Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:34



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Haha. Ik blijf dit toch mooi vinden.. vanwaar toch die afgunst?:)


31 maart 2020 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tilt! schreef:
Ach, geef ze hun pleziertje.
't Enige pluspunt aan een auto die verder gespeend is van enige vorm van design of emotie.
DAT én de bijtelling is het enige dat ze hebben. Laat ze gerust.

Nou, er zijn nog wel meer pluspunten, lees maar ff terug. :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 maart 2020 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Bizarre vermogens eigenlijk, voor een middenklasse sedan. :cheers:
Voor de long range is het eigenlijk nog gekker, die heeft exact dezelfde aandrijflijn, en is afgesteld op maar iets van 350 pk.


31 maart 2020 14:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
ik hou ervan mensen die enthousiast over iets zijn. Altijd leuk om over te lezen om mee te praten. Heb ooit anderhalf uur zitten praten met de coach van het lokale heren korfbal team hier in het dorp. Heb niks met korfbal maar de beste man was zo ongelofelijk enthousiast. Gewoon leuk om te horen. Dat gevoel bekruipt me hier ook. Word ik blij van.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 maart 2020 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Tilt! schreef:
Ach, geef ze hun pleziertje.
't Enige pluspunt aan een auto die verder gespeend is van enige vorm van design of emotie.
DAT én de bijtelling is het enige dat ze hebben. Laat ze gerust.

Nou, er zijn nog wel meer pluspunten, lees maar ff terug. :popcorn:


Beetje jennen, toch?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


31 maart 2020 15:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Jennen = rubbin' en rubbin' is racin' :mrgreen:

Ik word ook blij als iemand enthousiast is, ik begrijp zelfs waarom ze enthousiast zijn. Alleen, als ze aan mijn lieveling komen (waar ze tot voor kort ZELF laaiend enthousiast over waren) dan stopt het.
Als je dan effe doorduwt en er *uiteindelijk* schoorvoetend toegegeven wordt that it's all about the money, dan is't case closed bij mij.
Dat gedoe over die extra pk's is nu blijkbaar uitermate belangrijk terwijl hier vroeger op neergekeken werd want "wij" hadden beleving en emotie en de nieuwe Vette had dat niet. Zelfs de nieuwste Porsche had dat niet volgens velen hier op 't forum, maar nu het elektrisch kan zijn pk's ineens wél weer belangrijk? Mèh.

IK ben niet veranderd. ZIJ zijn veranderd. Nog sneller dan Trump over Corona, en ik ben zo niet.

Dan kan je dezelfde oude koeien weer uit de sloot halen over boomers en hoe de mensen vroeger schrik hadden van over te stappen van paarden naar auto's maar ook dat argument snijdt geen hout. ALLES is al bereikt met de verbrandingsmotoren. Begin jaren 1900 ging het met rasse schreden vooruit. Nu kan dat gewoon niet meer, tenzij Tesla eentje ontwerpt die in 't negatieve kan optrekken. Je kan maar ZO snel van 0 naar 100km/u. Het IS al bereikt. Al lang.

Dus andermaal, voor degene die het vergeten zijn van enkele maanden geleden: Elektriciteit: joepie! Eindelijk van die vuile peut, oliebaronnen en lekkende barrels vanaf. Electriciteit nu: ja, als je meer belang aan bijtelling hangt dan aan emotie/schoonheid :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


31 maart 2020 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik kan er geen touw aan vastknopen, maar heel simpel; als ik nu moet kiezen tussen een M3P of bijv een 330i kies ik absoluut voor de M3P.
Daarbij zijn de bijtelling en TCO een belangrijke factor, maar zeker niet de enige pluspunten van de M3P tov die lillike 3.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 maart 2020 16:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Hoe verhoudt die bijtelling zich eigenlijk? :scratch:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


31 maart 2020 17:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik voel me genaaid door Tesla!!!

https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-mo ... kan-146474

Ik moet het doen met 580PK terwijl er OTA 624PK beschikbaar gesteld zou kunnen worden!!!

#Doeslief Tesla!!!

Zou het niet zijn dat dit geblokkeerd wordt door de EU? De auto is niet gekeurd met 624pk.


