Vertel hier over jezelf.
27 nov 2005 0:23
Na de driftcursus deze zomer:
Paul van Engelen, die na afloop schreef schreef:Geweldig leuke en leerzame dag gehad
Weer serieus: een 993 (zonder voorwielaandrijving) is ook met licht forceren niet vlot in een geweldige drift te krijgen. Dat was een hele goede les waar ik zeker naar op zoek was.
Je moet met deze auto
A. echt wel gek doen en (vooral!)
B. dan ook nog volharden in dat gek doen voor dat het beruchte 911 karakter "je ziet de kont langszij gaan voor je het weet..!!" optreedt.
Mogelijk dat de oudere types, en speciaal die met Turbo, daar meer gevoelig voor zijn, maar deze generatie - zonder electronische grapjes aan boord die ingrijpen - breekt echt heel rustig uit, met alle tijd voor een niet al te onbenullige bestuurder om te corrigeren. INDERDAAD

: mij lukte het dus ook gemakkelijk, wanneer ik slechts kort fase B. op de P. liet inwerken
Kortom, ik ben blij dat ik dit model heb.....met dit onderstel

, en zal voortaan best nog eens een stuk sneller door droge bochten gaan, maar ook door natte

Hier de volledige link!

@Koen: ik weet niet of het minder snel gaat met "alle" hulpjes in de 996...... in de 3.2 zat dat inderdaad niet, maar heb het ook niet gemist..... ik zit er zelfs misschien niet eens op te wachten dat er door een computer wordt ingegrepen........
27 nov 2005 0:32
Ik begrijp je punt en zoals anderen aanhalen is het meestal eigen schuld. Doch ook met mijn elver ben ik eens onaangenaam verrast geweest( gelukkig had ik het dadelijk onder controle) toen ik van een zijweg een drukke weg op moest. Je kent dat wel, je staat er al 10 minuten en niemand laat je tussen. Dan is er een gaatje dat je zegt "met gas geven ben ik ertussen" en je geeft iets meer gas (gevolg met onverwacht uitbrekend gat. Al was het zonnig en een kurkdroge weg). Als je dan niet weet wat te doen zijn er brokken die bvb met mijn BMW of andere wagens nooit zou gebeurd zijn.
27 nov 2005 0:48
911-lover schreef:Ik begrijp je punt en zoals anderen aanhalen is het meestal eigen schuld.
Ik was na de aanschaf van de 3.2 als de dood voor die uitbrekende achterkant, dankzij alle (goed bedoelde) verhalen, maar durfde daardoor in het begin amper gas te geven, zodra het ook maar enigszins vochtig was......gelijk een rijvaardigheid training gedaan en daar gemerkt dat er VEEEEEEL meer mogelijk is en ook menigmaal het punt opgezocht dat de achterkant uit begon te breken!
Het verbaasde mij hoe gecontroleerd dit alles was en hoe ver dat punt weg lag!
Eigen schuld is het bijna alle gevallen als het misgaat, helaas krijgt de auto echter vaak de schuld....
27 nov 2005 0:50
Verhaal van Paul van E. klopt. De 993 (de auto waar ik de meeste bochtervaring mee heb) geeft aan mij (zonder arrogant te willen klinken, ervaren 911-rijder?) duidelijk aan wanneer het teveel is; stuur trilt iets, voelt vervolgens wat licht aan, niet veel later schuif je over de voorwielen, maar dan komt het punt waar veel (onervaren??) rijders m.i. te laat beseffen dat het te hard gaat; de 60% massa van de machtige achterkant haalt de 40% massa van de voorkant in. Op zich nog geen probleem als je tijd en ruimte hebt.......
Daar komen de beruchte 911-verhalen vandaan......
27 nov 2005 1:55
Maar de combi remmen en vervolgens insturen ligt de 911 toch niet zo?
Zelf 's ervaren, vochtig wegdek, stoplichtje willen halen, iets harder op het stoplicht af, wat meer dan gemiddeld remmen, naar rechts sturen en WHOP!!!! Daar ging m'n achterkant. Alle zeilen moeten bijzetten om niet het gras + stoeprand op te rijden! Kon 'm nog net corrigeren. Op het moment dat ik instuurde reed ik trouwens maar zo'n 30 km/u ofzo...
27 nov 2005 12:38
En dan heb jij nog een C4 !
27 nov 2005 17:34
Nee, vergeten te melden, was bij de vorige, 964 C2.
27 nov 2005 17:41
MS964 schreef:Nee, vergeten te melden, was bij de vorige, 964 C2.
Ach, het overkwam mijn afgelopen vrijdag met de C4

... achterstevoren een bocht door
27 nov 2005 20:07
Ja, met sneeuw wss! Dan is er natuurlijk sowieso geen houden meer aan, C4 of niet!
28 nov 2005 22:36
Waarschijnlijk wordt het toch een 911 turbo...
Deze week wordt hij gekeurd. Als de gebreken meevallen wordt mijn eerste P gelijk een flinke.
Wordt vervolgd...
28 nov 2005 22:47
Massa schreef:Waarschijnlijk wordt het toch een 911 turbo...
Deze week wordt hij gekeurd. Als de gebreken meevallen wordt mijn eerste P gelijk een flinke.
Wordt vervolgd...
Hoe, wat, waar, wie, hoeveel, hoelang, welke kleur etc etc etc
28 nov 2005 23:05
Na alle voorgaande discussie;
de 'allrad'-turbo ?? (993 e.v.)
28 nov 2005 23:12
Wat is een all-rad turbo?
28 nov 2005 23:17
Alle (4) wielen aangedreven (veiliger....?)
De 964 turbo is de laatste 2-wiel aangedreven turbo, de 993 turbo en verder zijn 4-wiel aangedreven.
R.
28 nov 2005 23:28
Achterwielaandrijving.... 964 type!
Spannend dus
28 nov 2005 23:33
Die wordt toch geleverd met touwtjes om je broekspijpen dicht
te binden tijdens het rijden ?
28 nov 2005 23:44
Die touwtjes heb ik alvast in de broek laten borduren.
Gelijk maar even testament laten updaten
30 nov 2005 23:53
Vandaag staat hij bij de keuring, morgen hoor ik de uitslag.
Hierbij alvast de foto's (nu hopen dat het uploaden lukt

).
01 dec 2005 0:44
Tja, dat heb je als je 2 topics onderhoud met het zelfde onderwerp
Ik ben ook nog maar een forum-rookie
01 dec 2005 1:50
http://www.porscheforum.nl/album_thumbn ... c_id=14402
het is wel mooi hoor, ik hoop voor je dat het doorgaat.
robert
08 maart 2006 14:38
964, absoluut, voor mij is dat de enige echte 911!
08 maart 2006 20:10
Fijn dat je "verlicht" bent
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.