Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 apr 2024 14:17



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
even voorstellen Ramon zoekt Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Hoi allemaal die dit bericht lezen.

Ik ben steeds enthousiaster geworden over de Porsche en dan met name de 911.
Vroeger was het echt een droomauto en nu iets wat steeds meer bereikbaar aan het worden is en ik ben dan ook aan het verdiepen op het net enz.

De Porsche die ik wil gaan zoeken wordt de 996 Carrera 4 en handgeschakeld. Een 4s komt ws buiten mijn bereik.

Kunnen jullie een indicatie geven van wat zoiets mag gaan kosten in redelijk tot nette staat?
Ik heb een budget van ongeveer € 20.000,- is dit realistisch of te weinig voor bovengenoemde type 996 Carrera 4?
Of adviseren jullie beter een Carrera 2 te nemen?
Mij lijkt de 4 wielaandrijving wel een mooie extra samen met een open dak en stoelverwarming heeft ook mijn voorkeur.
De kleur zal wel grijs of zwart worden gezien het aanbod.

Groeten Ramon


18 jan 2021 14:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Gaaf dat je droom in zicht komt!
Met jouw budget zal het met beetje geluk lukken maar houd ook wat liquide voor (achterstallig) onderhoud enzo
Kilometerstand maakt o.a. de prijs.

Veel plezier met je zoektocht
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


18 jan 2021 20:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Leuk en welkom hier. Budget is denk aan de krappe kant voor een nette handgeschakelde coupe. Je wilt eigenlijk een net exemplaar van een particulier die punctueel is onderhouden maar eventueel wel wat veel kilometers heeft. Met een beetje geluk en geduld vind je die hier.

Staar je niet blind op boekjes en een mooi gepoetste auto. Je wilt dikke facturen zien. Altijd AKK doen. En 2-3 k reserveren voor onderhoud. Potje voor onvoorzien is ook handig. Het gaat niet vaak stuk maar als het stuk gaat is het een dure sportauto.

O ja, en goed inlezen in de voor- en nadelen van de verschillende types en eventuele risico’s. Verschil tussen een 4 en een 2 ga je niet merken, vermoedelijk.


18 jan 2021 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Hallo Ramon,

Leuk dat je kunt beginnen met je zoektocht! voor mij was dit ook al een groot deel van de fun.
mbt je budget zit je wel aan de onderkant van de markt. Een nette 4s zal je al niet meer onder de 30K vinden en een handgeschakelde al helemaal niet verwacht ik.
Ik zou in elk geval kijken naar een exemplaar dat goed is onderhouden (aantoonbaar), beter een hoge km stand met goede historie dan een lage met weinig historie.

Succes met de zoektocht.
_________________________________________
vroem vroem.......


19 jan 2021 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
en vergeet niet, altijd een aankoopkeuring doen!


19 jan 2021 10:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Ik zou me niet beperken tot een 4. Vierwielaandrijving biedt niet veel extra in NL.
Persoonlijk zou ik zelfs voorkeur hebben voor een 2 want wat lichter.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 jan 2021 15:22
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Dat zeggen velen, maar ik vond mijn C4's altijd een stuk stabieler dan de C2's. Vooral hoe je een bocht neemt is anders in een C2 dan een C4. Bij een C4 kan je veel eerder op het gas. De C4's heeft een manier om de gewicht in de kont beter te kunnen managen. :drive:

En als kind van de 70's vind ik vandaag de dag het nog steeds best gaaf dat een sportwagen vierwielaandrijving heeft :cheers:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 jan 2021 16:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Bedankt iedereen voor de reacties tot nog toe.
Ja ik besef dat ik een beperkt budget heb maar ik heb geen haast en af en toe komt er iets langs op de bekende en minder bekende verkoopsites.
Ja rekeningen en historie zijn wel belangrijk in dit segment en type auto heb ik begrepen, en de bekende kwaaltjes natuurlijk checken op modificaties.

Ik zoek lekker verder en ik hoop dat de prijzen van de 996 nog even niet gaan stijgen zodat ik met mijn budget kan zoeken.
En ik weet dat de jacht zeker net zo leuk en spannend is als de uiteindelijke vangst :D

Groeten Ramon


20 jan 2021 11:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Welkom! Budget is krap omdat je meestal wel een paar dingetjes in het eerste jaar kan krijgen waardoor je toch wat meer nodig zult hebben
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


24 jan 2021 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Hallo,

Van der Gugten heeft een hele mooie 996 staan met een nieuwe motor er in.zal wel iets duurder zijn ben ik bang maar je bent dan ook voor jaren klaar.

Gr anton


24 jan 2021 19:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche C4 996.1
Rotterdam
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Heb paar maanden geleden een 996 C4 gekocht; voor een goed exemplaar zit je iets hoger dan jouw schatting. En inderdaad hou er rekening mee dat de eerste noodzakelijke beurt wellicht ~10% van de aankoopprijs zal zijn. :pale:
Zo'n eerste beurt is wel aan te raden, dan weet je zeker dat de auto technisch weer prima door kan. Voor mijn gemoedstoestand had ik ook het IMS lager laten vervangen, als dat al gedaan is heb je die kosten niet, maar zal de aanschafprijs wel weer hoger liggen.

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar voor mij is dit de juiste basic Porsche, zit precies tussen klassiek en modern in, en ondanks kritiek op de koplampen wordt de rijbeleving is er zeker niet minder om.
:drive:
_________________________________________
Gr, Ronn
C4 996 M


25 jan 2021 0:23
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Bedankt voor jullie info weer.

De 996 bij van der Gugten is geen handbak helaas.

Ja ik realiseer me dat de eerste beurt een investering voor de toekomst zal zijn, maar dat geldt voor iedere auto die ik koop waarschijnlijk.

Groeten Ramon


26 jan 2021 16:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: even voorstellen Ramon zoekt Porsche
Hoi Ramon,

Leuk dat je opzoek bent naar een type 996. Wat mij betreft een van de meest begeerlijke modellen, en een heerlijke echte rijders auto. Ik heb geen ervaring met een carrera 4, enkel met de 2. Staat die keuze vast, een 4 of een 2? Dit omdat je jezelf zo wel iets beperkt in het zoeken. Een handbak (vond ik zelf ook een must) wordt denk ik wel wat krapjes voor 20K. Ik verwacht dat je net wat hoger uit komt.
Daarnaast zoals aangegeven door anderen hierboven; houdt wat geld achter de hand, en doe een AKK zodat je weet waar je aan toe bent.

Suc6!


26 jan 2021 16:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.