leuk topic. ik heb afgelopen jaar twee rondjes gereden op zandvoort. stelde niets voor. soort tourrit. na de aanschaf van de gt3 besloten licentie te halen (as november). eergister een dag met een vriend en een 130 cupauto het circuit op en aanwijzingen gehad.. aardig lastig dat racen. hij rijdt wedstrijden en redelijk goed. rijdt 2.02 ik kwam niet verder dan 2.14. doodremmen, te vroeg op gas, van gas af op scheivlak, te langzaam door laatste bochten reeks etc etc. maar wat een gave manier om een dag door te brengen! heb nu al zin in november!
nou eerste paar voorzichtige rondjes gereden op Zandvoort. koud weer, wel droog, op toyo r88 met standaard remblokken (das dus niks) ronde tijden van 2.06. moet nog een heel stuk vanaf. volgende keer ook banden druk aanpassen nu was de druk veel te hoog. was erg leuk evenement van driving fun.
2:04.9 tijdens mijn eerste circuit park zandvoort track day ooit (2 uurs sessie) Met mijn compleet standaard Porsche Cayman R op Michelin Pilot Sport 2 straat bandjes. dus geen tover semi slicks
thomas1665 schreef:aanstaande woensdag is er weer driving fun op zandvoort. ik ga even wat rondejs rijden in de middag. meer mensen van het forum?
Ik ben op alle dagen van driving-fun aanwezig. Met een aantal bmw's die voor het circuit zijn aangepast. Wil je (leren) rijden op zandvoort/assen/spa en je wilt liever niet met je porsche gaan rijden zijn er mogelijkheden genoeg!
Weegt ook maar 670 kg met 500 pk aan boord. Doet wel 2,5G in de bochten en met mijn ervaring was ik na 6 ronden oefenen en 4 keer een tijd neerzetten opgebrand De mannen en dames die echt kunnen rijden halen hier nog zo'n 10 seconden af trouwens (met de Tatuus hebben ze volgens mij 1:32 neergezet).
eersthet excuus.. de toyos zijn 6 jaar oud en hebben zowat nul komma nul grip. tijd is 2.05 gemeten met een VBOX ik kom er met geen mogelijkheid onder. snel even banden wisselen.
ps reed nog even in een 997 gt3, maar das andere koek, lijkt wel veilig vergeleken met die 996! minder gevoel ook, maar heel relaxed die PSM op sport!
Gisteren top dag gehad bij Driving Fun op Zandvoort.
Rondetijd 2.13 met een 163 PK 944 met standaard onderstel en federal semi slick. Volgende week gaat het schroefset eronder dan moet er nog een seconde of 2/3 af kunnen.
Recent 2.09 met intrax. Nu blijkt de afstelling toch niet optimaal te zijn dus hoop binnenkort met de 944 daar nog iets van af te snoepen, maar ik denk dat dat lastig wordt!
Kan er iemand mij iets vertellen hoe de rondetijden op oud vs nieuwe layout op Zandvoort zich verhouden tot elkaar? Ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om over het vernieuwde circuit te gaan rijden dus ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen. Wat rijden ze nu met de 944 cup bv? Was ongeveer 2:05-02:06 voor een snelle ronde over oude circuit toch?
2:28 met een MX-3 V6, helemaal stock op een gestript interieur en kooi na. Was met chicane voor het scheivlak. En op de oude layout.
Met de GT3 geen tijden geklokt. Was wel heel andere koek. Met de Mazda hoef je alleen maar op de baan te letten en te zorgen dat je niet de bochten uit onderstuurd.
Kheldar schreef:Kan er iemand mij iets vertellen hoe de rondetijden op oud vs nieuwe layout op Zandvoort zich verhouden tot elkaar? Ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om over het vernieuwde circuit te gaan rijden dus ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen. Wat rijden ze nu met de 944 cup bv? Was ongeveer 2:05-02:06 voor een snelle ronde over oude circuit toch?
Zoals al in een ander topic geschreven: Met de e36 325i (Sper, AST, pagid geel en PS Cup2) voorheen 2.06 tot 2.07 Gisterenmiddag zat ik op 2.04.01 Ben nog voor een hoge 2.03 gegaan maar banden en remmen trokken dat niet meer en bleef steken op een 2.04.38 Ik denk dat ik met een Toyo nog iets eraf kan rijden.