Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:27



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
911 vs Boxster - dilemma 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 911 vs Boxster - dilemma
Hallo,

Ik heb een dilemma.
Ik ben reeds 14 jaar in bezit van een 911 Targa van 1987.
Dit is mijn "hobby auto", is niet in showroom staat maar rijdt verder prima.
Mijn vrouw heeft hier nooit zo veel mee gehad en vindt dat ie stinkt.
Zelf rijden wil ze daarentegen niet (meer) omdat ie (naar haar mening) te zwaar stuurt en te zwaar koppelt.
Ze vindt het daarentegen wel leuk om met mooi weer af en toe mee te rijden met het dak open.
Zelf heb ik nog wel aardig schik van de Targa, maar rij hier steeds minder mee.

Ik hoor veel lovende verhalen over de wegligging van de Boxster.
Want de wegligging van de Targa wil nog wel eens tricky zijn als het nat is.
Vooral het 6-cilinder middenmotor concept van de Boxster spreekt me erg aan en uiteraard het feit dat je open kunt rijden.
Ook qua vermogen is dit ongeveer gelijk aan mijn Targa.
Ik ben vooral geïnteresseerd in het model vanaf 2005 (987) ivm de mooiere koplampen.
En dan bij voorkeur in S-uitvoering ivm het leukere vermogen...;-)

Voor mijn vrouw is met name het aanwezig zijn van stuurbekrachtiging een van de belangrijkste pluspunten en het feit dat het een veel moderne auto is.
Ze zou het liefste een automaat hebben, maar dat lijkt met met een tiptronic toch niet mijn cup-of-tea.

Zelf vind ik de klassieke looks van de oer-911 nog steeds geweldig en twijfel daaarom of ik geen spijt ga krijgen van een overstap (en nee om een Boxster ernaast te kopen voor de wederhelft gaat 'm niet worden ;-).

Zijn hier nog meer mensen die de overstap gemaakt hebben (of hebben overwogen) van een classic 911 naar een Boxster die hun mening hierover willen geven?
Wellicht hebben jullie nog do's or don'ts?
Zijn er daarnaast nog specifieke opties/specs op een Boxster die ik moet overwegen?

Alle bijdragen zijn welkom!

Paul.


19 okt 2020 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
hallo Paul, ik wil gelijk aangeven dat er geen enkel vergelijk is tussen de "oudere Lucht gekoelde" en de nieuwere watergekoelde. in mijn beleving is alleen het logo en sommige vormen gelijk en de rest dus niet te vergelijken. of je ergens spijt van krijgt is hoe je de ene herinnerd en de tegenvallende vervanger van je huidige auto, dan kun je spijt krijgen. zelf heb ik een `84 en een `87 3.2 gehad 1 zonder stuurbekrachtiging en 1 met stuurbekrachtiging en ik reed het liefst met de `84er. lekker old school. tegelijkertijd ook een 993 gehad die ook weer totaal anders reed dan de beiden 3.2`s. heb het geluk gehad ook nog naast de 3.2 en 993 een 996 Turbo te hebben gehad. daar kun je verlieft op worden vanwege zijn vreselijke kracht en snelheid die je er mee kunt behalen en zijn comfort, maar zoals eerder gezegd is het een totaal andere auto en niet te vergelijken. ga eens rijden met een Boxter of 996/997 cabrio en doe dat niet voor een uurtje maar probeer er minstens een paar uur mee te rijden, en stap dan maar weer eens in je Targa 3.2. dan pas kun je kiezen waar je voorkeur naar uitgaat en kun je kiezen. gr. Hans
_________________________________________
Picasa album


19 okt 2020 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Ik ben van een 964 coupe overgestapt naar een 987 boxster spyder.

Wilde graag weer een cabrio
Heb een zwak voor de unieke lijnen van de spyder
Geen problemen met het tentdak (is toch bijna nooit op)


Qua rijden heel anders, modern, sneller, vooral makkelijker, ‘gooi’ hem zorgeloos iedere bocht in wat ik met de 964 nooit durfde.

Targa is wel een stuk unieker dan een (reguliere) boxster (s).
Je gaat inleveren op karakter en praktisch nut met de achterbank.
Je krijgt gemak terug, en werkende verwarming.

