Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 14:42



Antwoord op onderwerp  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Johann's 924 Turbo - een cult in de dop. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ik heb hier al meer dan een jaar een half afgebouwd IKEA-kreng staan op een kinderkmamer.
Niet compleet natuurlijk.
Ik heb een hamer op de grond stuk geslagen en mn vrouw heel erg duidelijk gemaakt nooit NOOIT meer iets bij Ikea te kopen (of iemand in te huren die dat ding in elkaar zet).
hamlappen Ikea.

Overigens ben ik waarschijnlijk de enige Nederlander die nog nooit een voet over de drempel gezet heeft bij die ballentent.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 apr 2020 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
dat komt door je "groene interieur fobie" :mrgreen: :mrgreen: dat maakt je hersens troebel en kun je de simpele Ikea zaken niet meer aan
_________________________________________
Picasa album


10 apr 2020 18:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik heb hier al meer dan een jaar een half afgebouwd IKEA-kreng staan op een kinderkmamer.
Niet compleet natuurlijk.
Ik heb een hamer op de grond stuk geslagen en mn vrouw heel erg duidelijk gemaakt nooit NOOIT meer iets bij Ikea te kopen (of iemand in te huren die dat ding in elkaar zet).
hamlappen Ikea.

Overigens ben ik waarschijnlijk de enige Nederlander die nog nooit een voet over de drempel gezet heeft bij die ballentent.

Dus je bent er nog nooit geweest maar hebt er wel een mening over en je kunt die kasten niet in elkaar zetten...?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 apr 2020 21:25
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
En we gaan doooorrrrrrr :D

Het probleem met een NOS onderdeel is dat ze echt maagdelijk zijn. Dus alle geluiddempende stofjes en speednuts die je normaal op een gebruikte onderdeel hebt, zit er dus niet op. Voor de vierkantjes stof moes ik dus een oplossing vinden.

Afbeelding

Na even zoeken in de locale Hubo heb ik de oplossing gevonden.

Afbeelding

Ze pasten best goed en hier en daar moest ik ze op maat snijden.
Afbeelding

Nu moest de tapijt gemonteerd worden. Na enkele experimenten met mijn nietmachine heb ik besloten een andere richting in te gaan. Volgens mij had Porsche het destijds ook zo gedaan als ze iets meer tijd had op de productie lijn i.e. contact lijm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ben ik begonnen met poetsen en stofzuigen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Zo al poetsende en zoekende naar de piepende ventilator ben ik weer een boel oude bedrading tegen gekomen. Die heb ik maar meteen uit gebouwd.
Afbeelding

Ik heb inmiddels de ventilator gevonden, maar ik weet niet hoe ik hem gaan uitbouwen...eerst maar rustig over nadenken. :scratch:

Ik heb ook een heleboel kabels weer netjes opgebonden en wegbgewerkt die met de jaren is gaan hangen onder de dashboard.
Afbeelding

De middenconsole is nu op zijn plek en de radio framepje past perfect :cheers:
Afbeelding
Afbeelding

Tot zover mijn update, ik laat jullie met met deze selfie :mrgreen:

Afbeelding

Morgen gaan we weer verder :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


10 apr 2020 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Mooi verslag weer :thumleft:

Afbeelding

Jij bent nog best lenig :!: :res:


10 apr 2020 22:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
WillemB schreef:
Jij bent nog best lenig :!: :res:


Er vanuit gaande dat Johann dit verslag niet half onder het dashboard liggend geschreven heeft :wink:


10 apr 2020 22:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Begint een feuilleton te worden, een soort forum column! Ik verwacht nu eigenlijk elke dag een verslag van Johan. :res: :thumleft:

Ik vrees het moment dat de turbo klaar is. Misschien kunnen we een forumcollecte houden zodat we Johan een leuke op te knappen 928 kunnen geven of zo. :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


11 apr 2020 7:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Anne als Johann klaar is met de 924 Tjurbo dan koopt hij vast wel weer een andere GT3 om op te knappen :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


