17 dec 2020 12:36
17 dec 2020 13:28
17 dec 2020 14:06
17 dec 2020 14:12
Pondje schreef:Wordt er wel eens een 993 of 964 gezien boven de 200.000km zonder een “gereviseerde” motor?![]()
Van de 996 is dit volgens mij geen uitzondering
17 dec 2020 14:15
Goofy1 schreef:Ik heb begin deze zomer mijn 996 C4S gekocht en nog steeds helemaal weg van de auto.
De reden dat ik voor deze ben gegaan is het volgende:
- Ik vind de 996 C4S mooier dan bijv de 997.
- Ik vind het prettig dat je in de 996 nog echt het gevoel hebt dat je rijd (zonder alle veiligheids systemen van tegenwoordig).
- Prijs technisch krijg je gewoon relatief veel waar voor je geld.
Ik heb hem niet gekocht als investering omdat ik niet geloof dat ze heel veel zullen stijgen in prijs, maar ze zullen ook niet gigantisch meer afschrijven.
Voor mij was dit dus ook financieel de meest interesante droom auto om te kopen (ja voor mij is het nog steeds onwerkelijk dat er een echte 911 in mijn garage staat)
Ohh en de koplampen, I love it!
Mbt de specialist waar ik tevreden over ben is Vlasblom Porsche uit Uden
17 dec 2020 14:32
17 dec 2020 15:13
maar we moeten niet te veel door een roze bril kijken
17 dec 2020 15:46
17 dec 2020 17:03
17 dec 2020 17:55
17 dec 2020 17:57
17 dec 2020 17:59
Cazzo Super Veloce schreef:Of wordt revisie hier zoals zo vaak verward met verpakken?
17 dec 2020 18:08
17 dec 2020 18:12
Johann schreef:
@Cazzo, je 993 is top en het beste 911 ooit![]()
17 dec 2020 19:51
17 dec 2020 19:58
17 dec 2020 20:04
17 dec 2020 20:20
Dan heb je denk ik de ergste kwalen van de 996 wel te pakken. Ik heb afgelopen zomer voor het eerst in een 996 gereden en was blij verrast. Alles gaat allemaal veeeeel gemakkelijker dan mijn 2.7 (logisch), maar het Porsche gevoel was er. Als je met het uiterlijk geen probleem hebt (heb ik zelf steeds minder), dan lijkt een 996 mij een goede keuze. Persoonlijk zou ik gaan zoeken naar een dikke S.Harry_sz schreef:Ik ga binnenkort een 3.4 Carrera met handbak bekijken (uit 1998 met circa 150K km) en die is al voorzien van allerlei aanpassingen m.b.t. koeling en IMS (ook nw koppeling).
Er zullen ongetwijfeld 996'en met roest zijn, maar ik kan me niet herinneren dat ik hier eens gelezen heb dat het bij de 996 echt een issue is.Harry_sz schreef:Zijn er nog dingen waar ik bij dit type specifiek op moet letten? Roest is volgens mij geen groot issue bij de 996 toch?
17 dec 2020 20:39
Tilt! schreef:'t Gaat hier over een 996 en of het al dan niet een aanrader is.
Zij die er één (gehad) hebben zeggen van wel.
Zij die er geen hebben en vastgeroest zitten in hun luchtgekoelde ideologie zeggen van niet.
'Nuff said
17 dec 2020 20:53
Cazzo Super Veloce schreef:Jij begon door de vergelijking te maken 996/993
17 dec 2020 21:18
17 dec 2020 21:41
17 dec 2020 22:24
Kheldar schreef:Ik heb in de 5jr en 80.000 km toch aardig wat van de die standaard dingetjes tegengekomen. Veel meer dan enig andere auto die ik ooit heb gehad. Een kleine greep uit de euveltjesbox:
- lichtschakelaar
- contactslot
- klep handschoenkast
- tankontluchting
- kapotte fittings voor lampen achterlichten
- beginnende roest slotvanger en onder instaplijst
- remschakelaar
Etc etc ben er nog een boel vergeten.
17 dec 2020 22:32
17 dec 2020 22:36