Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 12:59



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Porsche 996 valved einddempers 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Porsche 996 valved einddempers
Vandaag mijn einddempers vervangen voor een set dempers die open en dicht kunnen voor een normaal en sportief uitlaat geluid. En dit had ik al veeeeeel eerder moeten doen ipv eerst de waardeloze Dansk einddempers te monteren!!!! Nog nooit zo happy geweest met mijn Porsche sound!!!


08 apr 2020 23:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Ergens een filmpje van ?
:drive: :cheers:
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


08 apr 2020 23:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Waar heb je die vandaag en wat kosten deze :drive: ?
Filmpje met geluid zou ook fraai zijn , inderdaad :thumleft:


09 apr 2020 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Sorry, geen filmpje. Je kunt er een paar op youtube vinden maar is geen vergelijk met het daadwerkelijke geluid!! Zijn van het merk Topgear en komen uit Engeland. Had ze na bestelling binnen drie dagen in huis en stond versteld van de kwaliteit. Zeer mooi gelast en degelijk. Perfecte pasvorm en naar wat ik lees op het internet een zeer goede service en garantie, dat in tegenstelling tot Dansk! Had deze slechts twee jaar onder mijn Porsche en vervormde in een soort toffee vorm. Had ze aangeschaft voor een sportiever geluid en ze zijn van RVS dus dacht er wel een jaar of tien mee te kunnen genieten. Niet dus en garantie niks noppes nada!! Kon van leverancier voor inkoopprijs een nieuwe set krijgen wat ik van hun loyaal vond maar had niet de behoefte om Dansk nogmaals mijn centen te geven.

Ga nu lekker genieten van de Topgear dempers! Voor alsnog een grote aanrader. Met kleppen gesloten een subtiel tegen standaard aan geluid en met kleppen open een mooie donkere roffel vooral bij accelereren. Heerlijk! Op zoek naar tunnels!!!!


10 apr 2020 3:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Deze?

Afbeelding

Op hun site staan filmpjes.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


10 apr 2020 6:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Ooit bij Haaglanden motorsport een klappenauspuff laten monteren op de 997.1; na heel wat onderzoek zelf tot de conclusie gekomen dat de dempers het meest leken (vrijwel 1 op 1) op de top gear dempers. Geluid was erg goed (en luid met kleppen open) en dat systeem heeft er toch zeker 3 jaar opgezeten voordat ik de auto weg deed. Als het inderdaad de top gear dempers waren geweest heb ik er veel plezier van gehad.

Veel plezier met de uitlaat! Tot de volgende la targa passagio?


10 apr 2020 10:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
stak schreef:
Tot de volgende La Targa Passagio?


Ik had de agenda nog niet gemaakt - en wilde in Antwerpen beginnen dit jaar ... maar toen ging het hek op slot :|


10 apr 2020 10:45
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Kleppen in je uitlaat - de mooiste investering die ik in mijn daily S6 gedaan heb. Ofwel in ‘ideale schoonzoon’ modus ’s ochtends vroeg het tuinpad af, of in ‘f*ck de buren’ stand door een tunnel knallen. Wat een briljante aanschaf.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 apr 2020 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Staat voor mijn 996 ook nog op de wensenlijst, mooi om te horen dat deze bevalt :thumleft:


10 apr 2020 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Mag ik vragen waar je dan 'dat knopje' heb weggewerkt? Ikzelf kan er niet tegen als dit niet hetzelfde uitziet als origineel, en dus is eigenlijk mijn vraag; is het zo te maken dat dit er hetzelfde uitziet dan wanneer je de originele uitlaat zou hebben met kleppen om van binnen te bedienen (zelfde knopje)?
Vind het geluid wat ik op de filmpjes op de site heb gezien vol en mooi! :thumleft:


12 apr 2020 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Ruud81, Ik ben net zoals jij bent! Kan daar ook niet tegen! Heb nu de afstandbediening in asbak van middenconsole liggen maar heb originele PSE knopje besteld en ga deze aansluiten op het systeem zodat het er af fabriek uit ziet!


12 apr 2020 23:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
En Anne 2.7, dat zijn inderdaad de dempers die ik heb gemonteerd!


12 apr 2020 23:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Top Gear goed spul. Maat- en paswerk zeer goed
Heb zelf van hen de uitlaatspruitstukken.
Ook de Top Gear x-pipe gemonteerd gehad, maar wegens iets te luid door de big bore icm met de Cargraphic einddemper verwisseld voor de standaard 200cell cross over cats. Alles mooi en hoogwaardig afgewerkt. Aanrader en niet extreem duur.


13 apr 2020 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
ClassicGarage schreef:
Ruud81, Ik ben net zoals jij bent! Kan daar ook niet tegen! Heb nu de afstandbediening in asbak van middenconsole liggen maar heb originele PSE knopje besteld en ga deze aansluiten op het systeem zodat het er af fabriek uit ziet!


Naast het PSE knopje heb je ook nog een relais nodig die het signaal van het knopje 'onthoudt'. Ik heb daarvoor een grootlichtrelais van een Kever gebruikt.


13 apr 2020 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
ClassicGarage schreef:
Ruud81, Ik ben net zoals jij bent! Kan daar ook niet tegen! Heb nu de afstandbediening in asbak van middenconsole liggen maar heb originele PSE knopje besteld en ga deze aansluiten op het systeem zodat het er af fabriek uit ziet!


Helemaal mooi!
Ik weet dat mn uitlaat er een keer aan komt, maar zolang hij door de keuring komt ben ik tevree (heb de gundo of die andere hack). Tegen die tijd ga ik echt aandachtig zoeken.

Thanks voor de info!


13 apr 2020 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Kheldar schreef:
Top Gear goed spul. Maat- en paswerk zeer goed
Heb zelf van hen de uitlaatspruitstukken.


Vertel, ik ben geïnteresseerd (wel voor de 997.1 dan) want ik heb de indruk dat die uitlaatbochten echt wel mooi gemaakt zijn en een betere flow garanderen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


13 apr 2020 20:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 996 valved einddempers
Ik ben ook toe aan nieuwe dempers en ben benieuwd of jullie nog steeds tevreden zijn met de Top Gear dempers.


17 okt 2022 6:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ticcie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.