19 okt 2022 9:41
Olaf schreef:... als de 997 netjes is warm gereden en op tijd z'n olie-beurtjes heeft gehad is het kleine risico op bore-scoring nog kleiner![]()
Je kan de ECU uit (laten) lezen - en kijken of de Porsche "over-rev" heeft ....
19 okt 2022 10:47
19 okt 2022 22:48
20 okt 2022 7:32
K00i schreef:https://link.marktplaats.nl/m1895319854?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ziet er ook ok uit.
20 okt 2022 8:45
Frenkie schreef:Je kan de ECU uit (laten) lezen - en kijken of de Porsche "over-rev" heeft ....
Geld dit ook als er niet meer het originele blok in zit?
( Over rev ) laten uitlezen
20 okt 2022 8:50
20 okt 2022 9:18
Pondje schreef:Is een Mezgerblok nou werkelijk zo Bullitproof en heb je hier nooit (onderhouds)kosten aan?
Ik reserveer voor mijn 996 tussen de 1000 en 2000 euri aan onderhoud per jaar en kom daar vooralsnog prima mee uit.
Wat zijn de onderhoudskosten van een Mezgerblok en heeft dat blok dan geen enkel zwak punt?
Ik kan me ook voorstellen dat bv een Turbo even wat hoger uitvalt qua onderhoud en je bv na 10 jaar van het verschil zelfs een ruilmotor zou kunnen financieren, mocht dit nodig zijn.
Zou iemand daar iets over kunnen of willen zeggen?
Erwin
20 okt 2022 10:11
K00i schreef:Die bij Rubz is m.i. ook heel interessant.
24 okt 2022 13:46
24 okt 2022 15:04
24 okt 2022 15:13
24 okt 2022 15:44
24 okt 2022 16:35
Cazzo Super Veloce schreef:Pondje schreef:Is een Mezgerblok nou werkelijk zo Bullitproof en heb je hier nooit (onderhouds)kosten aan?
Ik reserveer voor mijn 996 tussen de 1000 en 2000 euri aan onderhoud per jaar en kom daar vooralsnog prima mee uit.
Wat zijn de onderhoudskosten van een Mezgerblok en heeft dat blok dan geen enkel zwak punt?
Ik kan me ook voorstellen dat bv een Turbo even wat hoger uitvalt qua onderhoud en je bv na 10 jaar van het verschil zelfs een ruilmotor zou kunnen financieren, mocht dit nodig zijn.
Zou iemand daar iets over kunnen of willen zeggen?
Erwin
Ik ben nogal een Mezger-adept, ik houd gewoon van ouderwetse over-engineering. Vandaar mijn (waarschijnlijk) niet echt realistische voorstel om eens naar de 997TT van Hans44 te kijken (die overigens al gereserveerd is).
Mezger blokken hebben nauwelijks zwakke punten, of het moet olie lekken zijn of klepgeleiders bij de 993. Maar ze pl0ffen () nooit, hebben geen last van borescoring, IMS ellende etc.
Onderhoudskosten zijn heel laag, er gaat gewoon nix stuk.
Bij een TT ligt dat uiteraard wel anders, meer techniek is meer kans op storingen.
Aan de andere kant, een handgeschakelde 997TT schrijft echt niet veel meer af, sterker nog die gaat in prijs stijgen de komende jaren, denk ik.
24 okt 2022 16:49
24 okt 2022 19:36
Cazzo Super Veloce schreef:Was jij dat bij klokje rond met die 993?
25 okt 2022 9:06
Frenkie schreef:Vind dat deze nog lang te koop staat,
25 okt 2022 11:16
Hans44 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Pondje schreef:Is een Mezgerblok nou werkelijk zo Bullitproof en heb je hier nooit (onderhouds)kosten aan?
Ik reserveer voor mijn 996 tussen de 1000 en 2000 euri aan onderhoud per jaar en kom daar vooralsnog prima mee uit.
Wat zijn de onderhoudskosten van een Mezgerblok en heeft dat blok dan geen enkel zwak punt?
Ik kan me ook voorstellen dat bv een Turbo even wat hoger uitvalt qua onderhoud en je bv na 10 jaar van het verschil zelfs een ruilmotor zou kunnen financieren, mocht dit nodig zijn.
Zou iemand daar iets over kunnen of willen zeggen?
Erwin
Ik ben nogal een Mezger-adept, ik houd gewoon van ouderwetse over-engineering. Vandaar mijn (waarschijnlijk) niet echt realistische voorstel om eens naar de 997TT van Hans44 te kijken (die overigens al gereserveerd is).
Mezger blokken hebben nauwelijks zwakke punten, of het moet olie lekken zijn of klepgeleiders bij de 993. Maar ze pl0ffen () nooit, hebben geen last van borescoring, IMS ellende etc.
Onderhoudskosten zijn heel laag, er gaat gewoon nix stuk.
Bij een TT ligt dat uiteraard wel anders, meer techniek is meer kans op storingen.
Aan de andere kant, een handgeschakelde 997TT schrijft echt niet veel meer af, sterker nog die gaat in prijs stijgen de komende jaren, denk ik.
Ik denk dat de 997TT weer beschikbaar is omdat de aspirant koper waarschijnlijk zijn financien niet geregeld krijgt. Ook ik ben een Mezger adept. Mijn 993 C2 liep 430k km;'s zonder enig probleem (2x een dynamo kapot, maar nooit interne schade). Mijn 964 NGT is alleen maar mishandeld in zijn leven en doet het ook nog steeds prima. Grote voordeel is verder dat alle Mezger motoren relatief eenvoudig zijn opgebouwd, ook qua randapparatuur en daardoor vaak makkelijk te repareren als er iets mis mee is. De koppeling vervangen met startmotor en koppelingsbekrachtiger was met 3400,- euro verreweg de grootste uitgave in de afgelopen 5 jaar / 170.000 km bij mijn 997TT. Overigens komt het olielekken meestal door te weinig gebruik. Mijn 997 is kurkdroog!
25 okt 2022 14:58
Cazzo Super Veloce schreef:Mezger blokken hebben nauwelijks zwakke punten, of het moet olie lekken zijn of klepgeleiders bij de 993. Maar ze pl0ffen () nooit, hebben geen last van borescoring, IMS ellende etc.
Onderhoudskosten zijn heel laag, er gaat gewoon nix stuk.
Bij een TT ligt dat uiteraard wel anders, meer techniek is meer kans op storingen.
25 okt 2022 15:18
25 okt 2022 15:19
25 okt 2022 16:26
Frenkie schreef:Ik ga zaterdag kijken voor een 997.
26 okt 2022 11:14
Frenkie schreef:Vind dat deze nog lang te koop staat, gezien het volgens de eigenaar de goedkoopste en de mooiste S zou zijn die er op dit moment te koop zou staan zij die mij.
26 okt 2022 11:38
26 okt 2022 14:08