pukel: :puker: :pukel: :puker:

:mrgreen:


https://www.google.nl/amp/s/insideevs.c ... iesel/amp/

https://www.google.nl/amp/s/cleantechni ... -news/amp/

Dit zijn de bronnen die ik kan vinden. Ik kan geen bronnen vinden dat het omgekeerd is. Dus ik ben benieuwd.


22 feb 2020 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tsja, kijk eens waar die 2 voorbeelden vandaan komen.... :wink: :mrgreen:


‘Als groen links zegt dat het zo is, dan is het zo’! :popcorn:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 feb 2020 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Flauw Steef, of je hebt het verzonnen of je hebt een bron :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 feb 2020 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik kijk net ff op kassa over brandgevaar met die klote EV's, manmanman wat een puinhoop.
Er is 1! bedrijf die de auto's goed kan blussen.....
En dat duurt dan 9 dagen.
Tsja, de grote groene leugen, wie stapt er nu nog in.....
Let op uw stemgedrag volgend jaar en wellicht hopelijk eerder nog dit jaar.


22 feb 2020 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
alvin01 schreef:
Ik kijk net ff op kassa over brandgevaar met die klote EV's, manmanman wat een puinhoop.
Er is 1! bedrijf die de auto's goed kan blussen.....
En dat duurt dan 9 dagen.
Tsja, de grote groene leugen, wie stapt er nu nog in.....
Let op uw stemgedrag volgend jaar en wellicht hopelijk eerder nog dit jaar.


Een BEV brandt zo lang omdat hij zo langzaam brandt. Dat heeft zijn voor- en nadelen.

Daar komt dus bij dat een BEV zelden in de hens staat.


22 feb 2020 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
steef schreef:
Tsja, kijk eens waar die 2 voorbeelden vandaan komen.... :wink: :mrgreen:


‘Als groen links zegt dat het zo is, dan is het zo’! :popcorn:


Ik wacht geduldig op een betere bron van jou.


22 feb 2020 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
Zover mij bekend zijn er exact 0 gevallen met een BEV waar het enorm fout ging. Daarnaast vat een ICE veel vaker vlam dan een BEV. Elon roept altijd 10 keer vaker, maar in AMS las ik getallen die meer richting de 50 keer ging oid (berekend per gereden km).

Meestal vind ik dat je met goede argumenten aan komt, maar.... "Elon zegt dat het goed is" is voor mij niet echt een goed argument ;)...

Terzijde, ik neem aan dat het een procentuele vergelijking is? :mrgreen:

Maar serieus: Wat vind je overigens 'enorm fout'?
https://www.bndestem.nl/breda/elektrisc ... r~a59f698d
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-i3-s ... ede-124771

Voordat het nu een "Ja, maar dat zijn BMW's" wordt:
https://www.ad.nl/auto/man-sterft-in-vu ... d~a29f321c
https://www.autovisie.nl/nieuws/tesla-m ... -garagist/

Valt voor mij onder het kopje 'enorm fout' hoor.... Waarbij ik niet wil zeggen dat dit met een benzine auto niet gebeurd zou zijn!

Of deze, als nabrander ;) https://www.ad.nl/auto/update-moet-bran ... ~a807db98/


23 feb 2020 11:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het laden van elektrische auto's is niet geheel zonder gevaar: https://www.ad.nl/auto/brandgevaar-elek ... ~a152fd9f/
@devils son is tenminste eerlijk:
Citaat:
Ikzelf ben ingestapt vanwege het financiële voordeel
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


23 feb 2020 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Pascal schreef:
Meestal vind ik dat je met goede argumenten aan komt, maar.... "Elon zegt dat het goed is" is voor mij niet echt een goed argument ;)...

Terzijde, ik neem aan dat het een procentuele vergelijking is? :mrgreen:

Maar serieus: Wat vind je overigens 'enorm fout'?
https://www.bndestem.nl/breda/elektrisc ... r~a59f698d
https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-i3-s ... ede-124771

Voordat het nu een "Ja, maar dat zijn BMW's" wordt:
https://www.ad.nl/auto/man-sterft-in-vu ... d~a29f321c
https://www.autovisie.nl/nieuws/tesla-m ... -garagist/

Valt voor mij onder het kopje 'enorm fout' hoor.... Waarbij ik niet wil zeggen dat dit met een benzine auto niet gebeurd zou zijn!

Of deze, als nabrander ;) https://www.ad.nl/auto/update-moet-bran ... ~a807db98/


Als je goed leest zie je dat ik juist niet de woorden van Elon gebruik, maar hetgeen in AMS stond. ;)


23 feb 2020 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Rob69 schreef:
Het laden van elektrische auto's is niet geheel zonder gevaar: https://www.ad.nl/auto/brandgevaar-elek ... ~a152fd9f/
@devils son is tenminste eerlijk:
Citaat:
Ikzelf ben ingestapt vanwege het financiële voordeel


Geen enkele auto is 100% gegarandeerd vrij van brand. Ja, een trapauto.