Huur er eens een voor een weekend, dan kun je ze mooi om en om rijden
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


19 okt 2020 21:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Het is denk ik interessant om kritisch te kijken waarom je ondanks ‘schik vd targa’ er toch niet zoveel in rijdt. Gaan de mogelijke voordelen vd Boxster er voor zorgen dat je meer gaat rijden? Zo ja, dan ga je er wellicht meer plezier van beleven. Zo niet, dan krijg je denk ik eerder spijt. Het is wel een bak karakter die je dan wegdoet.
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


19 okt 2020 21:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Dit is natuurlijk een keuze welke je zelf moet maken. Je hebt het over een tip maar de MKII heeft al een PDK. Nu weet ik niet wat de prijzen precies doen van een 911 uit 1987 maar ik denk dat je daar toch wel een mooie MKII PDK Boxster voor zou moeten kunnen krijgen.

Ik kan me helemaal indenken dat je wat luxer wilt rijden dan een auto uit 1987.
_________________________________________
Mvg,

René


20 okt 2020 9:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
de Fiscalist schreef:
Huur er eens een voor een weekend, dan kun je ze mooi om en om rijden


Ik vond de Boxster S en de 997 4S Cabrio fantastische auto's om mee te rijden.
De Boxster stond hier 3 jaar als dagelijkse auto - kreeg voor de winter ook andere schoenen :drive:
De 997 4S Cabrio heeft de winter niet meegemaakt - fantastische Porsche, maar mij te modern om als hobby-auto-voor-erbij te rijden/hebben ... inmiddels staat er weer een luchtgekoelde 911 coupe voor in de plaats.

Zoals een wijs chinees hier ooit schreef: Je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je gelaten hebt :idea:

Ik zeg: Doen :!:

... vooral omdat je 87'er Targa op dit moment veel meer op moet kunnen leveren dan een knappe '05 Boxster S je zou moeten kosten :popcorn:


20 okt 2020 10:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Of deze witte van 2009


20 okt 2020 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Ja wat een dilemma !

Jaren lang liep mijn vrouw ook te morren dat de 911 uit 1989 stinkt, herrie maakt, moeilijk rijdt en wel erg laag op het wegdek zit.
Ze heeft er in 15 jaar misschien 3-4 keer in gezeten.

Ik heb een andere oplossing gevonden: vrouw eruit en een vriendin die het rijden met een oude 911 helemaal geweldig vindt !
Nu is dit wel een beduidend duurdere oplossing dan voor een Boxter of jongere 911 gaan ;-)

Maar ik heb enkele jaren geleden ook wel een periode gehad met overwegingen om de 3.2 te ruilen voor een moderne TT of Boxter.
Tot nu toe toch blij dat ik dat niet gedaan heb...

De rij-beleving is toch anders en zeker op mooie ritten heb je stuurbekrachtiging en de automaat niet nodig - het is geen auto voor de stad of file....
En ik realiseerde me ook dat als ik deze 3.2 na meer dan 20 jaar weg zou doen - ik nooit meer zo'n zelfde zal terugkopen.

Onderstaande impressie van ritjes met m'n vriendin - had ik niet willen missen !

Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


20 okt 2020 11:35
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Ik denk het beste oplossing is koop een Boxster voor je vrouw, een 2.5 is vast voldoende voor haar. Die heb je al voor Tussen de 9 en 13k. Zodoende kan jij blijven rijden in je stinkhok met een glimlach en zij lekker tuffen met een moderne(re) auto. Jij blij, zij blij. En als jullie dan toch samen rijden pak jullie de Boxster :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


20 okt 2020 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Haha, herkenbaar,
Heb ook een tijdje een vriendin gehad die met de 911 meereed en daarna ook m'n ex buiten.

M'n huidige vrouw reed ook niet graag mee met de luftie targa en m'n dochtertje achterin had er
ook niet zoveel plezier in (lawaai, wind, met d'r armpjes huilend boven d'r hoofd in slaap gevallen...) ..
Dus ook terug overgeschakeld op moderner en nog geen seconde spijt van gehad :D


20 okt 2020 12:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Jouw verhaal is herkenbaar Paul.. Ik heb/ had hetzelfde luxeprobleem. In de 911 targa wilde mijn vrouw niet rijden. Alleen bij mooi weer ernaast een trip met het dak eraf. Haar oude TT Roadster van 2001 vorig jaar ingeruild op een A3 cabrio van 2010, perfecte auto maar zoooo karakterloos... Die gaat er dus uit en het liefste komt daar een oudere Boxster of TT voor terug. In ieder geval weer een lekker open roadster!

