Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel

28 jul 2023 11:47

https://9gag.com/gag/aRED29M

28 jul 2023 12:21

Cazzo Super Veloce schreef:Denk dat de milieu-impact van 3000 brandende fossiele stinkhokken groter is dan van die 25 EVtjes.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Daar ga je dan met je zogenaamde 25 EV's.

28 jul 2023 15:09

Volgens mij valt er weinig te lachen…..
Arme wadden.

28 jul 2023 17:00

Ik lach ook niet om de ramp. Maar dit gaan we nog veel vaker meemaken natuurlijk. Zelfontbrandingen zijn geen zeldzaamheid bij EV's. Nu is het een vrachtschip, morgen een flat met parkeergarage onderin.

28 jul 2023 17:25

Er is ook best een verleden met uitgefikte transportschepen met alleen benzine en dieselauto’s. EV’s geven voornamelijk problemen met blussen.

Overigens; Loading plan geeft aan dat de EV’s op een ander deck staan dan waar de brandhaard woedde.
Eerst onderzoek maar afwachten.

Nog even los van het feit dat de huidige LFP accus nauwelijks ontbranden. En met de solid state accu’s die binnen 3 jaar gemeengoed zijn is dat al helemaal uitgesloten.

We gaan het zien.

28 jul 2023 17:51

Ik weet ook niet wat problematischer is. De kans op snellere ontbranding of het blussen ervan.

Maar zolang het maar over 4 jaar opgelost is. Dat zal zo’n beetje de tijd zijn dat ik de overstap zal gaan maken.

29 jul 2023 11:38

Het verschil tussen een ICE en een EV? Een EV zou eigenlijke ECE moeten heten: External Combustion Engine. :mrgreen:

29 jul 2023 14:41

ECI is als het draaien van een langspeelplaat bij een goed glas wijn en een EV als een mp3 op een stickie in één of andere soundblaster. Het gaat lekker hard maar je mist toch iets. :mrgreen:

29 jul 2023 17:24

ECI was toch die boekenclub? Meer CD met Andre Rieu en een biertje uit blik :mrgreen:

29 jul 2023 18:03

De overeenkomst tussen ICE en langspeelplaat is wel een makkelijke inderdaad…… :mrgreen:

29 jul 2023 18:44

Ik heb gelukkig al mijn albums nog, zo een 400 en ze klinken fantastisch.
8) En dan ook nog een oude V6 als DD (Toyota Camry) en die klinkt ook zo. :drive:

30 jul 2023 22:54

Ach er rijden genoeg ICE’s rond die dan ook als LP behoorlijk als een gekraste LP klinken!

31 jul 2023 8:26

Beetje zoals ons porscheforummannen? Wij blijven ook altijd maar in hetzelfde groefje hangen :mrgreen:

03 aug 2023 18:17

even update over de gekozen Tesla, waarvoor dank voor de ontvangen input. Het is een model 3 geworden, performance, kleur zwart met wit interieur.

03 aug 2023 18:24

Gefeliciteerd met je weloverwogen aankoop, Marco :!:

Maarre ....

Gizmo schreef:kleur zwart

:roll:

een EV kan al best saai zijn .... en dan ook nog een zwarte kopen :|

Rij er ff mee naar RG Customs - en laat 'm in een voor jou sprekende kleur wrappen :idea:

03 aug 2023 20:23

Bijzonder goede keuze en alles behalve saai. Maar dat ga je nog wel ervaren :drive:

03 aug 2023 22:52

Zwart is mijn lievelings(niet)kleur… niks wrappen als je daar van houdt 8)

04 aug 2023 10:50

Van harte :thumleft:

04 aug 2023 12:01

Ha Ollie,
Dank je

Gizmo schreef:kleur zwart

I know, maar als je bij snel leverbaar kijkt dan zie je ook de korting, de long range rood was € 2.000,- duurder dan de performance. Dan maar zwart :mrgreen: .

Moet zeggen vorige week woensdag uit snel leverbaar besteld en de week erna afgelopen woensdag opgehaald in Tilburg. Niets te mopperen Tesla heeft het proces goed op orde. Ja het is allemaal zakelijk. maar het geneuzel met een doekje vindt ik altijd over de top en altijd zo'n foute niet te hachelen flesje erbij.

Het was allemaal wennen, maar als ik eerlijk ben zakelijk heel goed te doen en het is eigenlijk wel rustgevend in zo'n auto.

PS: zijn er nog tips over accessories zoals screenprotector of iets anders.

04 aug 2023 12:17

Ik heb geen screenprotecter oid
Ik heb wel deze:
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/ac ... -model-3_y
Vind ze wel handig

04 aug 2023 12:48

dat ziet er handig uit. thnx

04 aug 2023 16:16

Ik zou een reset knop nemen

04 aug 2023 16:25

Ceramische coating laten aanbrengen, uni lak is behoorlijk zacht (ook die van Tesla). Heb ze vaak op de zaak, uiteraard is onze eigen MY ook voorzien van een coating

04 aug 2023 17:14

Dan zou ik expliciet vermelden dat ze dat ding niet poetsen voordat ie afgeleverd wordt. Als ze dat al deden.

04 aug 2023 17:31

Komt een zwarte in de zomer net zover als een witte eigenlijk, of moet je dan gewoon 10 km minder hard rijden .. .. :mrgreen: :mrgreen:
Plaats een reactie