31 maart 2020 17:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik zal voor de verandering eens iets zinnigs (of iig serieus) zeggen in dit topic. Had even de neiging te reageren op het korfbalverhaal maar kan me inhouden :mrgreen:

Dus daar komt ‘ie: jammer dat die model Y niet een stevige kombi is van formaat BMW 5/Audi A6 enz. Zou toch een gouden greep zijn in Europa?


31 maart 2020 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Iets in de trant van; je moet toch minstens 6-7 G/T's weggetikt hebben om anderhalf uur over korfbal te kunnen jippie? :mrgreen:

Model Y is voor 80% (of zoiets) een Model 3.
Ontwikkelkosten zijn daardoor laag.
Een nieuwe S (5-serie/A6 concurrent) ontwikkelen kost een veelvoud daarvan.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 maart 2020 20:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik zie net dat ik mn tesla kan upgraden via de app.
Blijkt dat er gewoon achterbankverwarming in de auto aanwezig is maar dat mr. Musk het niet heeft aangesloten voor mn armzalige bijtellings knallertje.
Als ik € 300,- aftik zet hij de schakelaar om en hebben mn kids warme billetjes. Maar ja ik blijf een Ollander natuurlijk ;) :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


31 maart 2020 20:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tilt! schreef:
Hoe verhoudt die bijtelling zich eigenlijk? :scratch:


In 2019 was het 4% bijtelling bij een volledig elektrische auto (van de catalogusprijs tot € 50.000), vanaf 1 januari dit jaar (Datum Aanschaf én Datum Eerste Toelating) gaat de bijtelling voor deze auto’s naar 8% van de catalogusprijs tot € 45.000.
Is de catalogusprijs meer dan € 45.000, dan geldt over de eerste € 45.000 een bijtelling van 8% en het restbedrag daarboven 22%.

Per 2021 gaat de bijtelling voor nieuwe elektrische auto’s naar 12% over de eerste € 40.000.

Voor benzine auto's die op catalogus-waarde worden bijgeteld (jonger dan 15 jaar) is het 22% over het gehele bedrag.

En als kers op de taart:

Voor auto’s van 15 jaar en ouder bestaat de Youngtimer regeling. Het algemeen bijtellingspercentage voor deze auto’s is vastgesteld op 35% van de dagwaarde/aanschafwaarde van de auto. Betreft het een volledig elektrische auto (CO2-uitstoot = 0) dan bedraagt het percentage 17 %.


31 maart 2020 20:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
En is dat éénmalig, of jaarlijks?
En wat is dan de bijtelling op een mooie auto, pakweg een A4 break?
En is dat alleen de aankoopprijs die belangrijk is, of ook de uitstoot, PK's, etc?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


31 maart 2020 20:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Bijtelling wordt bij aanvang van het leasecontract bepaald op basis van de fiscale waarde van de auto, dus zeg maar aankoopprijs minus (aflever)kosten. Voor de meeste wagens en niet EV’s is die 22%. En die betaal je ieder jaar en wordt op je bruto loon bijgeteld en bij je maandelijkse salarisrun verrekend. Zaken als vermogen en uitstoot zitten al verwerkt in de aankoopprijs / BPM.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 maart 2020 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Kan er geen lockdown komen voor Teslarijders, ze beginnen nu echt allemaal onzin uit te kramen.


31 maart 2020 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
OK! Ik ben nu helemaal mee in de Tesla hype! :mrgreen:
Dus een EV van 50k is jaarlijks 2000 Euro (indien voor 2020 ingeschreven), een ICE van 50k is dan jaarlijks 11k. Beiden Bruto en verspreid over 12 maand. Voor de EV is dat peanuts, voor de ICE komt dat op pakweg 6 a 700 netto? Als we spreken over lease wil dat zeggen dat peut en all risk etc inbegrepen zijn?
Mja...
Het blijven lelijke hokken maar ik kan me dan voorstellen dat je overschakelt. Je. Niet ik. Althans toch niet met de huidige modellen. Zag daarnet wel een ad passeren voor een EV Mini, rijbereik peanuts natuurlijk, maar als die bijtelling er zo in hakt... en je bent in de markt voor een Mini... Ikzelf zou nog steeds liever met iets dat me aanspreekt rondrijden. Pakweg 650 euro is nu ook 't einde van de wereld niet, ALS alles inbegrepen is vanzelfsprekend.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


