09 nov 2005 20:19
09 nov 2005 21:17
09 nov 2005 21:31
EriC4C schreef::scratch: ..... 2xV8=W12![]()
..... en jij bent de eerste die de Passat in dit verband noemt
![]()
MS964 schreef:Ik wens ze veel plezier met hun Phaetons. Zij liever dan ik! (met alle respect natuurlijk)
09 nov 2005 21:53
Jurgen schreef:Jaaa, dat had niet veel gescheeld he erwin...![]()
Zeker mooi, maar zo uniek als waar je nu tegenaan bent gelopen...
09 nov 2005 22:08
Rob Herfst schreef:Ik stond dit weekend voor het stoplicht, stopt er zo'n tanknaast me.
09 nov 2005 22:17
Paul van Engelen schreef:Binnenkort hoop ik over een ander autotje een paar feiten te schrijven. Het echte ultieme in snelle auto's. AL het andere is daarmee onzin geworden. Ook al die types die denken dat ze een snelle Ferrari, Maserati, Aston Martin of Porsche hebben![]()
09 nov 2005 22:24
Paul van Engelen schreef:Heb nog even gezocht naar de specs(onder Favorites staat bij mij uiteraard bovenaan www.bentleymotors.com/bentleymotors/selectlanguage.jsp#) maar ze vermelden daar alleen hooghartig dat er voldoende torque aanwezig is
![]()
Binnenkort hoop ik over een ander autotje een paar feiten te schrijven. Het echte ultieme in snelle auto's. AL het andere is daarmee onzin geworden. Ook al die types die denken dat ze een snelle Ferrari, Maserati, Aston Martin of Porsche hebben![]()
09 nov 2005 22:47
09 nov 2005 22:51
09 nov 2005 22:53
Het in de folder of op de rollenbankuitdraai vermelde draaimoment is nietszeggend in dit opzicht. Dat getal is alleen zinnig voor mensen die een motorblok kopen zonder auto eromheen...
09 nov 2005 22:55
09 nov 2005 23:02
09 nov 2005 23:14
09 nov 2005 23:36
09 nov 2005 23:52
outletvalve schreef:Foto: Patrick Savalle, de fenomenale, zwaar onderschatte Porsche 968 CS Club Sport m030...
hmm, dat zal Koen leuk vinden om te lezen!
09 nov 2005 23:55
Jort schreef:En daarbij komt dat de fabrieksopgave voor de maximale trekkracht (koppel) niet zo interessant is.![]()
http://patricksavalle.com/Archief/Welke ... er+sneller
10 nov 2005 0:15
Paul van Engelen schreef:Jort schreef:En daarbij komt dat de fabrieksopgave voor de maximale trekkracht (koppel) niet zo interessant is.![]()
http://patricksavalle.com/Archief/Welke ... er+sneller
Nu ben ik toevallig (ook) IT-er, geen luie(denk ik), en met enige basiskennis van autotechniek. En hoewel bovenstaand artikel interessante informatie bevat, is het ook wel behoorlijk langdradig en legt e.e.a. niet echt gemakkelijk uit.
En het laatste statement over hoog vermogen betekent veel trekkracht ongeacht het draaimoment: wat betekent dan die correcte() formule aan het begin met een vaste relatie tussen beide (i.c.m. het toerental en een vaste factor)
![]()
De versnelling is zeker wel afhankelijk van het koppel, waarbij het gewicht uiteraard OOK een belangrijke factor is en dus niet ALLEEN de motor dit bepaald, wat dus vooral in lagere versnelling speelt, zoals wij toch allen weten, niet![]()
![]()
Vermogen geeft topsnelheid: motor is dan op toeren en heeft inderdaad in de dan gebruikte hogere versnelling een andere overbrengingsverhouding te verwerken.
Diesels acceleren wel vlot, maar blijven wat achter bij de eindsnelheid.
10 nov 2005 0:34
EriC4C schreef:rob964.c4 schreef:ik ken iemand die er een van een paar jaar oud heeft gekocht .....
en weer iemand anders had er een gekocht in 2000 .....
Op de markt vanaf 2003. "Een paar jaar oud" kan dus net, maar in 2000 .....![]()
![]()
Gebaseerd op VW-techniek idd. en voorzien van een W12 met dubbele turbo>2300kg en 0-100km/u in 4,8 sec.
![]()
![]()
Prachtige wagen vind ik
10 nov 2005 0:37
Jort schreef:Waarom is een Honda S2000 met 240 pk en 2/3 van het koppel(207Nm i.p.v. 305!) van een Porsche 968 CS sneller tijdens de acceleratie naar 100, terwijl beide hetzelfde vermogen hebben en de 968 CS niet eens zoveel zwaarder is?
10 nov 2005 0:42
911-lover schreef:Jort schreef:Waarom is een Honda S2000 met 240 pk en 2/3 van het koppel(207Nm i.p.v. 305!) van een Porsche 968 CS sneller tijdens de acceleratie naar 100, terwijl beide hetzelfde vermogen hebben en de 968 CS niet eens zoveel zwaarder is?
Niet dus , en dat was duidelijk te zien voor twee weken op het circuit van Zolder.
10 nov 2005 0:44
10 nov 2005 0:46
10 nov 2005 0:52
10 nov 2005 0:55
10 nov 2005 9:04
Jort schreef:Honda had zeker een vrouw achter het stuur. Het nieuwe rijden, optrekken in 5, of was het nou schakelen bij 1.800 tpm?![]()
Laatste voorbeeld:
Dodge Viper RT/10 (eerste type)
Gewicht: 1542 kg
Vermogen: 450 pk
Trekkracht: 610 Nm
0-100: 4,7 sec
Ferrari 360 Modena Spider
Gewicht: 1460 kg
Vermogen: 400 pk
Trekkracht: 372 Nm
0-100: 4,6 sec