11 apr 2020 9:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Helemaal geïnspireerd door Johann vandaag de 3.2 targa eens goed schoongemaakt en in de Svisswax gezet. Heb voor het eerst in 17 jaar :shock: ook het reservewiel eruit gehaald en het gereedschapsetje eens opengemaakt. Maagdelijk. Nog nooit gebruikt denk ik sinds 1987. Iig niet door mij sinds 2003. Als klap op de vuurpijl heb ik ZELF, eigenhandig, de naafdekseltjes van de wielen correct gezet zodat het wapen weer naar het ventiel wijst. Een of andere bandenlul had ze verdraaid. Wat een productieve dag!


11 apr 2020 15:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
:mrgreen: :mrgreen:

Goed voorbeeld doet volgen!
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


11 apr 2020 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Citaat:
de naafdekseltjes van de wielen correct gezet zodat het wapen weer naar het ventiel wijst. Een of andere bandenlul had ze verdraaid. Wat een productieve dag!


zo en nu eerst een Bavaria en een flinke douche, je zal wel zweten na zo`n productieve dag :mrgreen: :mrgreen: :cheers:


11 apr 2020 17:57
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Enguess schreef:
Helemaal geïnspireerd door Johann vandaag de 3.2 targa eens goed schoongemaakt en in de Svisswax gezet. Heb voor het eerst in 17 jaar :shock: ook het reservewiel eruit gehaald en het gereedschapsetje eens opengemaakt. Maagdelijk. Nog nooit gebruikt denk ik sinds 1987. Iig niet door mij sinds 2003. Als klap op de vuurpijl heb ik ZELF, eigenhandig, de naafdekseltjes van de wielen correct gezet zodat het wapen weer naar het ventiel wijst. Een of andere bandenlul had ze verdraaid. Wat een productieve dag!


Goed bezig Enguess 8) :thumleft:

Vanmorgen heb ik weer een poging gewaagd om de ventilator uit te bouwen. Na ruim een uur op mijn rug onder de dashboard gaf ik het op en ging al vloekend en tierend naar binnen :bang:

Zo zag het er uit :mrgreen:

Afbeelding

Na een kopje thee en wat bijkletsen met mijn kinderen heb ik de garage weer ingedoken. Mijn nieuwe plan was de gehele condensor uit te bouwen en dan de ventilator los te koppelen buiten de auto. Maar toen zag ik twee hompen silicone aan de bovenkant van de behuizing...en dat kan natuurlijk niet. Dus meteen de boel schoongemaakt en jullie zullen niet geloven wat ik aantrof :shock: onder elke homp silicone zat een metalen clip...na tien minuten pielen had ik ze los en kon ik de ventilator van achter de condensor weghalen :ba:

Afbeelding

Het was ook meteen duidelijk waarom de ventilator zo'n takke herrie maakte. Hij zat helemaal onder de modder. Het zat echt overall, op de windingen, in de bussen en de ventilator kappen, echt overall

Afbeelding

Eerst snapte ik niet hoe dat kan, maar toen ineens had ik het door.. hetzelfde fijne Italiaanse stof die overal onder en op de auto zat toen ik hem heb gekocht heeft ook in de ventilator behuizing verzameld en dat gecombineerd met de condensatie heeft over de jaren geleid tot een dikke pak modder en troep.

Na een combinatie van groene zeep, WD40, contact spray, geperst lucht en PTFE spay doetieut weer :cheers:

AfbeeldingClick hier voor een filmpje van alle drie standen 8)

Nu was het een kwestie van opbouwen. Dat ging ook niet geheel gemakkelijk maar ik ben al een hele eind. Alles netjes en schoon

Afbeelding

Hierna heb ik leidingen en stroom aangesloten. Maar toen moest ik gaan BBQ'en dus heb ik mijn werk neergelegd :salut:

Afbeelding

Morgen gaan we weer verder, dan zal ik alle kabels en leidingen netjes opbinden :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


11 apr 2020 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
:cheers: R E S P E C T :cheers: voor je doorzettingsvermogen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


11 apr 2020 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
@Enguess, niet zo netjes om Johann’s topic zo te vervuilen, maak even een eigen topic aan, met foto’s!
;-) :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


12 apr 2020 6:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ben je gek, had al mijn hersencapaciteit nodig voor de naafkapjes. Dan kan ik niet OOK NOG foto’s maken.