Met de 944S kan ze overigens prima overweg! maar dat is geen cabrio natuurlijk. Ik zit heel stiekem te overwegen om een 944 of 968 cabrio ernaast te zetten. Ook al heeft dit model niet al te beste "cabriolooks" Daarnaast zijn deze auto's al behoorlijk oud en wellicht minder geschikt voor dagelijks gebruik.

Als je niet de luxe hebt om beide aan te houden (zoals je aangeeft): gewoon doen!.. De beleving van een open 911 luftie is ongekend. Maar wat rijden betreft is en blijft het een hok van een auto. (en daarom zo leuk! :mrgreen: )
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


20 okt 2020 13:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Niet je targa weg doen. Dan wil totmbo ineens altijd mee en heb je geen enkele individuele vrijheid meer :twisted:

Of je vind het juist leuk om sámen dingen te doen: targa eruit en 987 kopen. Het zijn maar auto's. Mooie herinneringen maken is veel belangrijker.

Veel wijsheid!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 okt 2020 13:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
haha, dat dacht ik dus ook.

Citaat:
Voor mijn vrouw is met name het aanwezig zijn van stuurbekrachtiging een van de belangrijkste pluspunten


Goede reden om niet over te stappen.. :mrgreen:

Het schijnt dat je op je sterfbed het meeste spijt hebt van de dingen die je niet hebt gedaan, dus.......

Edit:
Citaat:
Zoals een wijs chinees hier ooit schreef: Je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je gelaten hebt :idea:


Olaf was me voor zie ik. :oops:
_________________________________________
footers zuigen! :D


20 okt 2020 14:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Wat is er mis met de wegligging van een oude auto..... :?: ...rijstijl aanpassen en gewoon rijden toch..... :salut:

Een peperdure auto volgepakt met elektronische foefjes biedt ook geen garantie tegen ongelukken.... :?:

Ga beiden met een boxster een dagje rijden om de ervaren of het wat is...... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


20 okt 2020 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Ik heb begin dit jaar mijn 964 cabrio na 12 jaar omgeruild voor een 997 cabrio 4 s en tot nu toe ontzettend blij ermee.
Het is inderdaad niet te vergelijken met een oudere porsche . Beiden zijn geweldige auto’s maar, maar als ik eerlijk ben rij ik toch liever met meer luxe rond. Succes met je besluit.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


20 okt 2020 16:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
MX-5 ernaast zetten. Targa lekker houden.


20 okt 2020 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1990 964 C4
Den Haag
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Lekker alleen in je Targa blijven rijden. Dat ding was toch zeker voor jezelf aangeschaft? Just saying!


20 okt 2020 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Dial_888 schreef:
Een peperdure auto volgepakt met elektronische foefjes biedt ook geen garantie tegen ongelukken.... :?:


Nee klopt helemaal. Kijk tegenwoordig maar eens. Het zijn allemaal nieuwe auto's die verongelukken :mrgreen: :mrgreen:


21 okt 2020 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Heb ze hier allemaal gehad.
911SC uit 83, wat een auto, wat een karakter, geweldig! Maar als het ging regenen, toch liever niet.
356 uit 1960, nog mooier, nog gaver, maar ging er steeds minder in rijden, omdat het of te warm, of te koud, of te risicovol was.
Nu Boxster-S uit 2005. Geweldige auto, super wegligging, werkende stoelverwarming, airco, ruitenwissers, verlichting en verwarming. Zou je dus veeeeeel vaker mee kunnen rijden ;). Alleen staat er genoeg naast waar ik meer mee rij, dus de Boxster maakt te weinig kilometers. Staat dus ook te koop, mocht je interesse hebben, ik hoor het graag!


21 okt 2020 11:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Hoi Paul,

Ik ben eind 2016 overgestapt van een SC Targa (11 jaar in bezit) naar een 987 Boxster 2.7. Niet omdat het thuisfront iets tegen de Targa had maar deze had eigenlijk een restauratie nodig. Dat zag ik niet zitten en ik vond het ook wel weer eens leuk om iets anders te gaan rijden.

