Ik weet wat 'totmbo' is. Had ik al opgezocht. Ik zei al eerder, als de kosten 5k of 7k zijn, dan kun je dat 'verdoezelen' en/of goedpraten. 25k of 27k niet. En al helemaal niet als het dan NOG LANG niet afgelopen is.
Bovendien moet je niet hoeven verdoezelen of steeds goed moeten praten. Vrouwen weten heus wel dat klassieke auto's geld kosten.
Die discussies halen de lol van zo'n auto af. Al helemaal als er bezoek bij is; dat gebeurt natuurlijk ook regelmatig.
Daarnaast is de auto van het bedrijf en werkt zij ook in het bedrijf, dus die kosten ziet ze natuurlijk. En ze vindt ze absurd en dat zijn ze naar mijn mening ook. 10-15k in een oude auto stoppen, elke 5 jaar of zo, tuurlijk.
Maar dit is echt van een heel ander kaliber.
Mijn hele punt is dat de kwaliteit van de auto's vies tegen kan vallen. En zijn reputatie is heel anders. Jullie weten wel beter, maar dat is door je er zeer in te verdiepen en door schade en schande wijs worden.
Natuurlijk zijn er ook goede, heb ik direct ook gezegd. Maar heel veel hebben toch wel bijzonder hoge kosten, dat lees je al voldoende in deze thread. Daar ben ik eigenlijk nog meer van geschrokken. Had eigenlijk gehoopt dat ik echt een uitzondering was.
Ik ben zeker niet de enige. Hij staat tussen 3 kapotte in de opslag en bij dezelfde garage staan er ook 2 die al vóór 150.000 km een revisie nodig hadden/hebben.
Dat weet ik pas sinds vorige week. En toen dacht ik: Nu zet ik iets op het internet. Ik heb niets op het internet gezet toen de kokerbalken 4 jaar geleden zo rot bleken. Maar carrosserie slecht en motor slecht. Dan dus wel.
Ik ben daarin teleurgesteld, van geschrokken. Ik moet nu met de accountant om de tafel die weer de belastingdienst moet gaan contacten.
Proberen dat ding te verkopen. Die koper wordt pas echt de 'arme schmuck'.
Veel verlies maken en dan weer wat anders gaan zoeken wat dan wel min of meer heel blijft. (?)
Had eigenlijk allemaal niet nodig moeten zijn voor zo'n duur merk, dat ook nog uit de Duitse 'golden years of cars' stamt.
Deze economisch rustigere tijden zijn er juist om eens op je motoren te rijden en in je auto te rijden. Genieten, nadenken, nieuwe ideëen, nieuwe inspiratie. Zo zou het moeten gaan.
Niet ergeren aan een kapotte auto en deze moeten verkopen in economisch zware tijden. Dan levert ie ook veel minder op, natuurlijk, als je hem überhaupt verkocht krijgt, want kijk maar hoeveel 911, en 964s er ineens op marktplaats staan. Zijn er meestal veel minder.
Bij elke economische crises gaan er klassieke auto's verloren. Erg jammer.
Laatst bijgewerkt door drie.twee op 21 aug 2020 10:34, in totaal 2 keer bewerkt.