On topic: diep respect, Johann. Prachtig werk :thumleft:


12 apr 2020 8:51
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Vandaag was ook weer zo'n dag waar ik van alles heb gedaan. Geen grote stappen maar ik ben erg blij met het resultaat.

Als eerst ging ik aan de slag met de stuur en pook. Ik heb een setje van colourlock besteld om ze weer op kleur te brengen. Ze waren eigenlijk best goed, maar op enkele plekjes was de pook hoes doorgeschuurd en zag je een bruine tint. De stuur vertoonde ook bruine tinten, vooral was de naden van de leder zat.

Afbeelding

De naaf van de stuur had ook een bruine gloed en op zonnige dagen kon ik het tussen de gleuf van de claxon knop en de stuur zien. Ik vond altijd dat de auto daarvan afknapte. Daarom eerst de stuurnaaf licht opgeschuurd en mat zwart gespoten.
Afbeelding Afbeelding

Hier zie jullie ook de kale plekjes op de claxon knop.
Afbeelding

Na de behandeling is hij heel erg opgeknapt 8)
Afbeelding

Het stuur glom ook een beetje te veel en de leder was glad geworden
Afbeelding

Na de spuit beurt en colourlock was hij bijna weer als nieuw :cheers:
Afbeelding[/url]

Omdat alles moest uitharden en de pook hoes in de elephant leather preserve moest ben ik weer verder gegaan in het interieur. De ventilator roostertjes waren best vies, dus heb ik ze uitgebouwd, schoon gemaakt en weer terug gebouwd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Daarna heb ik ventilator en condensor finaal afgebouwd.

Voor; smerig met heel veel onnodig draden en een verkleurde plateautje onder de condensorbehuizing :(
Afbeelding

Na; alle overtollige bedrading is weg gehaald, wat nodig is heb ik keurig opgebonden en de plateautje is ook weer op kleur gebracht. 8)
Afbeelding

Tot zo ver mijn update :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 apr 2020 19:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Jij zit niet stil :thumleft:


12 apr 2020 21:16
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
:lol: :lol: heerlijk dit. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 apr 2020 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
:popcorn: :popcorn: :popcorn: :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


13 apr 2020 7:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Wow, leerzame en interessante draad!
Heel gaaf.


13 apr 2020 7:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Maarten schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik heb hier al meer dan een jaar een half afgebouwd IKEA-kreng staan op een kinderkmamer.
Niet compleet natuurlijk.
Ik heb een hamer op de grond stuk geslagen en mn vrouw heel erg duidelijk gemaakt nooit NOOIT meer iets bij Ikea te kopen (of iemand in te huren die dat ding in elkaar zet).
hamlappen Ikea.

Overigens ben ik waarschijnlijk de enige Nederlander die nog nooit een voet over de drempel gezet heeft bij die ballentent.

Dus je bent er nog nooit geweest maar hebt er wel een mening over en je kunt die kasten niet in elkaar zetten...?


Yep. Nog nooit in Noord-Korea geweest, maar heb er wel een mening over.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


14 apr 2020 9:25
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Laten ons beperken tot de meningen over mijn 924 Turbo in dit topic. Daar hebben meeste echte Porsche liefhebbers ook nog nooit in gereden en daar zal ook ongetwijfeld de meningen over verdeeld zijn :mrgreen:

Gisteren heb ik helaas niet zo heel veel gedaan. Alleen maar opbouwen van het interieur, stofzuigen en poetsen. Het interieur is nu voor 95% klaar. Ik moet alleen nog de nieuwe radio monteren, de achterwisser vervangen en de wisser schakelaar plaatsen.