Het moest wel een cabriolet zijn vanwege de rijbeleving en een handbak. Tiptronic heb ik wel mee gereden maar vond ik niet fijn. PDK had ik eventueel wel overwogen maar geen passend aanbod qua prijs.

Mijn ervaring is dat het prachtig rijdt. De grenzen liggen ver weg en het afwerkingsniveau is ongekend, zeker als je uit een klassieker komt. Het rijdt echter wel een beetje "Saai", je moet echt als een Hooligan rijden om de 987 een beetje spannend te maken met de bijbehorende illegale snelheden. Daarmee miste ik wel wat beleving...

Na 2 jaar Boxster rijden liep ik tegen een 2017 Abarth 124 spider aan, en heb de 987 ingeruild. Ik heb altijd al een soft spot gehad voor de Fiat (Abarth) Spider en kon een mooie deal maken. De Abarth heeft natuurlijk alle moderne (veiligheids)voorzieningen aan boord maar rijdt totaal anders: In tegenstelling tot de 987 is de Abarth zeer "Los" aan de achterzijde. Dit leidt tot een speels weggedrag en een mooiere rijbeleving naar mijn mening, ook bij lagere snelheden.

Mijn advies is om er eens een 987 te proberen of misschien naar een 981 uit te kijken, je targa kan je bij de juiste adressen vast wel inruilen als je dat zou willen. Zo kom je er vanzelf achter wat jou het beste past.

Opties die naar mijn mening fijn zijn:

Stoelverwarming
Xenon
Cruise control (geen showstopper, kan ook achteraf met originele onderdelen
Leerpakket :geeft het interieur extra cachet.
Ik zou kijken of je een 2.9 987-2 (non-S) kan vinden binnen je budget, staat bekend als bullit-proof
In het laatste geval behoort PDK ook tot de mogelijkheden

Overigens zie ik mezelf nog wel eens een 981 PDK aanschaffen als de tijd daar rijp voor is :wink: kunnen we ook weer mee met de Tunnelruns :cheers: :drive:

Gr. Gijs


21 okt 2020 13:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Allen enorrum bedankt voor het meedenken en het geven van de (uitgebreide) reacties op mijn “dilemma”!

Een advies dat ik meerdere keren krijg om de Targa te houden en een Boxster voor “erbij” te nemen zit er helaas echt niet in. Dus wil ik echt een keuze gaan maken om voor 1 van beide te gaan.

Ook kreeg ik meerdere keren het advies om mijn huidige echtgenote in te ruilen voor een nieuwe (porsche-minded) vriendin. Deze oplossing had ik zelf nog niet overwogen en vind ik een prachtig staaltje out-of-the-box denken!. Alleen ben ik bang dat deze optie duurder is dan het aanschaffen voor een Boxster voor “erbij”! ;-)

Uit alle berichten die ik tot nu toe heb gehad haal ik het volgende:

Voor:
- Minder tricky wegligging
- Meer praktische/moderne/luxe auto (of is dit juist een nadeel ;-)
- Gunstige marktwaarde/verkoopprijs van de Targa.

Tegen:
- Minder unieke auto, karakter, enz.
- Verlies van individuele vrijheid.
- Saai, niet spannend, mist beleving

Stof tot nadenken:
- Waarom rij ik erg weinig in mijn targa. Als andere auto ga ik er dan meer in rijden?
- PDK verkrijgbaar in 987 (ipv tiptronic). Maar dit is alleen een pre voor de wederhelft. Zelf wil ik het liefste blijven roeren.

Advies:
- Samen (uitgebreide) proefrit maken in Boxster. Als ik zo naar buiten kijk dan moet ik me aanstaande winterperiode eens meer gaan verdiepen in de materie en voorjaar 2021 een proefrit gaan maken.

Te overwegen opties:
- Stoelverwarming
- Xenon
- Cruise control (geen showstopper, kan ook achteraf met originele onderdelen
- Leerpakket :geeft het interieur extra cachet.
- Ik zou kijken of je een 2.9 987-2 (non-S) kan vinden binnen je budget, staat bekend als bullit-proof
- In het laatste geval behoort PDK ook tot de mogelijkheden


Weet 1 van jullie wellicht waar ik verkoopdocumentatie incl. alle opties van de 987 Boxster zou kunnen vinden voor de winterstudie?

Ook nog extra bijdragen in mijn dilemma zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!

