Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:07



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Bij de APK in mei werd mij aangegeven, dat de stofhoezen van de stuurkogels en de stangen (drop links) die aan de stabilisatorstang zitten droogtescheurtjes begonnen te vertonen. Kortom volgend jaar ben je natuurlijk aan de beurt.

Afbeelding

Als je gaat zoeken in de diverse catalogussen van Porsche delen, dan vind je die rubbers niet. Die drop links zijn wel in zijn geheel te krijgen. Kosten tussen de €100 en €150 en meer.
Brezan bracht uitkomst en voor pakweg €10 alle stofhoezen. Alle kogelgewrichten waren nog goed en spelingloos. Ik kreeg bij die stofhoezen een soort klemmen/ringen die om de brede delen van die hoezen moesten worden aangebracht om de hoes op de kogel te houden. Om die ringen eromheen te krijgen was even een heel erg gepruts. Het resultaat was echter fabrieksnieuw.

De rubbers achter de handgrepen waren gescheurd. Dat is een rot gezicht. Buiten dat komt er zo vocht achter. Ik had kortgeleden op marktplaats volkomen toevallig een paar nieuwe rubbers gescoord. Die moesten dus ook maar genmonteerd worden.

Portierbekleding van de rechter deur eraf en de plastic folie net genoeg weghalen, zodat je bij de moertjes van de handgreep kunt. Vooral het moertje achter het brede gedeelte van de handgreep zit lekker ver weg. En er is nauwelijks ruimte. Moertje los. Klunk. Moertje weg. Niet meer gevonden. Zal ergens klem liggen want er rammelt niets. Maar ik voelde natuurlijk onder in de portierbak of daar het moertje lag. Daar voelde ik iets los liggen. Kon het niet plaatsen. Spiegel erbij. Nog niks zien. Om zo maar op de tast iets verder los halen is natuurlijk niet zo verstandig, maar toch maar gedaan. Het bleek een stuk antidreunplaat te zijn wat tegen de binnenkant van het portier behoorde te zijn geplakt en los onderin lag. Verder gekeken, folie verder los en toen zag ik dat er hele stukken van dat spul ontbraken en onderin de portierbak lagen.
Met een verstripper de restanten warm gemaakt en voorzichtig met een plamuurmes eraf kunnen krijgen. Dat ging heel makkelijk. De deur aan de binnenzijde schoongemaakt met wasbenzine en nieuwe dreunplaat geplakt.
Overigens is het een mega gepiel om het achterste moertje van de handgreep erop te draaien. Met een magneet, schroevendraaier en klein tangetje de eerste winding kunnen draaien en dan eindeloos een slagje voor slagje aandraaien. Het is gelukt.
Links lag alle dreunplaat al onderin en hoefde ik nauwelijks restanten weg te halen. Uiteraard ook nieuw aangebracht.
Overigens werkelijk geen spoortje van roest te bekennen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het bleek dat het schuim van de bovenste luidspreker van de Nokia geluidsbox van beide portieren helemaal vergaan was. Ik heb gezocht maar kon geen nieuwe speakers vinden. Wel een reparatiesetje van $39 (incl. verzending) dat ergens tussen eind oktober en half december bezorgd zal worden.

Afbeelding
Afbeelding


23 okt 2020 12:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Mooi verhaal :!:

Ik moet ook nodig de rubbers van de deurgrepen (gaan) vervangen .....

Maar wist voor het lezen van dit topic al dat dat niet een klusje van 10 minuten is ;)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 okt 2020 12:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Ik was door de verkoper van de rubbers al gewaarschuwd. Ach je bent even van de straat :D


23 okt 2020 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Mooie klus met veel voldoening, goed bezig :thumleft:


23 okt 2020 15:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Goed bezig! :res:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


23 okt 2020 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Hoi BJFT,

Hoe noemt Brezan deze stofhoezen? Zijn ze universeel?


[i][i]Als je gaat zoeken in de diverse catalogussen van Porsche delen, dan vind je die rubbers niet. Die drop links zijn wel in zijn geheel te krijgen. Kosten tussen de €100 en €150 en meer.
Brezan bracht uitkomst en voor pakweg €10 alle stofhoezen. Alle kogelgewrichten waren nog goed en spelingloos. Ik kreeg bij die stofhoezen een soort klemmen/ringen die om de brede delen van die hoezen moesten worden aangebracht om de hoes op de kogel te houden. Om die ringen eromheen te krijgen was even een heel erg gepruts. Het resultaat wasnieuw.
s echter fabriek[/i][/i][/i]
_________________________________________
Porsche 964 Carrera 2


23 okt 2020 16:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Stofhoezen voor stuur of fuseekogels. Neem de ouwe mee om te vergelijken voor de hoogte en diameters van de boven en onderzijde. Succes!


23 okt 2020 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Dank je BJFT, handige tip..
_________________________________________
Porsche 964 Carrera 2


27 okt 2020 10:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Graag gedaan


27 okt 2020 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Mooie stukje huisvlijt, en je ‘moet’ ook wat te doen hebben.... :mrgreen:

Enige klus hier zijn de banden oppompen en de winter doorkomen.... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 okt 2020 11:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Ja, eindelijk eens lekker werken aan de auto. Binnenkort de luidsprekers repareren (de spullen zijn al binnen) en dan verder met de blowers van de kachel. Eén van die dingen maakt een fluitend geluid. Ik denk dat er een klein lager richting einde loopbaan gaat. Dat is nog wel een klusje heb ik zo her en der gelezen. Mooi nieuw onderwerp, als er nog niks over geschreven is tenminste.


28 okt 2020 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Van stofhoezen naar rubbers achter handgrepen en meer
Zit em in de details, mooi werk hoor.
_________________________________________
vroem vroem.......


28 okt 2020 13:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.