31 maart 2020 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Wat je schrijft klopt niet helemaal want met de nieuwe bijtellingsregels zoals Olaf ze hierboven beschrijft kom je met je EV op een andere calculatie uit. Kort samengevat, je kunt een 50K ICE niet vergelijken met een 50K EV. Over het algemeen is een EV in de aanschaf nog duurder dan een ICE. Mijn contract loopt bijvoorbeeld af begin 2021 en als ik dan een model S zou willen rijden kost die mij in de bijtelling minstens net zo veel als m’n huidige 5 serie (520i). In die situatie kies ik toch voor de BMW.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 maart 2020 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Bijtelling is ook niet alleen voor lease-auto's, maar ook bijvoorbeeld voor auto's die door de werkgever en/of zzp-er zelf worden aangeschaft.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


31 maart 2020 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Citaat:
Kan er geen lockdown komen voor Teslarijders, ze beginnen nu echt allemaal onzin uit te kramen.


Nee joh, en EV rijders moeten ook gewoon 130 mogen blijven rijden. Die stoten toch niks uit. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 apr 2020 8:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tilt! schreef:
Ach, geef ze hun pleziertje.
't Enige pluspunt aan een auto die verder gespeend is van enige vorm van design of emotie.
DAT én de bijtelling is het enige dat ze hebben. Laat ze gerust.


Daar is toch zeker niet iedereen het mee eens:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... -4s.189484

Ik onderschrijf overigens deze mening wel. Voor de openbare weg is een Tesla M3P en ook de M3LR(+) wat mij betreft leuker dan een 911. Op het circuit is het anders. Daarom: neem een Tesla en een Porsche. ;)


01 apr 2020 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Devils son schreef:

Ik onderschrijf overigens deze mening wel. Voor de openbare weg is een Tesla M3P en ook de M3LR(+) wat mij betreft leuker dan een 911. Op het circuit is het anders. Daarom: neem een Tesla en een Porsche. ;)


Mmmm, de ideale wereld :mrgreen:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


01 apr 2020 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
Wat je schrijft klopt niet helemaal want met de nieuwe bijtellingsregels zoals Olaf ze hierboven beschrijft kom je met je EV op een andere calculatie uit. Kort samengevat, je kunt een 50K ICE niet vergelijken met een 50K EV. Over het algemeen is een EV in de aanschaf nog duurder dan een ICE. Mijn contract loopt bijvoorbeeld af begin 2021 en als ik dan een model S zou willen rijden kost die mij in de bijtelling minstens net zo veel als m’n huidige 5 serie (520i). In die situatie kies ik toch voor de BMW.


Zo snel mogelijk bestellen, want anders zit je straks vast aan zo’n EV. Of er moet een serieuze EV optie in de pijplijn zitten, maar voor mij nog niet.


01 apr 2020 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
MarkS schreef:
(520i)


Is dat zon 1500 met Peugeot motor en voorwielaandrijving?
:mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 apr 2020 8:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
mark996 schreef:
Wat ik nog wel vaker zie de laatste tijd (voor de lock down) is dat men hun niet ev auto parkeren op een laadplaats parkeerplaats. Maakt mij niet zoveel uit verder, ik laad wel thuis, maar komt behoorlijk aso en sneu over.
Ik doe dat niet, maar kan het me wel voorstellen. Op plaatsen met toch al weinig parkeerruimte is het best wel irritant als de enige twee vrije plaatsen (vaak ook nog ‘lekker vooraan’) EV-only zijn.

Ik zeg het al een tijdje, ik keek uit naar de uitzendingen van de rijdende rechter, dat Pietje altijd zijn auto aan de (enige) paal heeft staan in de wijk. Terwijl Frits, die verder moet rijden en dus later thuis is, dus nooit thuis kan laden.

Of dat er in een gemiddelde wijk, met 1,1 parkeerplek per huishouden, ineens 10% gereserveerd wordt voor EV’s. Kom je thuis als hardwerkende moeder, met twee kids en de boodschappen en dan kun je niet parkeren, want de lege plekken zijn alleen voor EV’s. (Die weinig financiële bijdrage doen aan infra en alles, maar daar zullen deze mensen niet direct over inzitten).


02 apr 2020 9:06
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AK1960, Google [Bot], hehe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.