23 feb 2020 14:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Is het probleem met EV vs ICE niet dat ALS hij in de fik gaat ze hem niet of veel minder makkelijk/snel geblust krijgen. Niemand beweert dat een ICE niet kan branden. Even los vh feit dat ik met m’n ICE nooit heb staan tanken in een parkeer garage ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 feb 2020 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
.....of naast je huis waar je kinderen liggen te slapen...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 feb 2020 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
He steefie, we zitten nog steeds op je bron te wachten.
Of moeten we definitief concluderen dat je het uit je duim gezogen hebt? :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 feb 2020 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
Is het probleem met EV vs ICE niet dat ALS hij in de fik gaat ze hem niet of veel minder makkelijk/snel geblust krijgen. Niemand beweert dat een ICE niet kan branden. Even los vh feit dat ik met m’n ICE nooit heb staan tanken in een parkeer garage ...


Een ICE kan ook in de fik vliegen zonder dat hij tankt.

En een BEV is lastiger te blussen, klopt. Maar de interessante vraag is eerder of er echt een significant hoger risico is bij ladende BEV’s en indien dat zo is welke maatregelen je dan moet nemen.

Het zou zo maar eens kunnen dat straks ineens blijkt dat zowel een ICE als een BEV die in de hens vliegt bij veel gebouwen een groot probleem geeft.

Zoiets moet je wel eerst kwantificeren.


23 feb 2020 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dat is precies dat wordt gedaan. Althans zal iemand zich daar wel mee bezig houden. Risico analyse. Dus even voor het gemak: risico = kans x schade. Vul die even in voor ICE vs EV en je hebt een indicatie welke kant het opgaat. Zelfs als je ervan uitgaat dat de kans dat het gebeurt voor een EV niet significant groter is (bij laden) in bijvoorbeeld een parkeergarage maar dat als het gebeurt de schade potentieel wel veel groter is (dus een risico groter) dan weet je ook waar de uitdaging ligt en bepaalde artikelen misschien niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn. Ook omdat huidige veiligheidssystemen en instanties daar nog niet op zijn voorbereid.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 feb 2020 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
Dat is precies dat wordt gedaan. Althans zal iemand zich daar wel mee bezig houden. Risico analyse. Dus even voor het gemak: risico = kans x schade. Vul die even in voor ICE vs EV en je hebt een indicatie welke kant het opgaat. Zelfs als je ervan uitgaat dat de kans dat het gebeurt voor een EV niet significant groter is (bij laden) in bijvoorbeeld een parkeergarage maar dat als het gebeurt de schade potentieel wel veel groter is (dus een risico groter) dan weet je ook waar de uitdaging ligt en bepaalde artikelen misschien niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn. Ook omdat huidige veiligheidssystemen en instanties daar nog niet op zijn voorbereid.


Ik lees in het artikel toch ook conclusies. Die vind ik voorbarig.


23 feb 2020 18:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het ging mij niet eens zozeer specifiek om dit ene AD artikel. Meer om het topic in het algemeen.
Dat kranten / online media ongenuanceerd zijn wisten we al.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 feb 2020 18:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
Het ging mij niet eens zozeer specifiek om dit ene AD artikel. Meer om het topic in het algemeen.
Dat kranten / online media ongenuanceerd zijn wisten we al.


Ongenuanceerd is een ding. Maar bij het AD geldt tegenwoordig een dag geen negatief artikel over BEV’s, een dag niet geleefd.


23 feb 2020 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 428i Cabrio '15; ex 997 Carrera S '06; ex 997 Carrera '05
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
De EV is in opmars maar ik mag toch niet hopen dat ze het hele land vol zetten met die vreselijke laadpalen die ook nog eens (gezichts)vervuilend zijn en voor veel ergernis gaan zorgen. Laat staan de grote druk op het elektriciteitsnetwerk die weer voor mega-investeringen zullen gaan leiden...FCEV (fuel cell EV, dus op hydrogen ofwel waterstof) volgens mij dan een betere optie.


23 feb 2020 19:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:
MarkS schreef:
Het ging mij niet eens zozeer specifiek om dit ene AD artikel. Meer om het topic in het algemeen.
Dat kranten / online media ongenuanceerd zijn wisten we al.


Ongenuanceerd is een ding. Maar bij het AD geldt tegenwoordig een dag geen negatief artikel over BEV’s, een dag niet geleefd.


Ik lees ook niet iedere dag het AD ... ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


23 feb 2020 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik blijf het zeggen, de hele transitie naar Elektrisch is 1 Grote leugen.
Denk aan je stemadvies binnenkort of over een jaar en stem dit absurde beleid weg.
Veel wijsheid.... :evil:


23 feb 2020 20:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.