Paul.


21 okt 2020 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 944 S2 1989, 987 Boxster 2.7L 2005 Atlas Grey
Haarlem
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Ik heb 13 jaar een mooie 944 S2 gereden. Dat was een echte mannenauto, alles werkte zwaar. Maar wat een rijgenot. Naar mate het harder ging dan ging de S2 ook veel lekkerder rijden. Erg degelijk.
Maar.... Geen airco (wel climate control) en ook geen targadak. Ik heb de S2 uiteindelijk verkocht en een 987 met 2.7 blok gekocht omdat ik weer cabrio wilde rijden.
Rijden met deze auto is een eitje vergeleken met de S2. Dus minder beleving. Wel een heerlijke auto om samen mee te toeren. Daar heb je echt geen S voor nodig.
Aandachtspunt is het IMS lager. Problemen hiermee komen met name voor t/m bouwjaar 2005. Vanaf bouwjaar 2006 (Dus gebouwd na augustus 2005) zit er het M97 blok erin.
Met name de single row lagers uit het M96 blok schijnt het probleem te zijn. IMS schade bij het M97 blok ben ik nog nooit tegengekomen, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Ik zou bij het M96 blok altijd het lager vervangen als de versnellingsbak eraf is, zoals bij vervanging van de koppeling. Bij het M97 blok kan je dan wel het lager voor zover mogelijk checken. Dan zit je ook nog eens met het feit dat het IMS lager alleen bij de M96 blokken relatief makkelijk te vervangen zijn. Bij het M97 blok is er sprake van een groter lager wat officieel alleen vervangen kan worden door het blok te splitsen, dus zo ongeveer uit elkaar te halen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.


21 okt 2020 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Persoonlijk zou ik er een 986 bij kopen.
Die verschilt niet zo veel van de versie die jij wil rijden en het is een goede basis om te kijken of je het echt leuk vindt rijden. Tegenwoordig zijn ze voor een appel en een ei te krijgen. Is het niets kun je gewoon nog terug naar je Targa. Is het wel wat doe je ze beiden weg en koop je alsnog een nieuwere.

Ik vind de 986 S een heerlijke auto om mee te rijden, maar vergeet niet, als je een 986 'verliest' in de bocht ben je wel echt te laat vaak. Je moet dan van goede huize komen om hem op te vangen. :wink:

Oh duh, ik lees nu pas dat dat geen optie is :bang:
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


23 okt 2020 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Ik vind de 987 een van de fijnst rijdende auto's waar ik in gereden heb. Elke keer weer rij ik er met een grote smile in. Misschien wel iets te makkelijk... Je kan gewoon bijna niets fout doen, wel lekker gecontroleerd de achterkant omtrekken uit de bocht. En open rijden is wel echt fijn.
Een 3.2 is niet te vergelijken met een 987. Zo veel meer nadenken en werken tijdens het rijden. Dat gaat soms ook wel tegen staan, het moet je liggen. Maar ook veel meer emotie. Een 911 blijft een 911, gaat niets boven een 911. Ik heb ze het liefst naast elkaar in de garage staan, ze zijn totaal niet te vergelijken.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


23 okt 2020 22:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 vs Boxster - dilemma
Bedankt voor jullie inbreng!

Tja, het liefste zou ik ook meerdere auto's in de garage hebben staan.
Maar ja, de garage is niet groot genoeg en de portemonnee is niet diep genoeg (plus mijn wederhelft niet begripvol genoeg! ;-)

Ik lees van jullie kant veel lovende reacties over de Boxster, maar besef me inderdaad dat dit "gewoon" een moderne auto is en geen "classic".

Ik weet dat oude (lees: klassieke) auto's zo hun charme hebben (en ook hun nukken) en dat je die beslist niet kunt vergelijken met een moderne auto.
Dat besef ik als ik uit mijn Targa stap en dan in mijn moderne duitse auto (lees: Passat) stap en dan bij de eerste bocht tgv de stuurbekrachtiging in een bocht bijna de stoep op rij.

Dus eerst een proefrit en dan even verder kijken...

En als extra dilemma heb ik in de garage ook nog een aardig vlotte motor staan. Ook die wil af en toe worden uitgelaten!
Maar wellicht kan ik hier beter een nieuw topic over openen? ;-)

Paul.


27 okt 2020 15:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.