Alle bedrading weg gewerkt, de pedalen zijn maagdelijk schoon en de tapijt is gereinigd

Afbeelding

Toen ik mijn achterbank zondag neerklapte om de tapijt te stofzuigen hoorde ik een harde knal :shock: Ik heb me echt rot geschrokken. Enkele momenten later had ik het door, mijn afdekhoes heeft na 37 jaar de geest gegeven. De plastic waar de veer voor het terugrollen op gemonteerd worden is in twee gebroken. Hierdoor kan de afdekhoes niet meer terug rollen :cry:

Gelukkig weet ik dat mijn goede vriend Dapatch (Bekende Transaxle liefhebber en sloper hier op het forum) een arsenaal on transaxle onderdelen hebben liggen, dus heb ik gisteren bij hem een nieuwe afdekhoes kunnen scoren( op 1.5m afstand uiteraard :D) . De nieuwe Afdekhoes was best stoffig van jaren lang op de schap liggen maar ik heb hem schoon gemaakt, gemonteerd en grondig behandeld met een middeltje om hem weer zwart te krijgen. Ik denk dat ik hem vandaag zo door de conference calls heen nog enkele behandelingen zullen geven. Ik heb ook de tapijt van de kofferbak gereinigd. Ik ben hier heel tevreden over, de bruine gloed van de tapijt is helemaal verdwenen 8) :cheers:
Afbeelding

Mijn lakstiften zijn inmiddels ook binnen gekomen voor de Montego Zwarte lak. De komende dagen zal ik de steenslag bijwerken en dan kunnen we eindelijk beginnen met polijsten :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


14 apr 2020 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ik geniet van dit topic. :cheers:
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


14 apr 2020 12:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ik kijk af en toe wat filmpjes van ammonyc en die heeft een hele goeie tip om heel netjes je steenslag bij te werken, deze “pen”

https://www.amazon.nl/Loew-Cornell-schi ... B004YZXV8U

Bovenin gooi je een druppeltje lak (beetje verdunnen) en dan kun je heel precies je steenslag bijtippen. Werkt super! Pen is wel wat lastig verkrijgbaar, maar de moeite waard. Je kunt de plekjes erna evt licht wetsanden en dan de hele auto polijsten. Ik heb wat geoefend en zelfs krasjes worden een stuk minder zichtbaar op deze manier.

Leuk om te volgen zo :res:


14 apr 2020 14:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Dank je Ticcie, Ik heb de filmpje van hem gezien waar hij dat pen gebruikte. Ik had ooit een besteld maar mijn bestelling werd geannuleerd i.v.m. leveringsproblemen :?

Maar ik heb nu als alternatief een setje injectienaalden van een vriend gekregen en daar kan je ook aardig accuraat een pitje bijvullen. We gaan het meemaken :D

Gisteren was ook een rustige dag bij Garage Biljon, ik moest weer veel te veel tijd aan mijn betaalde baan kwijt en hierdoor was eer nauwlijks kans mijn garage in te duiken. Maar rond 12:00 ging de bel een een bestelling van Rose Passion. Ik bestel voor 90% bij Alpo, maar ik merk dat Rose Passion toch met regelmaat een alternatief voor een NLA onderdeel kunnen bieden.

Zo heb ik een nieuwe relais kunnen bestellen voor mijn interval wisser die soms uit het niets beginnen en ook weer spontan stoppen. Ik heb de bedrading, motor en alle andere dingen al gecontroleerd en niets gevonden, dus mijn hoop is dat de relais na 37 jar gewoon uit spec is.

Omdat ik toch al een relais bij ze moesten bestellen, heb ik ook dopjes voor mijn wissers besteld. Ook de dopje voor de achterste wisser in nu NLA, maar Rose Passion heeft ze gewoon op voorraad 8)

En al laatste heb ik de afdekkap voor op de accu besteld. Zo heeft de passagier geen zoch op de accu vanuit de bijridersstoel :D

De dopjes
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

De afdekkap voor de accu
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

En zo zijn we weer een stapje dicterbij mijn einddoel; Een fabrieksnieuwe 924 Turbo 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


15 apr 2020 10:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.